Mammas kinder är rosa och hennes ögon fulla av fnitter. Rickard är bättre på att dölja det men även han är sex-lycklig.
"Tony! Maten är serverad!" ropar han. Sen ställer han lasagnen på bordet och öppnar en vinflaska.
Tony och Patrick kommer in i köket. De är rufsiga i håret och Tony har samma blick som sin pappa. Jag grimaserar diskret. De sätter sig vid bordet och Tony ler försiktigt mot mig, värmen sprider sig i min kropp och jag ler tillbaka.
"Ta för er killar" säger mamma och räcker Tony en stekspade.
Han tar emot den och skär loss en enorm bit som han slänger upp på Patricks tallrik. Sen skär han loss en lika enorm bit och lägger på sin egen. Han räcker stekspaden till mig. Jag skär en bit, ungefär en tredjedel av den Tony tog, och tappar den halvvägs till tallriken. Tony skrattar till men samlar sig snabbt.
"Jäva skit" muttrar jag och plockar upp biten. Mamma tar en bit papper och torkar upp det som blir kvar på bordet.
"Vill ni ha vin?" frågar Rickard och ser på Tony och Patrick.
"Nej, tack det är bra för mig" säger Tony.
Patrick nickar instämmande.
"För mig med"
"Varför känns det som att det är något fuffens med det?" Rickard sänker misstänksamt på ögonbrynen.
"Jag vet inte, pappa. Du kanske börjar bli gammal. Då tycker man att allt ungdomar gör är jättekonstigt"
Rickard kastar en brödbit på honom men skrattar.
"Så, hur länge har ni varit ihop då?" frågar mamma.
Tony och Patrick ser på varandra och Tony lägger diskret handen på Patricks lår.
"Officiellt menar du då?" frågar han.
"När det blev tydligt för er"
"Åttonde mars" säger Patrick och ler mjukt mot Tony.
Tonys ögon glittrar till och han pussar honom snabbt. Mamma ler mot dem och lutar huvudet mot Rickard.
"Vad söta ni är" säger hon.
Tony rodnar lite och ser så söt ut att jag inte kan andas. Värmen sprider sig i min kropp som en ballong. Patrick lutar sig mot honom och han pussar honom på huvudet. Pang. Min ballong spricker.
"Vad sägs om att ni äter lite istället för att gosa?" fräser jag.
"Slappna av Sandra. Vi har det bara mysigt" säger mamma och lägger sin hand på Rickards.
"Jag menar inte er, jag snackar om bögarna"
Tony rycker till och ser sårat på mig. Patrick ser mest trött ut först, men när han ser hur Tony reagerar så ser han arg ut.
"Sandra!" mamma tittar chockat på mig.
"Ursäkta mig" säger Tony och reser sig upp. "Jag ska bara gå på toa" han går.
Patrick och Rickard reser sig upp. De ser på varandra och verkar ha någon form av inre debatt om vem som ska gå. Rickard nickar och sätter sig ner igen och Patrick går ut ur köket.
"Vad i helvete, Sandra?" fräser mamma.
"Vad? Jag tyckte bara inte att det var så trevligt att de satt och hånglade"
"De hånglade inte! Och på sättet du uttryckte det så verkade det som om du tyckte att det var värre än om det hade varit jag och Rickard"
"Jag gör ju det"
De stirrar på mig.
"Har du något problem med att Tony är homosexuell?" frågar Rickard vasst.
"Ja" säger jag trotsigt.
"Du kanske ska sova hos en kompis ikväll"
Jag ser argt på honom, sen vänder jag blicken mot mamma.
"Mamma?"
"Jag håller med"
"Va?!"
"Tony har precis kommit ut, och jag tycker inte att det är bra för honom eller för Patrick att äta middag med en homofob"
"Jag är inte homofob!"
"Du sa just att du har problem med att Tony är homosexuell" säger Rickard.
"Ja! Jag har det!" skriker jag och reser mig upp. "Tony ska inte vara kär i nån jävla kille! Varför är han inte kär i mig?!"
"Va?" Rickard ser på mig som om jag vore en idiot.
"Din påstådda bög kysste mig! Mig. Varför han nu plötsligt vill ha en kuk i arslet fattar jag inte, men han kysste mig. Vi hånglade och han fick stånd" säger jag.
De tittar chockat på mig och sen på Tony. Helvete! Tony står i dörröppningen och stirrar på mig. Patrick står bakom honom med handen på hans underarm.
"Sandra" säger Tony men jag håller upp handen.
"Håll käften!" skriker jag och tar ett steg mot honom. "Jag vill inte höra! Inte ett ord till från dig. fattar du vilken jävla skitstövel du är?! DU var den som kysste MIG! Vi hånglade i evigheter och sen, när jag inte ville ha sex med dig, så sprang du iväg och försökte ta livet av dig!"
Jag faller ner på golvet med tårarna sprutande ur ögonen. Jag gömmer ansiktet i händerna och skäms. Plötsligt, när jag sitter i en klumpig hög på golvet, så känner jag ett par armar läggas runt mig. Jag känner lukten av mynta och vet att det är Tony.
"Pappa" säger han. "Kan ni lämna oss en stund?"
Jag hör hur de lämnar köket och Tony kramar mig hårdare.
"Jag är så ledsen, Sandra" viskar han. "Jag är så ledsen att jag lämnade dig i sängen, jag är så ledsen att jag kysste dig, jag är så ledsen för allt. Jag mådde väldigt dåligt, och jag hade svårt att acceptera att jag är bög, och när vi stod så nära varandra så tyckte jag att jag kände något och jag blev så" han letar efter rätt ord. "Uppspelt över det faktum att jag kanske inte var bög att jag inte tänkte. Jag tänkte inte på vad jag gjorde mot dig, förlåt"
Jag lösgör mig lite och ser på honom.
"Varför är du så snäll mot mig? Jag är bara elak mot dig"
"För att jag vet" han klappar mig över håret. "Jag vet precis hur det känns att sakna en kärlek man egentligen har"
"Vad menar du?"
"Jag tycker verkligen om dig, Sandra. Men du ser inte det, för du är alldeles för upptagen med att bli frustrerad av att jag inte är kär i dig" han suckar. "Och precis så kände jag med min mamma. Jag vet att hon älskade mig, och hon var världens bästa mamma för mig. Men efter att hon tog livet av sig så var det enda jag kunde fokusera på att hon inte älskade mig tillräckligt för att stanna hos mig"
"Tony" viskar jag.
"Ja, jag vet. Det hade ingenting med mig att göra, precis som det inte har något med dig att göra att jag inte är kär i dig"
"Varför är du så perfekt?"
"Åh Sandra" han skrattar. "Det är jag verkligen inte"
"Du och Patrick är verkligen söta tillsammans"
"Tack"
"Förlåt"
"Det är okej" han kramar mig igen. "Skulle du vilja följa med mig till min psykolog på torsdag?"
"Varför?"
"Jag tror att du skulle må bra av att prata med henne, och du kan få se att jag inte är så perfekt"
Jag ler mot honom och ser in i de varma, bruna ögonen.
"Jag älskar dig" säger jag.
"Jag älskar dig också"
YOU ARE READING
Älskade styvbror
Teen FictionHan luktar kyla och lite svett, men trots det så luktar han så otroligt gott. När han släpper mig så kysser han mig lätt på kinden. "Kom in till mig sen" viskar han när hans läppar släpper min hud och jag nickar. "Tony" Rickards röst väcker mig ur m...