De senaste dagarna har flugit förbi, vissa har till och med gått så fort att jag undrat om klockorna har gått sönder. Jag har träffat Tino varje dag. Vi har badat, ätit pizza, gått runt i stan, fikat, ätit glass och spelat minigolf. De flesta skulle tro att vi är något sorts perfekt par, men hur jag än försöker så tycker jag inte om honom. Han pratar urdålig engelska, han är tråkig, han är högljudd och han luktar rök. Tony luktar aldrig rök, han luktar alltid perfekt.
"Vet du vad de vill?" frågar jag Tony.
"Äta middag" mumlar han och rotar igenom kavajfickan.
"Varför är du så formellt klädd för en middag?"
"Det är en kavaj, inte en smoking. Slappna av" säger han lugnt och fiskar upp ett par glasögon.
"De där har jag inte sätt på ett tag" flinar jag när han sätter på sig dem.
"Nej, jag har mest använt linser"
"Varför glasögon nu då?"
"För att jag har slut på linser" muttrar han och börjar läsa igenom menyn.
"Köp nya då"
"Man kan inte bara köpa linser, man beställer dem"
"Där är ni ju!" avbryter Rickards röst och han och mamma sätter sig vid bordet.
"Hej, pappa" mumlar Tony utan att titta upp.
"Jag då?" frågar mamma fejkförnärmat.
"Hej Jonna"
Rickard skrattar till.
"Har ni beställt något?"
Jag pekar på Tonys rödvin och nickar. Han ser på Tony och rynkar ögonbrynen.
"Vad är det?" frågar jag och Tony tittar upp.
"Jävlar" mumlar Rickard frånvarande.
"Pappa? Är du okej?"
"Du har bara blivit så himla vuxen. Kavaj, rödvin och glasögon. Vad hände med min lilla grabb?"
Tony rodnar lätt och tar av sig glasögonen. Sen vänder han tillbaka blicken mot menyn och kisar.
"Ta på dig dem igen" skrattar mamma. "Hellre att du är vuxen än blind"
Tony ler artigt, men det är uppenbart att han inte är road, och det blir tyst en stund. Som vanligt känner jag ett behov av att lätta upp stämningen, därför väljer jag att öppna munnen.
"När kommer Patrick och Nicklas hit?" frågar jag Tony.
"Imorgon, de landar klockan halv två"
"Ska det bli najs att ha sex igen?"
Alla tre ser skeptiskt på mig, men jag svär på att om Tony hade frågat så hade ingen brytt sig.
"Du kan väl tänka så här" föreslår Tony. "Jag, Nicklas och Patrick kommer alla tre sova i en säng som är 160 centimeter bred. Det kommer varken bli gott om plats eller sex"
"Men Nicklas är ju kille" skojar jag. "Det gillar ju ni"
Utan ett ord reser sig Tony upp och går till herrarnas toaletter.
"Sandra, snälla" mumlar mamma.
"Vadå? Jag skojade bara lite"
"Tony tyckte inte att det var roligt"
"Han tyckte inte att ditt 'gammal eller blind' var roligt heller, men då blev ingen sur"
"Det var inte olämpligt, bara ett dåligt skämt" suckar hon.
YOU ARE READING
Älskade styvbror
Teen FictionHan luktar kyla och lite svett, men trots det så luktar han så otroligt gott. När han släpper mig så kysser han mig lätt på kinden. "Kom in till mig sen" viskar han när hans läppar släpper min hud och jag nickar. "Tony" Rickards röst väcker mig ur m...