47.Bölüm

18.2K 1.3K 14
                                    

3 hafta sonra
Kozan konağı Yeliz'in eve gelin gelişi ile bambaşka bir havaya bürünmüştü.
Ekrem Zelal ve çocukları çalışanlar bile mutluydu.
Bu üç haftalık sürede Cemal hiç kriz geçirmemişti .
Zelal en çok bunun için mutluydu Yeliz sanki Cemal'in yaşıtı gibi onunla oyunlar oynuyor okula götürüp getiriyor derslerine yardım ediyordu.

Konakta kendini sevdirmesi her söylediğine karşı cevap vermesi ise Fatma hanımı artık çıldırma noktasına gelmişti.
Mutfakta çalışanların bile bu kızı kollamaları sinirini bozuyordu.

Bir keresinde Cemal ile avlu da top oynadıklarını görünce sinirle bağırdı.
"Sen geldiğin yerde nasıl yetiştin bilmem ama burası  Kozan konağı gelin dediğin top oynamaz haddini bil"
"mutfağa gir kadınlara yardım et "diye adeta kükredi .
"Emredersiniz anne" deyip Cemal'in elinden tutup arka bahçeye geçip oynamaya devam ettiler.
Kadın kendisine yumuşak davranıp kızın bildiğini okumasına dayanamıyordu. 
Yeliz yüzünden Fatma kadın hırsını Zelal'den bile alamıyordu.
Aklına gelen fikirle evden hırsla o gün dışarı çıktı.
Eve döndüğünde çantasından çıkardığı üç muskayı Ekrem ve  Yeliz'in odasına yerleştirdi.

Zelal de Yeliz'in büyüsüne kapılmıştı buna yıllardır ihtiyacıda vardı.
Birlikte sohbet ediyor mutfaktaki kızlarla çaylar demliyor akşamları toplanıp gülüyorlardı .
Gülmek artık bu konakta korkulacak yasak bir şey değildi .
Rüstem ağada bu durumdan rahatsızdı ama şimdilik susuyordu.
Az kalmıştı onun ayağına dolanan herkesten kurtulmasına çok az kalmıştı sabırlı davranıyor ilgi çekmemeye çalışıyordu.

Kadir ise okulların açılması ile hayaline kavuşmuştu.
Öğretmendi artık çocukluk hayalini gerçekleştirmişti ama eksik bir şeyler vardı.
Kalbine öyle bir ateş düşmüştü ki dünyayı gözü görmüyordu.
Her okul günü Cemal'i Zelal'in bırakmasını bekliyordu .
Gerçekleride öğrenmişti artık uzak durmak için bir sebebi yoktu ki .
Aklına Yeliz'in sözleri gelince derin bir nefes aldı.

Okullar açıldıktan bir kaç gün sonraydı.
Koridorda yerde bir çocuk başında da üç çocuk dalga geçiyor tekme atıyorlardı.
Kadir koşarak yanlarına gidip çocukları uzaklaştırdı.
Yerde ki Cemal'in gözlerini kapatıp sallanması kendinde olmayışı ile şoka girdi.
Çocuğu kucağına alıp eski öğretmen arkadaşlarından aileye ulaşmalarını istedi.
Telefona Emine hanım çıkmış mutfakta gülerek oğluna yemek yediren Zelal'i üzmemek için Yeliz'i çağırmıştı.
İki kadın öyle iyi anlaşıyorlardı ki Yeliz kısa zamanda bu kadar sevdiğine bile inanamıyordu.
"Noldu Emine teyze?"
"Kuzum Cemal okulda rahatsızlanmış Zelal üzülmesin laf duymasın sen sessizce gidiver olmaz mı ?"
"Olur hemde çok iyi olur "deyip çantasını yukardan alıp acele ile okula geldi.
Yolda kocasına da haber verdi çünkü Ekrem hala bu  mavi gözlü adama takıktı.
Okula gelince koşarak öğretmenler odasına girdi.
"Cemal "dediği anda çocuk gözlerini açtı.
"Kuzum noldu ?"
"Ben yemin ederim bir şey yapmadım Yeliz "
"Sana üvey annen dediler bende o benim arkadaşım "dedim .
"Arkadaşınım tabi kara kuzum "deyip çocuğa sarıldı.
"Hani bana kuzu demeyecektin ?"
"Cihan'a tosun diyorsun bende hani aslandım"deyince Yeliz gülmeye başladı.

"Annem biliyor mu gelmedi mi ?"deyince Kadir başını kapıya çevirdi.
Görmeyi o kadar çok istiyordu ki  sanki yıllardır tanıyormuş gibi özlemişti.
"Annen Cihan'a yemek yediriyorlardı onun yerine ben geldim "
Kız ayağa kalkıp Kadir'in önüne geldi.
"Ben öğrencilerinizle konuşmak istiyorum "
"İnanın gerekli konuşmayı yapacağım "
"Siz bu toprakları bilmezsiniz öğretmen bey  izin verin derdimi ben anlatayım"
"Merak etmeyin çocuk döven biri değilim "dedi.
Kadir çaresiz önden yürüyüp sınıfa girdi,
Yeliz de Cemal'in anlından öptü.
"Sınıfa girince sırana geç otur tamam mı ?"
"Tamam " dedi .
Yeliz Cemal'in elini bırakıp tahtaya Kadir'in yanına geçti.
"Günaydın"deyince adam yanındaki kıza  şaşkınlıkla baktı.
"Çoğunuz beni tanıyorsunuz bende sizleri "
"Ben Cemal'in üvey annesi değilim "
"Arkadaşıyım "
"Ama Cemal isterse ablası yengesi hatta annesi de olurum "
"Hiç birinizi utandırmak kırmak istemiyorum "
"Ama sizlerde çok iyi biliyorsunuz ki hiç birimizin ailesi mükemmel değil "
"Benim annem eminim bir çoğunuzun  annesi ile kavga etmiştir"deyince çocuklarda güldü.
"Küçükken anneme çok  kızardım utanırdım kavga etmesinden "
"Ailenizi siz  seçemezsiniz  "

"Bu kaderi sadece Cemal de yaşamıyor ki biliyorum ki çoğunuzun aile sorunları var "
"Neden birbirinize destek olmak yerine can yakıyorsunuz çocuksunuz diye buna hakkınız yok "
"Ben sizin kusurlarınızı ailenizin eksiklerini herkesin içinde dile getirsem ne hissedersiniz ?"
"Üzülürsünüz belki ağlarsınız okula bile bir daha gelmek istemeyebilirsiniz"
"İyi insan olmak istiyorsanız bu yaşta kalp kırmamayı dalga geçmemeyi öğrenmelisiniz"
"Babasız annesiz olmak ayıp bir sey değil ?"
"Zayıf kısa şişman  olmakta sizin elinizde değil ki"
"Günah hiç değil yarın hepimizin başına gelebilir değil mi ?"
"Kimin yarın şişman olacağının ya da boyunun uzayacağının ailesinden birini kaybetmeyeceğinin  garantisi yok ki"
" Ayrıca Cemal'in annesi kuma değildir kocam Cemal'in üvey babası değil amcasıdır."

Bahtımın Karası ♣️Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin