"Tengku Faliq Dika bin Tengku Amin"
"Saya"
"Aku nikahkan akan dikau dengan puteriku Dhiya Nur Syafinaz binti Mohd Zaid dengan mas kahwinnya sebanyak RM 888.80 dibayar tunai"
"Aku..." suara pengantin lelaki itu seakan gugup sehingga memaksa akad dilakukan sekali lagi.
Dhiya POV
"Aku nikahkan akan dikau dengan puteriku Dhiya Nur Syafinaz binti Mohd Zaid dengan mas kahwinya sebanyak RM888. 80 dibayar tunai" ujar baba selaku waliku
"Aku..." Faliq gagal menjawab ijab yang dilafazkan oleh baba..
'Gugup sangat tuh. Takpe Dhiya, sabar!!Meh kita kasi kata-kata semangat dekat bakal husband kita tu'
"Calm down sayang,try it again but if you still can't lafaz I will hempuk you dengan cangkul." ujarku lantang..
Dek kelantangan suara aku,seisi rumah gelakkan aku. Ada aku kesah? Ummi dan mak saudaraku yang lain turut gelakkan aku. Pengantin lelaki kena sound derr..
Aku memandang sekilas muka Faliq. Wah, merahnya muka, malulah tuh..hahaha.
Ijab dilafazkan sekali lagi dan kali ini Faliq berjaya menjawabnya dengan lancar dan aku officially dah jadi isterinya yang sah.Menjadi jugak kata-kata semangat aku tu.
'Mama..baby dah jadi isteri orang. Mama doakan yang terbaik untuk baby dari sana tau. Baby rindukan mama'desis hatiku
Akhirnya air mata yang aku cuba tahan dari tadi mengalir jua tatkala aku melihat wajah baba abang dan adik..
Air mataku diseka oleh my husband. Gais, aku dah tak single...
"Shh..kenapa sayang saya menangis ni?Dah..tak mau nangis,nanti tak cantik dah isteri saya ni" pujuknya
Entah kenapa aku rasa tenang disampingnya.
Setelah acara pembatalan air sembahyang,kami bergambar untuk kenangan. Memandangkan aku tak nak bersanding so ini jelah yang boleh dijadikan kenangan..
Faliq POV
Alhamdulillah, akhirnya kau jadi milikku jua sayang. Syukur, thanks Allah. Aku takkan sia-siakan dia.
Dhiya POV
Aku bersalaman dengan tetamu yang hadir, actually tak ramai pun. Family and kawan-kawan rapat saja.
Ketika aku asyik berborak dengan Farisya bestfriend aku merangkap adik iparku. Bercakap soal Farisya,so tak hairanlah kalau si Faliq tu tahu pasal diri aku kan..
Macam-macamlah tips for first night aku dapat dari sahabat-sahabat aku yang sememangnya sewel. Tengah rancak berbual ada tangan asing memeluk pinggang aku dari belakang. Tejut gegirl.
"Rancak berbual sayang." ujarnya sambil tersengih..
Giler,meremang bulu roma aku. Dia ni dah kenapa tetiba peluk aku? Aku hempuk dengan meja ni baru tau tapi disebabkan nak jaga air muka dia..aku biarkan.
"Sweetnye korang, cepat-cepatlah bagi aku anak buah erk. Hahahaha" kata Nisha. Yang lain hanya gelak..
Malu doo..
"Kau nak anak buah?Asal tak cakap awal-awal,nah ini buah and ini anak" sebijik buah apple hijau dan entah anak patung budak mana yang tertinggal aku berikan kepada Nisha
Berdekah kawan-kawan yang lain gelakan aku.Saja nak acah-acah blur.
"Benda ni buat apa siot,aku nak baby yang lahir dari perut kau bukannya benda alah ni." bebel Nisha lagi
YOU ARE READING
Godaan Kekasih Halalku ✔(Unedited)
RomanceDhiya Nur Syafinaz...Seorang gadis comel yang mempunyai pelbagai perwatakan.Dalam keluarga dialah yang paling manja.Tetapi apabila bersama gengnya watak manjanya bertukar menjadi gila-gila.Menyakat orang dialah raja. Tengku Faliq Dika...Seorang pemu...