Bab 47

39.4K 1K 32
                                    

Pejam celik pejam celik sudah 7 bulan usia perkahwinan aku dan Faliq.5bulan lagi cukup setahun.

Alhamdulillah setakat ini tiada lagi pergaduhan besar terjadi.Sikap Faliq yang saling bertolak ansur dan ringan tulang menyenangkan kerja aku..

"Sayang..kenapa hati ni berdebar-debar semacam je" ujar Faliq ketika aku sedang memakaikannya tali leher.

"Biy gabra kut.Ni kan client penting projek berjuta-juta mestilah berdebar-debar" kataku.

Sebenarnya aku pun rasa sama.Dari bangun tidur sampai sekarang berdebar-debar tu masih belum hilang.Rasa macam something bad je nak berlaku.

'Nauzubillah..minta dijauhkanlah segala apa yang buruk'doaku dalam hati.

"Hurm..maybe lah..sayang duduk rumah jaga diri baik² tau" pesan Faliq seraya mengucup lama dahiku.

Kucupannya yang terlalu lama menimbulkan rasa tidaksenangan dalam hatiku.

'Allahurabbi..perasaan apakah ini'

"Biy pun sama,drive elok²..Kalau ngantuk berhenti dulu,jangan paksa diri tu.Kuantan tu jauh tau" pesanku

Ni first time kena tinggal dek suami.Faliq outstation ke Pahang.So disebabkan aku malas ikut,so aku duduk rumah jelah..boleh lepak² dengan Isya and the geng..Lama dah tak lepak dengan diorang.

"Betul ni taknak ikut biy?"tanya Faliq lagi.Sudah kali berapa dia menanyakan soalan begini

" Betul biy..biy janganlah risau.Isyakan ada"ujarku lagi bagi menyakinkan Faliq.

"Isya tu bukan boleh harap sangat.Membongkang jer kerja dia" kutuk Faliq.

Aduhai Faliq..mentang² lah Isya tu adik kau,suka hati jer kau kutuk dia..

"Takpelah..nanti sayang pun terbongkang jugaklah sekali" ujarku sambil gelak..Faliq turut tergelak.Mungkin suatu hari nanti aku sudah tidak dapat melihat wajah insan yang sangat aku cintai.

"Come here..i wanna hug and kiss u" ujar Faliq.Tubuhku diraih dalam pelukannya.

"Peluk puas² yer..mana tahu nanti tak dapat peluk dah" usikku.Entah mengapa bibir gatal untuk berkata begitu.

"Apa maksud sayang ?" soal Faliq

Aku tersengih dan menggeleng kepala.

-----------

Selepas kereta Audi Faliq hilang dari pandangan,Isya disebelah aku kerling.Khusyuk bebenor dengan phonenya.Berchatting dengan boyfriend lah tu

"Wey..teman aku balik rumah baba jap" pintaku kepada Isya.

Isya yang sedari tadi khusyuk memandang phone mengalihkan pandangannya kearahku yang berdiri tegak dihadapannya.

"Nak buat apa?bukan ke haritu kau dah nekad taknak balik sana dah ke" katanya.

"Aku tak sedap hati lah..Jumlah teman aku" ajakku lagi.

Seriously aku tak sedap hati.Takut apa-apa berlaku kepada baba.

"Hah ok" ujar Isya.Melihat reaksiku yang cemas dia pun setuju saja.

30 minit perjalanan dari rumahku ke rumah baba disebabkan Isya bawa kereta bukan main slow.

Sampai sahaja dirumah,hati ini makin berdebar-debar.Salam yang aku beri tidak disambut.Jam ditangan aku lihat.Baru pukul 9.Setahu aku baba pergi kerja pukul 9.30.

Baru setapak aku berjalan,kakiku terpijak sesuatu yang basah.Terkaku kejap pabila anak mataku terpandang tompokkan cecair merah yang pekat.

Berdesup aku lari mengikut cecair itu.Arah menunjukkan ke bilik baba.Apa lagi aku buka langkah seribulah mendaki tangga kebiliknya

Pintu bilik baba yang tertutup aku rempuh.Terkaku tubuhku didepan muka pintu.Degupan jantung kian laju.Otak tak dapat tafsirkan apa yang aku lihat.

"Isyaaaa!!!!" panggilku kuat-kuat sebelum menerpa ke tempat baba yang sudah terbaring berlumuran darah itu.

"Baba..ba..bangun ba..Jangan tinggalkan baby...baba!!!" ujarku sambil memangku kepala baba diatas ribaku.

Melihat baba yang masih tersenyum memandangku meskipun tubuhnya penuh berlumuran darah membuatkan mutiara jernih laju mengalir..

'Ya Allah aku tak sedia untuk kehilangan baba..Tolonglah ya Allah..selamatkan bab'doaku dalam hati

"Bab..baba mi..mintak maaf.Ba..ba sayang baby sangat²" ujar baba.Suaranya tenggelam timbul..

Dahinya aku kucup.Kepalanya turut aku peluk erat..

"No ba..baba tak boleh tinggalkan baby..baba dah janji yang baba nak jaga baby.Please ba..stay strong for me.." ujarku dalam tangisan.

"Baby..jaa..ga..diri..baik²..baba sa..sayang semua.." dalam kepayahan baba cuba untuk bercakap.

Melihat baba yang tercunggap-cunggap di ambang sakaratulmaut.Aku sempat membisikkan kalimah suci dua syahada ditelinganya.

"Baba tipu..baba pembohong!!baba dah janji dengan baby yang baba nak jaga baby!!baba please wake up!!"

"Isyaa!!!!" jeritku.

Dahinya aku kucup semahu-mahunya sebelum kepala baba yang sedari tadi aku pangku, aku letak semula diatas lantai.Dan menyusun langkah untuk keluar dari bilik.Namun belum sempat aku keluar pintu bilik ditutup seseorang.

"Kau siapa hah!!apa yang kau nak?!!" lantang aku bersuara.Langkah aku sudah undur kebelakang.

"Bunuh korang semua" jawab lelaki bertopeng itu.

"Isyaa!!!Tolonggggggg!!!" laungku lagi..

'Ya Allah mana Isya ni..

Lelaki itu melibaskan pisaunya ke arahku.Tetapi aku sempat elak.Objek² yang berada disekeliling aku capai dan aku baling ke arahnya.Libasan pisau kali kedua kena di lenganku

Pedih tak terkata siot..namun apa yang malang sangat,aku tersandung di karpet dalam bilik baba.Terjatuh dan kepalaku terhantuk kuat dibucu meja.

Pandangan menjadi kelam,tubuh baba yang terbaring kaku menjadi tatapan terakhirku sebelum terasa hunusan diperutku.

"Maafkan baby baba.." ujarku perlahan

"Allahh" kalimah yang sempat aku sebut.Sebelum menutup mata...



....The End...















×××××
Like seriously?!😱
-Takdelah sis gurau jer😂*Jangan marah*
-Chapter ni pendek but don't worry😊Malam ni sis update lgi😘
#Teruskan vote

Godaan Kekasih Halalku ✔(Unedited) Where stories live. Discover now