"So everything dah settle lah ni?" soal Isya sambil menghulurkan ais mocha yang aku pesan tadi.
Ais mocha aku sedut perlahan membasahkan tekak yang kering.Hari isnin,hari yang membosankan bagi seorang penganggur macam aku.Suami sudah pergi kerja so kerja aku perhabisan harta suami.Haha
"50% yes but lagi 50% tu aku tak sure.Kau faham² lah takkan betina tu nak duduk diam jer" ujarku.
Dia bukan calang² orang dan aku kena lebih berhati-hati dan peka dengan permainan dia.
"Pastu kau nak buat apa?Duduk diam² dan tengok jer ke?" soal Isya lagi.
Kalau aku kata kau bengap kau marah tak Isya!Aduhhlahh
"Memang tak arh aku nak duduk diam.Ini melibatkan family aku lut,kalau melibatkan kau mungkin aku duduk diam.Haha" kataku seraya gelak kecil.
Isya menjeling tajam kearahku sambil menyedut laju airnya.Seketika kemudian dia tersembur air yang diminumnya dan terkena sedikit ditudung aku.
"Eeeiiuu,kau dah kenapa siott" ujarku marah..Nama saja perempuan tapi pengotor.Harap je muka cantik tapi perangai tak senonoh.
"Sorry²..tu tu..kau tengok tuh!!tu bukan ke mak tiri kesayangan kau?" kata Isya sambil menolak mukaku supaya memandang kekiri.
Terbeliak mataku melihat kelibat betina tu.Baru 3 hari kena cerai dah jumpa jantan lain.Jantan Pakistan pulak tu..
Cepat² aku menarik tangan Isya mengekori betina yang sedang asyik berpeluk sakan itu.Pergh kalah budak² remaja.Buat malu jerlah.
"Kau nak gi mana ni weyy,jangan cari pasal lah..kita dekat mall ni gilerr..jangan buat kecoh" kalut Isya melarangku.
"Chill lah,aku nak sembang² jer dengan dia.Kau jangan nak gelebah sangat boleh tak" ujarku sambil menarik kuat tangan Isya..
Bukan selalu boleh cari pasal begini.So bila peluang ada,gunalah..
Aku dan Isya berlagak diva dan berjalan angkuh serta sengaja melanggar bahu betina itu kuat.Saja nak cari gaduh.
"Hey..buta ke?!" marah betina tu..
Aku mengangkat wajah memandang kearahnya dengan senyuman mengejek.
"Tak buta pun..aku memang sengaja nak rempuh kau" jawabku.
Dia mengeluh panjang bila melihat wajahku.Asyik mengeluh jer dia ni.Asal nampak muka aku jer mengeluh.Nampak sangat dia menyampah.Hahaha
Seketika kemudian dia membisikkan sesuatu ditelinga lelaki pakistan itu dan lelaki itu berlalu pergi.
"Kau dengan mak kau sama jer kan.Dua² menyusahkan hidup aku.Bilalah kau nak mampus macam mak kau"ujarnya.
Haish,panas pulak hati aku ni.Ni kalau bukan sebab di publics dah lama rasanya aku ganyang betina ni.
"Itulah kau,lain kali nak buat sesuatu pakailah akal bukannya lutut..Baru kena cerai dah menyundal dengan jantan.Nampak sangat kau tu betina murahan" perliku lagi..
Mukanya sudah bertukar merah tanda menahan marah.
"Asal?tak betul ke aku cakap?" sindirku lagi.
Pandangan orang disekeliling aku tidak hiraukan.Lantaklah apa yang orang nak cakap.
"Kau ingat aku senang² je ke nak lepaskan kau selepas kau musnahkan plan aku!!Jangan haraplah,keturunan kau semua sial!Lagi² mak kau tuh!!" tengkingnya tetiba.Panas hati mungkin dengan kata-kataku.
Menguji kesabaran betullah betina ni tapi jangan salahkan aku kalau aku..
'Pangg'
Hah kan dah kena sebijik..ambik kau.Dah lama tangan aku mengidam nak singgah dimukanya.
YOU ARE READING
Godaan Kekasih Halalku ✔(Unedited)
RomanceDhiya Nur Syafinaz...Seorang gadis comel yang mempunyai pelbagai perwatakan.Dalam keluarga dialah yang paling manja.Tetapi apabila bersama gengnya watak manjanya bertukar menjadi gila-gila.Menyakat orang dialah raja. Tengku Faliq Dika...Seorang pemu...