"Strumpan?"
"Mm?"
Jag öppnar försiktigt ögonen och kisar mot mamma.
"Vill du sjunga för Patrick?"
"Va?"
Varför fan skulle jag vilja sjunga för Patrick? Ska jag bara hoppa in till honom och sätta igång med 'Den blomstertid nu kommer' eller något annat bögigt. Jag rodnar så fort jag tänker så, jag använde just bög som något negativt.
"Patrick fyller nitton. Vill du vara med och sjunga för honom?"
"Fyller han år?"
"Ja" hon himlar diskret med ögonen.
"Okej, ja jag kan hänga med"
"Trevligt, då kan du komma ner nu. Tony är nästan klar med tårtan"
"Kan Tony baka?"
"Ja, det verkar så. Den ser väldigt fin ut"
Muttrande reser jag min ur sängen och går slött fram till spegeln. En tröttögd brud med håret huller om buller stirrar uppgivet tillbaka på mig. Fan. I ett desperat försök att se anständig ut så drar jag borsten genom håret och slänger på ett läppglans, bättre än så kan jag inte göra det just nu.
Sen tassar jag smidigt ner för trappan och in i köket. Tony står, mycket riktigt, och dekorerar en chokladtårta med chokladglasyr. Rickard står en halvmeter därifrån och dricker kaffe, även hans hår ser lite galet ut, som en mörk virvelvind av svarta strån.
Jag låter blicken vandra över köket och får syn på Nicklas och Louise som sitter vid köksbordet och äter mackor.
"Godmorgon" säger jag och sätter mig på en ledig stol.
"Tja" mumlar Nicklas med munnen full av bröd.
"Charmerande" muttrar Louise ironiskt åt honom och vänder sig mot mig . "Godmorgon"
"Varför firar inte Patrick sin födelsedag med sin familj?" frågar jag henne.
"Jag vet inte" svarar hon och smetar nutella på en macka. "Men han har ju gjort det arton gånger redan, så han kanske har tröttnat"
"Har han problem med sina föräldrar?"
"Sandra" säger Tony varnande och håller upp en chokladtäckt spatel. "Lägg ner med snokandet. Patrick firar här för att han vill det, jag vill det, dessutom är Tobias på handbollsläger och deras föräldrar är på Hawaii för att fira sin tjugonde bröllopsdag."
"Bokade de in den över hans födelsedag?"
"Ja, efter att vi bokade vår resa" han ler. "Nu är jag klar"
Rickard lyfter upp en bricka med bacon, ägg och champagne, Tony tar tårtan och vi andra diverse paket som ligger utspridda i köket. Sen smyger vi tillsammans ner till Tonys sovrum, och öppnar tyst dörren. Med en relativt osammanhängande version av 'Ja må han leva' väcker vi Patrick som, faktiskt rätt gulligt, sover tvärs över sängen.
Han tittar sömnigt på oss och reser sig långsamt upp till en sittande position. Samtidigt drar han med sig täcket för att dölja sina nedre regioner, men jag hinner se hans lår och inser snabbt vad han och Tony gjorde igår. Han har inga kalsonger på sig.
"Godmorgon" säger Tony och sätter sig bredvid honom i sängen.
De ger varandra en snabb puss.
"Godmorgon"
"Blås ut ljusen"
Tony håller stolt upp sin chokladskapelse framför Patricks ansikte och ler med hela ansiktet. Patrick ler tillbaka och blåser ut dem i ett enda andetag.
YOU ARE READING
Älskade styvbror
Teen FictionHan luktar kyla och lite svett, men trots det så luktar han så otroligt gott. När han släpper mig så kysser han mig lätt på kinden. "Kom in till mig sen" viskar han när hans läppar släpper min hud och jag nickar. "Tony" Rickards röst väcker mig ur m...