-36-

249 13 18
                                    

Başım göğsünün üzerindeyken televizyona bakıyordum. Bir yandan da önümüzdeki büyük kaseden cips alıp bir ona yediriyor, bir de kendim yiyordum.

"Baba, ben bu soruyu yapamadım. Bakar mısın?" diyen sesle o tarafa döndüm. Başımı göğsünden kaldırıp onu ortamıza oturttum. Güzey soruya bakarken ben de onu izliyordum.

"Şimdi bu yaştan bu sayıyı çıkarman lazım." dedi Güzey.

"Yaptım ama çıkmadı."

"Çünkü senden bulduğun sonuçla ilk sayıyı toplamanı istiyor." dedi Güzey gülümseyerek. O an ben de istemsizce gülümsedim.

"Şimdi anladım. Teşekkür ederim." deyip yanağından öptü. Ben hala ikisine gülümseyerek bakıyordum.

"Hala bitmedi mi ödevin?" diye sordum. Saat geceye yaklaşıyordu.

"Bitti. Şimdi ders çalışıyorum." dedi.

"Sen fazla mı zekisin yavrum? Bak biz eskiden hiç böyle ödev bittikten sonra ders çalışmak gibi şeyler yapmazdık." deyip gülünce Güzey de bana katılarak güldü. Onun da notlarını takip etmişliğim vardı sonuçta.

"Anne sen nasıl annesin? Anneler çocuklarının çalışmalarını ister." dedi. Evet, benden de ancak böyle anne olabilirdi.

"Sen annene bakma. Annen çalışmak yerine beni gözetliyordu çünkü." deyince ona dil çıkardım.

"Ben seni gözetlerken teşekkür almış insanım. Peki ya sen?" deyip güldüm.

"Sen niye gülüyorsun?" diye ses gelince başımı kaldırdım. Karşımda Güzey'i görünce gözlerim kocaman olmuştu.

"Ben mi?" dedim.

"Kime soracağım başka? Salak salak gülerek yürüyorsun."

Seninle güzel bir yaşamın hayalini kuruyordum.

"Şey... Dalmışım öyle. Senin dışarıda ne işin var?" dedim.

"Markete alışveriş yapmaya gidiyordum. Sen de gel istersen." dedi.

"Olur." deyince geldiğim yere dönmüş oldum.

"Eee ilk gün nasıldı?" diye sordu Güzey.

"Biraz garipti. Buraya geldiğimizden beri her şey garip geliyor. Daha tam anlamıyla alışamadım." dedim.

"Alışırsın, merak etme de şu yanındaki çocuk bir şey yaptı mı?" dedi.

"Boran mı?" dedim.

"İşte ismi her neyse." dedi. Şu şarkı olayı ve hemen arkasından gelen mesajdan bahsetmeli miydim, bilmiyordum. Sanırım her şeyi içimde tutmayı daha çok seviyordum.

"Yani bir şey oldu ama çok önemli mi, bilmiyorum." dedim markete girerken. Güzey yan taraftan market arabası alıp yanıma geldi.

"Anlat." dedi Güzey. Marketin içinde gezmeye başladık.

"Otobüsle geri dönerken şarkı dinleyelim mi, diye sordu. Ben de olur, dedim. Elfida şarkısını açtı. Şarkının birazını dinlemişken telefonuma mesaj geldi. O şarkının sözü yazıyordu ama o an Boran'a baktığımda da önüne bakıyordu." dedim. Güzey bir şey daha atarken sepete kaşlarını çattı. Ben ise söyleyeceği şeyi bekliyordum.

"Anlamadığım şey şu. Seni seven kişi niye bu kadar manyak?" dedi.

"Ben manyağı seviyorum ya o yüzdendir." deyip kıkırdadım ama Güzey gözlerini devirdi.

Galata Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin