Bab 13

56.6K 1.5K 2
                                    

"Welcome to our house sayang" ujar Faliq setelah aku menjejakkan kaki ke dalam rumah banglow 2 tingkat miliknya..

'Boleh tahan besar jugak rumah dia ni, jenuh aku nak kena kemas' gumam hati kecilku.

"Sayang suka tak?" soal Faliq sambil memelukku dari belakang..

"Suka. Suka sangat,thanks sebab sudi turutkan kemahuan saya" ujarku..
Aku pusing menghadapnya. Terasa selamat saja apabila berada di dalam pelukan suami.

"Anything for my wife so sayang,lepas ni bolehlah kita bermesra-mesraan kan?" tanya Faliq..Terbit senyuman gatalnya..

"Hurmm..let me think first.." jawabku sambil membuat gaya seperti berfikir.

"Anything for my husband but can you promise me something? When I give you my heart please take care it like how you take care about our life?" ujarku..

Aku memandang tepat kedalam anak matanya. Mencari kejujuran. Aku redha dengan perkahwinan ini even pada asalnya aku ragu-ragu but everything yang terjadi pasti ada hikmahnya tersendiri. Faliq tersenyum dan pelukkannya dikemaskan lagi.

"In shaa Allah sayang,cinta selepas nikah lebih manis rasanya. Saat biy lafazkan nikah,biy dah janji yang biy akan sayang dan cinta isteri biy sampai hujung nyawa biy. Sama-sama kita kejar kebahagian demi rumahtangga kita okay?.." kata-kata Faliq menyentuh benak kalbuku..

'Ya Allah,kau berkatilah rumahtangga kami dan berikan peluang untuk kami mencari kebahagian hidup kami'doaku dalam hati..

Aku tersenyum mendengar kata-kata Faliq. Moga kata-kata itu lahir dari hati yang ikhlas..

"Ok jom ke bilik, penatlah asyik berdiri je." ujarku seraya cuba merungkaikan pelukan Faliq

"Kiss me first."balasnya

'Hailahh,suami siapalah yang gatal sangat ni.'

Aku mencium sekilas pipi kananya dan aku cuba menolaknya agar melepaskan aku.

" Tak cukup! Kiss lagi please.."
Aku kiss pula pipi kirinya dan dahinya.

"Still not enough. I need more" ujarnya

'Dia ni cabar aku ke apa..'desis hatiku

Tanpa membalas kata-katanya, aku terus kiss bibirnya sekilas dan aku tolak dia kuat-kuat. Malas nak layan, better naik atas dan kemas pakaian lagi bagus. Laju sahaja aku mendaki anak tangga menuju ke tingkat atas.

"Sayang bilik kita yang depan sekali tu tau. Biy nak angkut barang sayang kejap,nanti biy naik." laung Faliq dari tingkat bawah..

Aku melangkah ke bilik yang dikatakan Faliq. Luas dan kemas. Aku mendekati katil bersaiz king.Katil besar-besar ni seronok tidur.

Aku terus melompat ke atas katil,habis senget shawl aku dan aku mengguling ke kiri dan ke kanan. Aku suka ruang yang luas.

"Amboi sayang,guling sakan nampak.. Bukan nak tolong biy ni, penat tahu tak angkat barang sayang ni." ujar faliq yang entah dari mana munculnya..

"Penatlahh.." rengekku.

"Kut ya pun penat,tanggalkan dulu shawl ni" ujar Faliq. Tanpa dipinta dia tolong tanggalkan dan aku hanya biarkan saja sambil memejam mata. Actually aku ni pantang jumpa katil confirm mata kuyu.

Tetiba aku terasa seperti butang atas baju kemajaku dibuka. Cepat-cepat aku celikkan mata. Jelas senyuman miang dimuka Faliq. Suka hati dia je nak buka baju aku. Lesing kang ada jugak yang stay dekat hospital..

"Jangan nk menggatal siang-siang buta ni ya. Kalau nak tunggu malam sikit,petang macam ni saya off servis." ujarku sambil berguling menjauhinya.

"Seriously sayang?Wahh tak sabar nak tunggu malam..now jom tidur dulu,nanti asar biy kejut."

Kata-katanya aku biarkan. Rasa kantuk menguasi diri dan tetiba terasa kucupan hangat didahi dan kemudian terasa lingkaran tangan dipinggangku.

"Rest well my dear. Love you"bisik Faliq.












Teruskan support saya

Godaan Kekasih Halalku ✔(Unedited) Where stories live. Discover now