Bab 30

51.6K 1.2K 6
                                    

Keluar jer dari bilik air,terpacak muka Faliq depan pintu toilet..Terkejut aku..

'Dia ni skodeng aku ke ape?'desis hatiku..

"Biy ni dah kenapa terconggok depan pintu ni..?" tanyaku sambil menolak tubuhnya ketepi..

Ruang wardrobe aku masuk untuk memakai baju..Faliq hanya mengikut aku dengan kaki dihentak-hentak seperti sedang protes..

"Penat tau tak kemas ruang tamu tadi!!sayang yang sepahkan tapi biy pulak kena kemas!!tak aci" ujar Faliq dengan mimik muka protes..

Dengan tangan memeluk tubuh persis budak kecil merajuk,muka ketat,bibir mucung..aduhai suami..

"Alololo...ciannye dia..patut lah muka ketat semacam,protes lah ni" kataku sambil mencubit pipinya..

Faliq menepis perlahan tanganku dari terus mencubit pipinya..terletus tawaku di wardrobe..

"Tak nak kawan dengan sayang!!biy nak merajuk!" ujar Faliq seraya memusingkan badannya membelakangi aku..

'Merajuk erk..takpe aku ada cara baik punya nak pujuk..'

Belakang badannya aku peluk..erat seeratnya..

"Orang yang merajuk selalu rugi tau.." ujarku

"Biarlah!" balas Faliq..badanya masih dikeraskan..

"Ermm..syg baru ingat nak kiss biy banyak² tapi biy merajuk dgn syg so tak jadilah.." ujarku sambil melepaskan pelukan..aku mengambil baju lalu memakainya dihadapan Faliq.

Selesai jer menyarung baju Faliq pula yang memelukku..

"Ok lah biy tak jadi merajuk..now kiss me" ujarnya sambil tersengih..

Alahai..senang sangat nak pujuk mamat ni..

"Tak nak..tak selera syg nak kiss biy..dah lah busuk,kerbau pun wangi lagi dari biy" sakatku..

Even Faliq berpeluh still tak busuk..bau maskulinnya amat menarik minatku..kalau boleh aku nak jer peluk dia selalu..

Faliq mencium bau bajunya sebelum tersengih..dia membuka baju tshirtnya lalu mendekati aku..

Aku dapat membaca apa yang sedang dia fikirkan..maka aku menjarakkan kedudukan kami..

"Back off before i'll kick u biy..i can read ur mind" amaranku kepadanya..

Nampaknya Faliq tak menghiraukan amaranku,makin galak dia ingin menyakatku..

Aku sepantas kilat berlari keluar dari wardrobe..sikat yang berada di atas meja solek aku capai.

Faliq mendekati aku yang sedang menyisir rambut..pipi aku dikiss..

"Dah pi mandi nuh.." aku menolak Faliq..tapi disebabkan dia sengaja mengeraskan badan so tak berganjak langsung tolakkan aku..

"Let me kiss u first then i'll go" ujarnya..

"No..if u wanna kiss me wait until this night!now i can't cause ur crazy sister is 'skodeng' us right now if  u nog believe me u can see there" kataku sambil menunjuk ke arah bilik Isya..

Bukan aku tak tahu,Si minah ting tong tu tengah menyorok disebalik langsir..

"Biy mandi dulu,sayang nak turun bawah tolong ummi masak.." kataku sebelum melangkah turun ke dapur

"I'll miss u syg" ujar Faliq sambil mengenyitkan mata kanannya.

Kaki aku melangkah ke dapur..tersenyum aku bila melihat ummi dan abi bergurau senda di dapur..so romantic..

"Amboi sweetnya abi dengan ummi..kalah pengantin baru" tegurku..

Ummi hanya tersenyum..tangan abi aku capai lalu aku kucup..

"Sekali sekala..hahaha..abi kedepan dululah.." pamit abi

"Ada apa² yg blh Dhiya tolong?" tanyaku..time macam ni lah nak ambik hati mak mertua..

"Dhiya tolong bancuh air jelah.." ujar ummi.

"Dhiya dengan along macam mana?ok?along layan Dhiya baikkan?" tetiba ummi tertanya..

"Alhamdulillah Dhiya dengan biy..eh maksud Dhiya abang,kitorang ok jer.." kataku.

'Aduhh boleh pulak aku tersasul'

"Kau panggil along biy erk?dulu kemain cakap geli lah apa lah" ujar satu suara

Siapa lagi kalau bukan penyemak alam

"Biarlah laki aku..ke kau jeles?" provokku..saja nak menyakat Isya.

"Eeeiiuuu jeles?memang tak arh!tak kuasa aku nak jeles" balas isya dengan gaya divanya..menyampah pula aku tengok rasa macam nak humban dalam loji kumbahan je..huhu

Baru jer nak membalas kata² Isya,ummi dahulu menyembur Isya..

"Adik..cuba beradap sikit bila bercakap tu,Dhiya ni dah jadi kakak awak so hormat dia macam mana adik hormat along" tegur ummi ..Diam terus si minah tu

Aku mengambil kesempatan untuk mengangkat tumb up dan menjelir lidah kepada Isya..sengaja nak sakitkan hati dia

Isya membalas dengan jelingan tajam..nak tergelak aku.

"Entah dengar tu adik..adik sekarang kena hormat KAKAK tau" usiku..

Maka bergaduh lah kami berdua didapur..

"Kalau berselerak dapur ummi,kamu berdua ummi sula dengan pokok cactus" warning ummi..

Terus berhenti pergaduhan manja diantara aku dengan isya..takut dengan ugutan ummi

'Boleh tahan jugak ugutan ummi tu..sula dengan cactus..perhhgg i can't imaging that..confirm sakit siot'

****
Nah..sis payung satu lagi bab😉

#Teruskan vote yer😘😘😘😘

Godaan Kekasih Halalku ✔(Unedited) Where stories live. Discover now