Faliq POV
"Sayang?.." aku memanggil Dhiya.Pintu bilik tidur itu aku ketuk namun tiada sahutan.Lantas aku membukanya..
Bunyi air mengalir dari bilik mandi.Aku menghayunkan langkah mengamati suasana dalam bilik tidur isteriku.Luas dan cantik..
Aku melabuhkan punggung ke atas katil yang bakal kami kongsi sekejap lagi.Tetiba rasa mengantuk menguasai diri..
'Huarghhh..tidurlah kejap sementara tunggu Dhiya mandi"desisku seraya meletakkan songkok di atas meja kecil yang berada disisi katil.
Sebaik sahaja aku meletakkan kepala diatas bantal,aku terus lena diulit mimpi..
Dhiya POV
30 minit mandi. Standardlah bagi perempuan seraya mengeringkan badan aku keluar dari toilet dengan berkemban.Faliq?Lantaklah bukan haram pun..
Aku melajukan langkah untuk ke wardrobe.Sejuk oi memandangkan aircond didalam bilik aku terpasang pada suhu 16 darjah celcius.
Tetiba mataku tertarik untuk melihat kearah sekujur tubuh yang elok terlentang tidur di atas katilku.
Niat untuk ke wardrobe aku batalkan.Entah kenapa hati teringgin nak kenakan si Faliq tuh..
"Ewah-ewah,syok kemain tidur eh?dengan tak mandinya,baju pun tak tukar lagi. Takpe, meh kita try goda sikit" gumamku sendirian.
Aku mendekati Faliq yang enak dibuai mimpi. Aku memberanikan diri mengucup pipi kanannya
'Hensem jugak laki aku ni erk'
Kemudian aku kucup pipi kirinya pula.Faliq mengaru pipinya. Rimas tidurnya diganggu mungkin. Aku tenung ke arah bibir merahnya yang menandakan dia bukan seorang perokok.Geram pulak aku nak kiss lipsnya tapi aku tahan niatku..
Dek tiada balasan darinya aku beranikan diri untuk membuka baju pengantin yang tersarung dibadanya..
'Wow!!sexy giler badan ni dia ni. Siap bersix pack bagai, sah kaki gym ni'
Tetiba datang idea giler.Aku cuba untuk membuka seluarnya.Ketika aku cuba menarik zip seluarnya,ada tangan yang menghalang..
"What are you doing sayang?" soal Faliq.
Aku controlkan diri supaya nampak cool.Biarlah dalam hati ni gabra tahap gaban. Itulah kau Dhiya, gatal nak usik anak teruna orang. Hah, kan dah kantoi.
"Bukak seluar awak,saya kejutkan awak taknak bangun,so saya ingat nak tukarlah baju awak, takkan nak biarkan awak tidur dengan baju ni kut" ujarku selambe seraya melangkah ke wardrobe semula..Duduk rapat-rapat dengan berkemban macam ni maunya ada yang kena ngap sat lagi..
Ketika aku sedang memilih baju untuk dipakai ada tangan yang datang melingkar dipinggangku..siapa lagi kalau bukan tangan husband tercinta.Cinta ke?Entahlah..
"Sayang,can i ask you one question?" soalnya pulus..
Aku hanya membalas dengan 'hermm'.Tanganku ralit memilih baju yang sesuai untuk dipakai..
"Siapa perempuan yang buat kecoh tadi tuh?Keluarga kita jugak ke?" soalannya membuatkan aku kaku sekejap
'Patut ke aku bagitahu segala-galanya pada si Faliq ni?Tapi nak ke dia percayakan aku?Baba sendiri pun tak percaya bila aku cerita inikan dia'desis hatiku
"Kalau saya cerita dekat awak pun bukannya awak akan percaya.Baba sendiri tak percayakan saya apatah lagi awak yang baru je jadi family kitorang" jawabku tanpa riak..
Aku terus mencapai sehelai singlet hitam dan seluar pendek.Pakaian tidurku..
Aku memandang sekilas muka Faliq.Jelas riak kecewa dimukanya..
"Awak pergilah mandi dulu,lepas mandi baru saya cerita dekat awak tapi up to you lah nak percaya or not" ujarku..
Faliq segera mencapai tuala yang tersidai di penyangkut.Dihayunkan langkahnya ke arah bilik mandi.
Percaya antara satu sama lain dalam sesuatu hubungan adalah perkara yang sangat penting. Jangan sangsi dan jangan takut untuk mempercayai pasangan anda tetapi janganlah terlalu bodoh untuk menilai yang mana betul yang mana salah. Percaya 100% tidak salah dan sangat di syorkan tetapi janganlah membabi buta. Anda harus bijak mengendali hal yang berlaku dengan menggunakan akal yang waras.
Teruskan support saya
YOU ARE READING
Godaan Kekasih Halalku ✔(Unedited)
RomanceDhiya Nur Syafinaz...Seorang gadis comel yang mempunyai pelbagai perwatakan.Dalam keluarga dialah yang paling manja.Tetapi apabila bersama gengnya watak manjanya bertukar menjadi gila-gila.Menyakat orang dialah raja. Tengku Faliq Dika...Seorang pemu...