Bab 6

56.9K 1.6K 16
                                    

Faliq POV

Sebulan berlalu dan malam ni aku akan menjadi seorang suami untuk seorang bidadari yang indah.

'Dhiya Nur Syafinaz. Indahnya namamu seindah dirimu. Faliq janji Faliq akan jaga Dhiya for the rest of my life'desis hatiku.

Dhiya POV

Sedar tak sedar malam ni aku akan menjadi seorang isteri. Perasaan aku?Entahlah, aku pun keliru tetapi solat istikharah aku dah buat dan aku yakin semua yang terjadi ini ada hikmahnya.

Sebulan ini jugak perangai degil aku menjadi-jadi. Mana taknak, si Faliq tu beratus kali call aku tetapi langsung aku tak menjawab dengan alasan yang sangat tak logik.

Aku hanya keluar dengan dia untuk fitting baju kahwin and cari barang hantaran saja, itupun baba yang paksa atas alasan kesian dekat Faliq.

Flash back

"Baby, abang Faliq ada dekat bawah and baba suruh baby bersiap." ujar adikku si Zafrian.

Aku hanya bersiap ala kadar saja. Tshirt kuning berlengan panjang dengan jeans hitam and shawl hitam.

"Turun pun baby baba ni, Ini hah, Faliq nak ajak baby cari barang wedding so baby ikut faliq ya. Ingat pesan baba, jangan buat hal. Awak tu bukan boleh kira sangat." pesan baba..

Selepas bersalam dengan baba,aku terus berlari anak menuju ke kereta Audi A8 Faliq. Bapak,mewah kereta. Well, anak tan sri katakan. Untunglah badan.

Dalam kereta,tangan kecilku gatal nak geledah keretanya. Dibukanya dashboard, namun hempehh. Semuanya kosong.

"Cari apa tu?" soal Faliq..matanya fokus kepada pemanduan..

"Cari bukti kutlah awak curang dengan saya" ujarku selamberrr.

"Hahaha, bakal isteri saya ni lawa,so buat apa saya nak curang. Tak gitu sayang?" ujarnya seraya memandang aku sekilas

Satu benda yang aku respect tentang mamat ni. Dia langsung tak sentuh aku. Maksud aku no skin touching.

"Faliq, can I know the reason on why u wanna be my husband?" soalku sambil merenungnya

'Kacak giler kau ni Faliq..'

"Sebab Faliq yakin dan pasti Dhiya adalah jodoh yang Allah tentukan untuk Faliq. Semua tentang Dhiya Faliq tahu tau" katanya sambil tersenyum

'Aikk semua tentang aku dia tahu?biar betul mamat ni?Kenal pun baru jer. Kot ye pun nak temberang agak-agak lah'

"Asal tak percaya?" katanya lagi

"Tak. Langsung tak.!" jawabku

"Well,Dhiya Nur Syafinaz,seorang yang sangat nakal,kenakan orang dialah raja,dikenali sebagai playgirl even dia langsung tak pernah couple.Pernah pancitkan tayar kereta cikgu.Pernah mengusik kawan sebilik sampaikan budak tu pengsan kononya dia nampak hantu.Pernah tengking seorang makcik disupermarket and makcik tu adalah bekas ibu tiri awak kan?Betul tak?" ujarnya panjang lebar

Mana dia tahu semua tuh?Tentang bekas ibu tiri aku pun dia tahu?Seingat aku,aku langsung tak pernah ceritakan soal hidup aku dekat orang luar selain bestfriend aku, Farisya.

"Kenapa diam? Betulkan saya cakap?tak apalah, never mind. Kita dah sampai ni, Jom." katanya

Aku hanya diam membisu sepanjang berada di Midvelly..keliru

Flash back end..













Teruskan support

Godaan Kekasih Halalku ✔(Unedited) Where stories live. Discover now