Bab 26

48.9K 1.2K 10
                                    

Aku dan Faliq hanya sempat meluangkan masa di kampung tiga hari sahaja memandangkan aku dan encik suami dihalau oleh Tok Mek apabila dia mengajukan soalan sama ada kami sudah pergi honeymoon ke belum. Dan jawapan aku mengundang bebelan Tok Mek.

Flash back

Selesai mengisi perut selepas solat Isyak, aku dan Faliq serta Tok Mek berehat sambil menonton televisyen di ruang tamu.

"Kamu dah pergi honeymoon ke belum Faliq?soal tok mek.

Faliq menyisip sedikit air kopi panas itu sebelim meletakkan semula cawannya di atas meja. Lantas dia memandang ke arah Tok Mek.

" Belum lagi tok.."jawabnya jujur.

"Laaa...kenapa tak pergi lagi? Nak kata kamu tak ada duit, tok mek rasa duit kamu tu berkepuk." ujar tok mek..

'Ehh...tahu-tahu saja tok mek ni pasal duit laki aku. Aku yang bini dia pun tak tau'

"Alah, chill la tok mek. Kitorang datang sini kira honeymoonlah ni kan biy? " kata aku sambil memeluk lengannya. Faliq hanya tersenyum manis.

'Alahai suami, kenapa kau suka tayang senyuman kau tu. Tahu tak yang bibir kau tu menjadi idaman bibirku'

Aku syak Tok Mek mula menyampah melihat kegedikkan aku dengan Faliq. Sikit-sikit peluk, sikit-sikit cium. Siapa suruh ajar aku tips kebahagiaan sangat. Aku tengah praktikkanlah ni demi membina kebahagiaan dalam rumahtanggaku.

"Ehh...rumah tok mek tak ada package berbulan madu ya. Kemas beg pakaian kamu berdua dan esok sila keluar dari rumah Tok Mek." arah tok mek tegas..

Aku dengan Faliq saling berpandangan. Kami dihalau ke? Atau hanya sekadar bergurau?

"Tok mek halau kitorang ke?" tanya Faliq lurus. Sampai hati tok mek halau aku dan Faliq. First time ni kena halau.

"Ya. Tok mek anggap saja Tok mek menghalau kamu berdua. Pergi berhoneymoon. Spend your time together-gether. Barulah boleh muncul cicit Tok Mek tu. " jawab tok mek dengan senyum terukir di wajah tuanya..

"Huyoooo...Tok mek speaking london wehh." gelakku. Ni mesti terpengaruh dengan drama di kaca televisyen.

Aku mengalihkan muka memandang Faliq,jelas terbit senyuman miangnya lalu dia kenyitkan matanya. Aku mengecilkan mata. Faliq ni pantang orang bagi peluang mulalah gatal merenyam.

"Sudahlah...tok mek nak masuk bilik,kamu sambunglah drama laki bini"ujar tok mek tiba-tiba mengejutkan kami berdua. Lagi sekali terkantoi tengah khuyuk main mata..

"So sayang nak pergi mana for our first time honeymoon ni?" soal Faliq sambil mengeselkan bahunya ke bahu aku..

"Tak payah pergi mana-mana,atas katil sudah." jawabku sahaja. Faliq mengigit bibir bawahnya.

"Aumm..you are so daring sayang..I can't wait to make you to be mine" ujarnya dengan nada romantik.

Baru saja aku ingin mencapai remote televisyen, tetiba badanku terasa diawang-awangan. Bahu Faliq aku tepuk manja kemudian segera aku memeluk lehernya dan melentok manja di bahunya.Acah malu tapi mahu.

'Time to goda'

Bibirku liar bermain didadanya. Bertubi-tubi dada yang ditutupi sehelai tshirt putih itu menerima kucupanku. Terdengar debaran di dada Faliq. Pintu bilik buka dan ditutup menggunakan kakinya dan badan aku diletakkan di atas katil.

Faliq mula menindih badanku dan aku memberanikan diri untuk ber'aksi' terlebih dahulu. Aku sengaja mendekatkan bibirku ke bibirnya. Faliq ingin menciumku namun sengaja aku menjarakkan kembali. Jelas Faliq bengang. Belakang leherku dipegangnya sebelum bibirnya ditekap ke bibirku lama. Maka bermulalah kasi senaman bibir antara kami berdua. Tercunggap-cunggap aku mencari oksigen sehingga dada Faliq aku tampar kuat agar bibir kami terlerai.

"Gelojohlah biy ni..." marahku manja. Faliq tersenyum sebelum dikissnya pipi aku.

"Eleh..yang sayang tu suka sangat seksa batin biy takpa pula." ujarnya lalu bangun dari menindih aku. Badannya disandarkan dikepala katil..
Aku bangkit lalu baju Faliq aku tarik untuk membukanya.

"Baju je? Kain pelikat ni taknak tolong tanggalkan jugak ke?" usiknya..

"Boleh jer kalau nak suruh buka"Aku senyum senget sebelum tanganku bergerak ke pinggangnya. Berpura-pura untuk buka lipatan kain pelikatnya itu.

" Eh..biy gurau je sayang."katanya sambil memegang kemas lipatan kain pelikatnya.

'Tau takut, jangan dicabar seketul Dhiya Nur Syafinaz ni.'

"Poyolah biy ni,baru usik sikit dah gelabah." terletus tawaku.

Faliq menarik aku ke dalam pelukkanya dan cuping telinga aku dicium dan digigit manja.

"I love you" bisiknya lembut. Tersenyum lebar aku mendengar ungkapan penuh makna itu.

"I love u too"bisikku dan bibir kami tertaut kembali.

Baru nak feeling-feeling, lampu bilik terpadam dengan sendirinya. Blackout ya bukanya ehem ehem... Jangan nak fikir yang bukan-bukan ya.





*******

Acano chapter kalini? Puas hati tak? Sorry kalau ada kekurangan.

#Pleasesupportme

#VOTETHISSTORY

#Lotsoflove

#Dropyour comment below.

Godaan Kekasih Halalku ✔(Unedited) Where stories live. Discover now