Bab 12

59.7K 1.4K 9
                                    

Dhiya POV

Sudah dua hari aku tak mesra dengan baba selepas insiden kena makan penampar hari tu. Baba cuba pancing aku untuk bercakap dengan dia tetapi aku buat tak tahu saja. Bila ditanya aku balas sepatah.

Dalam dua hari tu jugaklah, puas aku memujuk Faliq untuk pindah masuk rumah dia. Disebabkan ummi dah bagitau aku awal-awal yang si Faliq ni ada rumah sendiri so aku try pujuk dia untuk pindah masuk plus senang aku nak lancarkan perang merajuk dengan baba.

Flashback

"Awak....ooo..awak..." ujarku dengan nada lembut..Acah-acah goda gitu

"Siapa awak?" balas Faliq bersahaja..
Ok fine aku lupa,mamat ni beria-beria nak aku panggil dia biy. Kononya sweet bila dipanggil begitu.

"Biy,pandanglah sini" ujarku.Kali ini jari memainkan peranan merayap ke bahunya.

Aku memandang Faliq.Tersengih miang. Dasar lelaki pantang digoda terus miang.

"Hah..macam itu barulah wife biy..kenapa ni sayang?macam ada something je nak cakap?" soal faliq sambil bermain dengan rambut ikal mayangku..

Pandai pulak dia baca fikiran aku ni..Macam tahu-tahu je aku nak cakap something..

"Biy nak baby tak?"soalku..

'Eh..apa yang aku cakap ni? Adoilah mulut,lain yang difikir lain yang disebut'aku gigit bibir tanda tersalah cakap..

" Hahaha..sayang ni dah kenape?Demam ke?Of courselah biy nak baby.."ujar Faliq di selangi dengan gelak

"Kalau macam tu jomlah pindah."

"Hah?Pindah mana?" soal Faliq berhenti terus tawanya

"Rumah biy lah. Ummi cakap biy ada rumah sendiri so jomlah pindah" kini aku bermain pula dengan bawah bajunya, ditarik-tarik biar besar tshirtnya.

"Ok now baru biy faham,sayang nak lari dari baba kan?Itu yang cepat-cepat nak pindah?" serkap Faliq..

Bijak sangat dia ni..kecik-kecik dulu ummi bagi makan apa erk sampai bijak sangat ni..

"Eh..mana adalah, orang nak pindah cepat-cepat sebab nak spend time dengan biy,kata nak baby so sana buatlah" bohongku..

Gila kau nak mengaku. Mahu kena ceramah.

"Seriously sayang?Ermm kalau macam tu esok kita pindah okay?nanti packing barang sayang" ujarnya seraya mencium dahiku

"Yeay..thanks biy sayang. Meh nak muah sikit" aku kiss pipinya laju kemudian menghilangkan diri di dalam bilik air.

Flashback end.

"Sayang..dah siap belum?" Aku menoleh kearah pemilik suara itu..

"Dah..tunggu awak bawa turunkan bag-bag ni aje" ujarku sambil tersengih..

Sedihlah jugak nak berpisah dengan baba tapi apakan daya merajuk punya pasal. Bekukan hati. Maafkan baby baba..

"Aip..apa awak-awak?Sayang ni, biy dah cakapkan biasakan guna panggilan 'biy'..nak merajuklah macam ni!!" balas Faliq seraya memeluk tubuh gaya kanak-kanak merajuk..

Gelak besar aku tengok si Faliq tuh..Terserlah kecomelan dia..

Faliq yang mendengar gelak tawa ku terus dihentakkan kakinya tanda protes..

'Ya ampun..aku kahwin dengan lelaki ke aku kahwin dengan budak?'desis hati kecilku.

"Alololo tomey-tomey..merajuk ke ni?" ujarku sambil mendekatinya yang masih setia di pintu bilik tidur kami.

"Taklah..tengah gembira ni!"balasnya lalu memusingkan badannya membelakangi aku..

"Sorry biy,kitakan baru kahwin,so saya masih dalam proses membiasakan diri panggil biy 'biy'..janganlah merajuk nanti tak hensem dah husband saya ni" kataku seraya memeluknya dari belakang dan bahunya yang dilapisi tshirt berwarna hijau itu aku kucup.

"Woowowo..ada drama melayu depan pintu ni. Hoi cik kak,kut ye pun nak berpeluk sakan,tutuplah pintu dulu. Ini tidak, kesianlah dekat adik yang single ni..." ujar satu suara..aku mengangkat kepala untuk melihat. Adik aku rupanya.

"Sibuk jelah adik ni, shushh pi main sana,jangan kacau baby..shush shush..biy tutup pintu!" ujarku sambil menolak badan Faliq sedikit..

Faliq menurut kataku,dia menutup pintu dan menguncinya..

"Biy gurau jer sayang. Saje je nak try merajuk dengan sayang." kata Faliq..aku hanya tersenyum

"Biy nak manja-manja dengan saya kan?" soalku.Faliq membalas dengan anggukan.

"Kalau macam tu jom pergi rumah biy so cepat angkat beg then kita manja-manja dekat rumah sana ya." ujarku seraya mengambil handbag dan berlalu keluar dari bilik.. Meninggalkan sang suami yang terkedu.












Teruskan Support sis

Godaan Kekasih Halalku ✔(Unedited) Where stories live. Discover now