BAB 8

2.5K 159 3
                                    

Slurpp! Slurppp !
Berselera Hana menjamah mihun sup kantin yang menjadi kegemaran segelintir pelajar asrama kerana kuah sup nya yang pedas dan ditambah beberapa bebola daging. Azzyati menggeleng melihat temannya yang seperti mangsa hanyut kebuluran. Azyyati hanya menjamah sandwic dan air mineral biasa pagi itu kerana perutnya kurang selesa baru-baru ini.

" Guys ! Woo! "
Suzanna terkocoh-kocoh berlari ke tempat duduk Hana dan Azzyati. Ditangannya memegang sehelai risalah. Hana dan Azzyati hampir tertawa apabila Suzanna hampir terjatuh kerana kainnya tidak mampu menampung pergerakkannya yang terburu-buru.

" look ! " Suzanna mengelap peluhnya sebelum melabuhkan punggung berhadapan temannya.

AKTIVITI JEJAK HALILINTAR

TARIKH : 23 MEI 2020 - 27 MEI 2020
MASA/ : 23 MEI ( 9MLM PADANG UTAMA )
TEMPAT 24 -26 MEI ( HUTAN SIMPAN NEGARA )
27 ( 8PG PULANG ASRAMA )

SYARAT PENYERTAAN :

1. Pelajar dikehendaki membawa alatan perkhemahan sendiri.
2. Tidak dibenarkan membawa bahan terlarang seperti telefon bimbit dan majalah.
3. Pelajar diwajibkan membawa sebatang lilin,sekotak mancis dan pisau lipat.
4. Yuran pembayaran bernilai RM 30
5. Pelajar tidak dibenarkan membawa makanan ringan.

LAIN-LAIN :

PENYERTAAN ADALAH WAJIB
MARKAH KOKURIKULUM AKAN DIKIRA BAGI SETIAP
AKTIVITI YANG DIADAKAN

AKTIVITI YANG DIANJURKAN :
∆ JEJAK JATIDIRI
∆ FACE THE JUNGLE
∆ SURVIVAL WARRIOR

Terkedu Hana membaca Risalah yang dibawa sahabatnya itu. Macam best je..

" Mana kau dapat ni Su? Kau cabut kat papan penyataan sebelah koperasi tu ke? " Azzyati masih membelek isi risalah tersebut. Hatinya tertarik untuk menyertai kerana game yang dianjurkan agak mencabar kena dengan minatnya yang menggemari aktiviti lasak.

" hehe .. Tau je kau ni ..so how? Aku nak ! " Suzanna memandang kedua sahabatnya itu. Mata penuh dengan pengharapan agar sahabarnya menyertainya. Azzyati sekadar menggangguk tanda setuju. Suzanna memandang Hana yang masih membaca risalah tersebut.

" hurm semua kena masuk lah ,bukan sukarela pun jadi terpaksalah " ujar Hana. Suzanna bersorak ceria kerana kedua sahabatnya turut serta. Sebenarnya Hana ragu-ragu ingin menyertai dengan keadaannya yang kurang sihat dari segi rohani. Dia bimbang jika tiba-tiba Mia kembali menyerangnya kerana dia masih tidak dapat mencari sebarang klu mengapa Mia memilihnya dan cara untuk menghalaunya.

" urm.. Han.. " terkejut Hana apabila bahunya disentuh Azzyati. Dahi Azzyati berkerut. Wajahnya seperti mengutarakan soalan
Are you Okay ? . Hana sekadar menggangguk tanda Everything is Fine.

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

" Okay Class , Now turn to page 26 , stanza Number 9 "

Suara Miss Lim hanya singgah di telinganya tapi tidak masuk ke mindanya. Di mindanya hanya singgah beribu persoalan dan hanya terkandung satu jawapan di penghujungnya. Dia harus cari tapi bagaimana? Seseorang yang dicari telah tiada bertahun lamanya. Dengan siapa? Ustaz Idrus? Ya. Ustaz Idrus. Hanya dia yang mampu merungkai segalanya. Aku mesti ke asrama putera petang nanti.

" Hana! Are you listening there?! " Tersentak Hana apabila Miss Lim memanggil nya. Lamunan nya terhenti. Apa jadi?

" Daydream huh? So how is it? Married a prince or turn into snow white bite rotten apple? " Hana hanya tertunduk memandang meja nya. Miss Lim semakin hampir tiba-tiba jatuh tersebam ke lantai dengan sendirinya. Terkejut Hana dan seisi kelas melihat keadaan itu. What the.. Ouh.. Kasut dia patah.

" urm .. Herm.. Okay don't do that again okay Hana? Hem.. " Miss Lim bangun membetulkan skirt pendeknya dan meneruskan mengajaran. Hana ketawa perlahan takut didengarinya. New story Gang .. Dia tidak sabar untuk menceritakan kejadian ini pada Suzanna dan Azzyati. Tentu tergelak besar mereka dibuatnya.

" Kau rasa itu kebetulan je ke? "
Hana tersentak apabila mendengar suara singgah dicuping telinganya. Dia mendiamkan diri kembali dan minda nya kosong tidak memikirkan apa-apa. Persoalan yang timbul hanya bertanya milik siapa suara tadi?

HostelWhere stories live. Discover now