---

3.5K 260 6
                                    

Hello everyone, i just wanna sending my prayers and the deepest condolonces to Jonghyun's family, Shinee's members, and Shawol.

Today, 18th december, kpop world is sad.

Kim Jonghyun as main vocalist of Shinee is passed away.

You've already worked hard. Thank you for make a great music to everyone, your work would be remembered forever.

A little reminder, guys, be kind, be there when they need someone to talk, sometimes being alone is not a good thing.

Depression is real, and it isn't joke. When you're depressed you don't control your thoughts, but your thoughts control you.

Jadi, ayo guys, peduli sesama, stop fanwar, stop sending hate comments, and stop merasa fandom atau idol kalian yang paling hebat lalu menyindir fandom/idol lainnya. 

It's a warning guys

We can tell someone is alright or happy just because they're always laughing, but deep down they're hurt.

Kalian, kalau ada masalah jangan sungkan untuk nyeritain apapun, karena manusia adalah makhluk sosial, manusia butuh orang lain untuk berbagi cerita dan keluh kesah. Masalah itu nggak bisa disimpen sendiri, setiap masalah pasti ada jalan keluar. 

Dan, jangan lupa, kita masih ada Tuhan, Tuhan nggak tidur, dia selalu siap untuk mendengarkan masalah kita dan Tuhan akan memberikan petunjuk jalan keluarnya. 

Jaman sekarang nggak susah kok untuk berbuat baik, cukup dengan dengerin mereka yang stress, dan tidak saling menghina satu sama lain. Itu kunci kedamaian.

And remember guys, suicide is not solution. Jangan menyerah. 

So, spread the love and kindness. Stop being selfish. Nggak susah kok hanya sekedar bilang "you've worked hard", itu ampuh banget.

May he rest in peace, our precious, Kim Jonghyun. 

note: Shinee didn't lose their members, but, they gained an angel.


with love, sdan.

K-IDOL IMAGINETempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang