50

4K 66 4
                                    

"girls, boleh pinjam aira?" Syed Muqri tiba tiba muncul di hadapan mereka.

"eh muqri, nak pinjam buat apa? kan dah halal." usik Nadia yang dari tadi senyum simpul.

Syed Muqri ketawa kecil.

"shall we?" Dia menghulurkan tangan. Maira Mikayla memandang malu.

"ha apa lagi! husband dah ber shall shall tu, tak nak sambut biar aku je yang sambut." Selamba Tasya memerli. Ha ada orang dengar tau, Syed Irfan!

"aku pergi kejap eh." pinta Maira lembut.

Lisa cuma selesa mendiamkan diri. cukuplah sekadar ketawa kecil. bukan iri kan mengenai rakannya, tapi blur sekejap. adeh

Tangan Maira Mikayla ditarik lembut Syed Muqri. Maira Mikayla pula mengikut sahaja. Pintu dewan dibuka dan mereka meninggalkan makan malam begitu sahaja.

Farid dan Danial melihat perkara itu lantas membebel.

"gelojoh sangat kawan kau ni." Ujar Farid

"haah, aku pulak rasa nak kahwin."

"sweet apa, suami isteri lah kan." Syed Irfan menyampuk.

Mereka bertiga menyambung tawa.

"ni kenapa bawak pergi pool pulak?" Tanya Maira Mikayla.

"nak suruh mandi." Jawab Syed Muqri.

Maira Mikayla berkerut.

Syed Muqri awal lagi sudah melepas tawa.

"abang gurau lah, lurus sayang ni."

Maira Mikayla mencebik. mengenakan orang nombor satu.

Tangan isterinya dipegang kedua duanya. Maira Mikayla cuma membiarkan sahaja.

"1 tahun. sekarang abang dah 18 tahun, Terima kasih sebab kekal jadi puteri dalam hati ni. Happy anniversary sayang."

Maira Mikayla tersenyum. ingat rupanya.

Masih tersenyum. hati pula sudah berbunga.

"aira sayang abang."

"same goes to me. hati ni, untuk isteri abang jeeee." ujar Syed Muqri dengan ceria.

"tak malu eh sweet kat sini?"

"tak pun, kenapa nak malu dengan isteri sendiri pulak?"

"abang ada kawan kawan lain tau kat dalam dewan tu."

"okay kalau macam tu kita balik lah, lebih privasi.."

"gatal lah!"

Syed Muqri ketawa. bahagia yang dirasainya sekarang tidak dapat digambarkan lagi. Tubuh kecil isterinya itu dipeluk rapat, mereka pulang begitu sahaja. pasti mereka kat dalam tu faham lah!

"Need help?" Tanya Syed Muqri yang sedang membuka butang vest hitamnya. melihat isterinya begitu struggle hendak membuk zip di belakang dress yang dipakai tadi. kasihan pula.

"em nope, boleh ni."

"don't lie to me, tadi pakai pun abang tolong zip kan kat belakang." Kata Syed Muqri.

Maira Mikayla mengalah. dia menahan malu lagi sekali apabila Syed Muqri yang buka kan zip, sudahla tadi yang zip kan suaminya juga. buat wajah selamba je lah.

Haruman yang menjalar di seluruh badan Maira Mikayla telah menarik Syed Muqri ke alam yang tidak nyata lagi. (tak boleh specific sangat k)

Terasa sebahagian belakangnya dingin dengan suhu bilik mereka, plain!

Terlanjur CintaWhere stories live. Discover now