BAB 45

1.5K 110 0
                                    

" Argh! SIAL! " Azzyati mengerang kesakitan apabila roh yang diserunya mencakarnya dibahagian pipi. Dia tahu roh itu marah kerana Azzyati masih belum memberinya 'makan' jiwa yang selama ini dia tunggu.

" Ye ye aku tahu. Nanti aku cari lain lah! " Dia masih mengaduh kesakitan. Dia melihat kesan cakar di pipinya agak dalam. Dia membuka laci mejanya usai mengelap darah dipipinya menggunakan tisu. Shit! Losyen kuning aku habis. Secara tiba-tiba meja solek itu bergegar dan terpamer satu tulisan yang agak samar tapi lama kelamaan ia jelas.

HUTANG DARAH DIBALAS DARAH.

Azzyati terkesima. Nampaknya roh ini bertindak ekstrem.

TING!
Dia meraba kocek seluarnya dan melihat siapa yang berhantar mesej pesanan ringkas.
__________________________________________________________________
FROM : 013-4578002

I need to see u. Tuesday at Old Town behind Tesco. 2pm ASAP.
Table 4.
__________________________________________________________________

Azzyati meneliti nombor tersebut. Siapakah? Dia masih keliru.

🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰

Azzyati mencari meja 4. Dia melihat belakang seorang perempuan tetapi wajahnya masih samar. Dia mendekati meja 4.
Dia terkejut.

" Please take a seat " Hana. Azzyati akur dan duduk dihadapan Hana perlahan.

" We need to make everything clear now " Hana merenung Azzyati. Dalam. Azzyati seperti ingin mengelak dari pandangan Hana.

" Az, jujur aku minta maaf kalau semua aku buat sakitkan hati kau,aku taktau dan tak pernah terniat pun untuk aku sakitkan hati kau " seorang pelayan datang memberi segelas white coffee dan ice coffee.

" Dulu kau tinggalkan aku ,your parents fired my dad and everything change! Lepas semua tu kau datang lagi hancurkan hidup aku! Kembalikan masa silam aku and.. " Azzyati menelan air liurnya berat.

" .. Kau kahwin dengan lelaki yang aku dah lama suka. Kau memang susahkan hidup aku Hana! " Hana menarik nafas berat. Azzyati suka Ikmal? Await tak habaq awai-awai.

" Past is past. Aku taknak benda ni berlarutan. Bertaubat sebelum semuanya terlambat " Azzyati mencebik.

" Past is past huh? Kacang je kau cakap. Kau cipta dogeng kau sampai kau lupa kawan baik kau " Hana mengangkat keningnya.

" kau atau aku lupa tentang persahabatan kita sebab dendam? " Azzyati terdiam.

" Kau.. " perlahan jawapannya.

" See.. It's you. Kau lupa persahabatan kita sebab dendam. Kau tak terima Qada' and Qadar Allah. Kau lupa siapa yang patut kau sembah. Kau alpha tentang dunia,kau lupa apa kau belajar dan apa yang diajar. Aku taknak satu hari makan diri kau " Azzyati mendengus geram sebelum bangkit ingi meninggalkan Hana.

" Aku sayang kau sahabat. SuAzHa is real " Hana menghirup kopi sejuknya usai mengucapkan kalimah itu.

HostelWhere stories live. Discover now