Bab 51

46.1K 1.2K 71
                                    

4Tahun Kemudian

Begitu cepat masa berlalu,kini usia perkahwinan aku genap 5 tahun dan si kembar pun sudah berusia 4 tahun.

Entah bilalah nak ada anak lagi.Terasa rindu pula nak ada anak kecil.Si Faliq tu setiap kali aku aju soalan mengenai anak, dia buat tak dengar jer.Alasannya dia tak sampai hati nak tengok aku menahan kesakitan melahirkan anaknya.

Aduh..macam ni pun ada ke..

"Hai sayang..jauh termenung..fikir apa tu?" tegurnya menyedarkan aku dari lamunan kecil.

Aku tersenyum kecil memandang kearahnya yang sedang mendukung si kembar.

Alhamdulillah aku selamat melahirkan sepasang anak dan Faliq setia menemani aku sepanjang tempoh aku di dalam labour room.Yang banyak mengalirkan air mata,dia lah..aku ni nak tergelak pun ada bila teringat peristiwa itu.

Kehadiran Tengku Aisya Zayra dan Tengku Aisy Zayyan banyak mengubah kehidupan aku dan juga Faliq.Kebahagian yang sudah dirasai makin bertambah dengan telatah manja diorang.

Sejak ada anak ni Faliq makin matang dan seksi di pandanganku.Dia juga bapa yang sangat bertanggungjawab dan sangat peka terhadap anak-anaknya..

"Fikir tentang bila lah nak ada anak lagi" ujarku sambil mengenyitkan mata kepadanya..

"Alah sayang ni..yang tu nanti-nantilah..biy tak puas nak bermanja lagi dengan kembar ni tau" ujarnya..

See..ada jer alasan dia tu.

"But we want adik. Can we get one?" sampuk si Aisya Zayra dan disokong oleh Aisy Zayyan

Aku tersenyum mendengar bicara si kecil itu.Diorang pun tahu erti sunyi.

'Bagus anak-anak mummy'ujarku dalam hati.

"Yes daddy..Aisy also want adik..can you get it for us daddy?" ujar si Aisy Zayyan

Faliq sudah terkedu untuk menjawab pertanyaan si anak.Matanya memberi isyarat kepadaku supaya menolongnya tapi aku buat tak tahu jer..

"Nak adik? Kalau ada adik Aisya and Aisy kena kongsi mainan dia. You all okay ke?"ujarnya pula

Yeayy,finally bersetuju jugak encik suami ni.

"Aisy dengan Aisya okay je daddy." ujarnya petah..

Pipi Faliq dikiss mereka berdua dan diikuti pipiku.Anak-anak aku dari kecil sampai sekarang jarang bergaduh sesama mereka,memang susahlah kalau nak tengok mereka berebut sesuatu ke tapi kalau diorang dah start gaduh tu..fuhh haru hidup aku dengan Faliq..

Jam dinding aku kerling.Sudah pukul 10 malam.Mata anak-anakku pun sudah kuyu menandakan mereka sudah mengantuk.

"Time to sleep princess and prince." ujarku

Aisya dan Aisya bangun dari pehaku dan Faliq lalu diorang menyalami,memeluk dan kiss diriku dan juga daddynya..

Kemudian sesama mereka saling menyalami dan memeluk sebelum hilang ke dalam bilik tidur masing-masing

Setelah anak-anak hilang dari pandangan,aku tersengih gedik ke arah Faliq.Melihat saja sengihanku Faliq segera menjarakkan kedudukan antara kami.

"Kenapa duduk jauh tu..sinilah" ujarku manja

Faliq tidak membalas tapi diambilkan batal² kecil yang aku letak disofa kemudian disusunnya menjadi tembok perpisahan antara aku dengannya..

Siap saja dia buat tembok,aku meleraikannya..

"Scarylah sayang ni.." ujarnya

"Jom kita?"ajakku

"Jom ke mana malam² ni?"soalnya pula..

Godaan Kekasih Halalku ✔(Unedited) Where stories live. Discover now