13/1

3.2K 40 3
                                    

"Ååå ja!! Tony! Mera! Mera!"

Halv två

Klockan är halv två

Inte på eftermiddagen. Nej

På morgonen, på natten. Klockan är HALV FUCKING TVÅ!

"Jag kommer! Jag kommer! Tonyyyyy!

Jag kastar mig upp ur sängen, går ut i korridoren och bankar hårt på Tonys dörr. Ljuden inifrån tystnar snabbt. Lite väsande hörs och Tony öppnar dörren. Rufsig i håret och svettig som fan med andan i halsen.

"Förlåt, jag vet. Förlåt. Vi ska sluta"

Jag spänner ögonen i honom men ryggar tillbaka lite. Hans ögon är rödkantade och lite uppsvullna. Som om han har gråtit.

"Nej, det är lugnt. Ehh, jag tänkte bara kolla om du hade, ehh, en penna att låna ut"

Han ser förvånad ut.

"En penna, jo visst. Här" Han tar snabbt fram en penna och ger till mig. "Tack"

"Jag är ganska säker på att det är jag som ska tacka, det är ju jag som lånar en penna"

"Jo, men tack ändå." han ler. Det första uppriktiga leendet han gett mig. "Sov gott pumpan"

"Godnatt"

Jag går och lägger mig igen, Tonys penna får vila på mitt sängbord.

Jag somnar.


PIIIIIIIIIIIIIIIIIIP!

Jag vaknar med ett ryck. Det första jag känner är det stora behovet att köpa en ny väckarklocka. Men jag vaknar i alla fall av den. 

Jag går ner till köket och sätter mig vid bordet. Det finns bröd, ägg, bacon, smör och juice framdukat. Jag häller upp ett glas juice och sveper det. Sen häller jag upp ett till som jag dricker långsammare. Då kommer Tony in. Helt. Jävla. Naken. Jag sprutar ut juicen över bordet.

"Eh! URSÄKTA!?"

Han ser på mig.

"Oh, nä det är lugnt. Torka upp det med en trasa bara" Han tar fatet med bacon och går upp.

Den där killen går mig på nerverna.


"Sandra! Sandra!" Molly, min bästa vän, kommer springandes genom korridoren. "Hur är det att bo hemma hos herr sexig och hans urläckra son?"

"Jo det är väl bra. Den urläckra sonen kom ner i köket helt naken imorse"

"Score!" Hennes ögon lyser. "Kan jag ligga med honom? Snälla?"

"Han har en flickvän"

"Fuck" Hon fastnar med blicken bakom mig. "Och han är här"

Jag vänder mig om och ser Tony komma genom korridoren tillsammans med ett gäng killar. Hans ögon möter mina, i säkert en halv minut ser vi på varandra. Sen vänder han sig bort. Och de går därifrån.

Med tanke på att vi har bott ihop i två dagar, att jag har lyssnat på honom knulla en bitch och att han kallar mig för pumpa så kan man ju tycka att någon borde ha nämnt för mig att vi går i samma skola. Eller?

"JORDEN ANROPAR!!" Mollys skrik skakar korridoren och alla ser på oss.

"Va?"

"Kom nu!" Hon drar iväg mig i armen. "Vi har en mattelektion att gå till"


Jag slänger mig praktiskt taget i badkaret när jag kommer hem, fyller det med ångande hett vatten och låter värmen sprida sig genom min kropp. Låter den ersätta den fruktansvärda kylan som lurar utanför ytterdörren. Jag hinner ligga där i knappt tio minuter innan dörren öppnas.

"Hallå!? Upptaget!"

Tony ser på mig, blicken går förbi mitt ansikte och ner på min nakna kropp. Jag slår armarna om mig i ett halvtappert försök att skyla min kropp.

"Lås dörren då" säger han och tar fram sin tandborste.

"Men gå!"

"Jag ska borsta tänderna"

"Klockan är typ halv fem! Och du har ett eget badrum!"

"Du med. Vad är ditt problem?"

"Mitt badrum har inget badkar. Och mitt problem är att du kommer in här, tittar på min nakna kropp och sen vägrar försvinna från jordens yta!"

Han skrattar till och kör in tandborsten i munnen.

"Tro mig, ag ar sett en aken tjej föjut"

"Ta ut den där och prata ordentligt ditt as"

"As?" Han tar ut tandborsten. "Vet du, nu vill jag inte borsta mina tänder här längre. jag tänker gå nu. För du sårade mig in i djupet av mitt hjärta, jag kanske dör nu" Han går.

"Ja gör det!" ropar jag efter honom. Sen lutar jag mig tillbaka och blundar. Men dörrfan är fortfarande öppen. Typiskt.

Älskade styvbrorWhere stories live. Discover now