"Sayang pergi melaka buat apa sebenarnya?" tanya Faliq sambil mengelap rambutnya yang basah.
'Aduh apa aku nak cakap ni?kalau tipu tak pe ke'
"Saja jejalan,lama tak tengok melaka" alasanku
"Macam tak logik jer ayat sayang tu" ujar Faliq..
Aku hanya ketawa sebelum mengubah topik.
"Biy tau ni malam apa?" soalku.
Faliq yang mengelap rambutnya menghentikan perbuatannya sebelum mendekatiku yang sedang memakai losyen
"Ehh..malam ni malam jumaat kan,ok jum" ujarnya.
Aku yang dapat menangkap maksudnya cuba berlagak tak tahu apa-apa..
"Jum kemana malam² ni?" soalku dengan muka seakan blur.
Faliq tersenyum senget sambil mengerdip matanya berulang kali..
"Tadi sayang jugak tanya malam apa..so jum lah" kata Faliq.
"Memanglah sayang tanya sebab malam ini kan ada cerita yang selalu kita tengok tu.So apa masalah?" ujarku pula
"Loh..biy ingatkan sayang nak biy buat anak.Hahahaha rupanya ajak tengok cerita..Ala malunya biy" gedik Faliq seraya menekup mukanya dengan tuala.
'Dah kenapa laki aku ni,buang tabiat ke?'kutuk hatiku
"Gediklah biy ni..itulah laim kali otak tu kasi cuci sikit yer"ujarku sambil menampar bahunya,kemudian aku bergerak ke katil.
"Alang² malam ni malam jumaat..jum lah sayangg..please..kata nak twin kan." pujuk Faliq..
Makin kau pujuk makin aku jual mahal.haha
Aku buat tak dengar saja apa yang dikatakan Faliq.Iphoneku capai sebelum membuka chat dari Isya.
'Beb,esok on aku nak pergi dating dekat taman saujana hijau.See u there'
Gila jauh nak pergi dating.Macamlah tak ada taman lain.Ngek punya adik ipar.
"Sayang!!" jerit Faliq
Aku yang terperanjat dengan sergahannya memandang tajam kearah mukanya.
"Apa?"soalku.Iphoneku sudah letak ditepi katil.
" Tak ada apalah..by the waykan sayang,biy dah cari nama tau untuk twin kita nanti"terlopong aku dengar statementnya.
Express gila laki aku ni,belum apa dah ada nama.Mahunya hasil tidak berbuah..
"Sayang mengandung pun belum biy dah cari nama" ujarku.
Takut jugak aku,mahunya aku tak boleh mengandung,mesti Faliq frust nunggeng.
"Takpelah..nanti kita usaha lah sama-sama.Ada rezeki adalah sayang" ujarnya pula.
"Tapi kalau sayang tak boleh mengaa.." belum habis aku berkata,Faliq terlebih dahulu mematikan bicaraku dengan bibirnya..
"Biy taknak dengar sayang cakap macam tu.Kata-kata itukan doa so kita cakap benda yang baik² jelah.Yang penting usaha and tawakal" kata Faliq sambil mengusap pipiku..
Alang² jarak kami sudah terlalu dekat ni aku nak mengediklah.Kata kena usahakan so tengah usahalah ni.2 in 1 oo..usaha untuk tambat hati suami agar tidak pandang perempuan lain dan usaha untuk dapatkan twin.haha
Aku dekatkan jarak antara dia dan aku sehingga dahinya bertemu dengan dahiku.Bibir mengukir senyuman menggoda..sebelum lip nya aku kiss..
"Nak twin kita kena usaha lebihlah sayang..ni mahunya 2,3 round ni"Faliq dirty talk dengan aku..
YOU ARE READING
Godaan Kekasih Halalku ✔(Unedited)
RomanceDhiya Nur Syafinaz...Seorang gadis comel yang mempunyai pelbagai perwatakan.Dalam keluarga dialah yang paling manja.Tetapi apabila bersama gengnya watak manjanya bertukar menjadi gila-gila.Menyakat orang dialah raja. Tengku Faliq Dika...Seorang pemu...