Rickard ser på mig med lugna ögon och väntar på ett svar. Hans panna är lätt rynkad och händerna är knäppta. Jag tar tillfället att studera hans ansikte lite noggrannare än jag gjort tidigare. Hans käkben är skarpa, särskilt när han lutar sig fram på det där viset, och hans dagsgamla skäggstubb får honom att se betydligt sexigare ut än ha brukar göra. Usch. Nej, det där tar jag tillbaka. Stilig. Han ser stilig ut. Hans raka näsa har två, nästintill osynliga, märken efter glasögonen han hade när han läste menyn och är ovanligt perfekt. Den går lite för högt mellan ögonen, men det märker man inte förens man vet att den gör det. När han var sjutton fick han ett basebollträ rakt på näsan och de var tvungna att ta lite brosk för att stabilisera den eller vad de nu gjorde och då gick den högre än tidigare.
"Sandra" muttrar Rickard och rodnar lite skamset.
Jag vänder tillbaka blicken till servitrisen och ler.
"Filetto di manzo, tack"
"Absolut" ler hon tillbaka. "Var det bra så?"
Hon slänger en blick på Rickard som tydligt visar att jag inte är den enda som tycker att han är sexig. Stilig. Tycker att han är stilig. Som en gubbe, liksom.
"Ja, tack" svarar Rickard och lutar sig tillbaka i stolen igen.
Hon ler stort en extra gång och går tillbaka till köket med en svingade gång.
"Vad är det med er DiNozzo-män som gör att alla servitriser älskar er?" frågar jag och skrattar till.
"Va?"
"Jag var på ett fikaställe med Tony en gång och servitrisen där blev också alldeles betuttad i honom, precis som den här blev i dig"
"Det blev hon ju inte, hon är ju max i din ålder"
"Och? Du är en stilig karl i dina bästa år, jag har sett fyra tjejer här inne stirra på dig"
Han skrattar till och flinar undrande mot mig.
"Stilig karl i mina bästa år?"
"Ja, det är du ju. Du är snygg och har knappt fyllt femtio"
"Vadå knappt? Jag har precis fyllt fyrtiosju"
"Ja, då är du ju knappt femtio"
"Nej, jag är bara inte femtio"
"Okej, herr medelålderskris" muttrar jag.
"Medelålderskris?!"
"Du gnäller ju om tre år"
"Medelålderskriser innefattar en fransk bil och billig öl"
"Har inte du en Renault?"
Han stirrar pafft på mig med halvöppen mun, men hämtar sig relativt snabbt.
"Okej, visst, jag har en fransk bil. Men jag skulle aldrig dricka billig skräpöl"
"Kom inte du hem för några veckor sen med öl som du hade köpt för fem kronor på ica?"
"Jo, men jag drack den inte. Den var till din mamma"
"Oj, herr medelålderskris är också herr snåljåp"
"Nej, nej, nej vi hade bara en dispyt som jag skulle bevisa en poäng kring"
"Moget"
"Äsch" säger han avfärdande och viftar med handen.
"Tror du att mamma bara är med dig för dina pengar?" frågar jag, och blir lika förvånad över min fråga som han blir.
"Va? Nej, absolut inte. Då hade jag gjort slut för länge sen. Vadå, tror du det?"
YOU ARE READING
Älskade styvbror
Teen FictionHan luktar kyla och lite svett, men trots det så luktar han så otroligt gott. När han släpper mig så kysser han mig lätt på kinden. "Kom in till mig sen" viskar han när hans läppar släpper min hud och jag nickar. "Tony" Rickards röst väcker mig ur m...