Na een klein anderhalf uurtje lopen kom ik uit op een strand. Ik kijk even rond en zie enkele mensen rondwandelen. Ook zie ik een groepje jongens die met enkel een broek rondlopen. Zullen zij ook aan het sporten zijn? Of zijn zij gek geworden om zo doodleuk rond te wandelen? Ik zie niet veel later een grote steen waar de golven van de zee onderaan tegen breken. Stilletjes begin ik er naartoe te lopen en ga er op zitten, even uitrusten. Alsof ik moe word! Ik gniffel even in mezelf en tuur uit over de zee. Ik kijk op de klok van mijn gsm en zie dat het ondertussen 10 uur is. Verdomme, ik ga te laat komen op de afspraak met Seth! Ik spring van de steen en loop op mijn snelste menselijk tempo naar huis. Na één uur en een kwartier kom ik thuis aan. Ik vis de sleutel uit de bloempot en ren naar de douche. Ik spring in de douche en was al het zweet van mijn lichaam. Ik droog me af, doe mijn haren in model en vis het eerste beste kleedje uit mijn kleerkast. Het is een rood kleedje met een hele open rug. Ik schiet in mijn witte all-stars en neem mijn gsm. Ik pak ook wat geld uit de envelop, zodat ik mijn eten kan betalen. Nog een kwartier om daar te geraken en eten te bestellen! Kom op, Lucy! Meteen hol ik de trap af, neem mijn witte, leren jas en spring in de auto. In volle vaart vlieg ik naar Bob's, waarna ik op mijn klok kijk. 12u05. Gelukkig, gehaald! Opgelucht wandel ik naar binnen, waar ik Rose met veel liefde begroet!
"Hey meisie, wat kom je doen?" Vraagt ze dan aan mij en ik glimlach.
"Seth gaat me het dorp laten zien, we hebben hier afgesproken om eerst te eten." Lach ik naar haar, waarna ze haar notitieblok boven haalt.
"Wat zal het zijn voor jullie?" Vraagt ze lachend, waardoor ik ook moet lachen.
"Een grote chocolade milkshake met een grote cheeseburger en frietjes voor Seth. Voor mij graag een portie pannenkoeken met aardbeien. Niet te veel alsjeblieft. Oh en doe maar een chocolade milkshake, maar geen grote." Lach ik, waarna Rose knikt. Ze geeft de bestelling door en ik neem plaats aan een tafel. Ik kijk nog eens op mijn gsm en zie geen melding, van niets. Het is ondertussen 12u12 en Seth is er nog niet. Ik kijk op, om buiten te kijken en ik schrik op van Seth die op tafel klopt.
"Hey, mag ik erbij?" Vraagt hij, waarna ik knik en hij rustig plaats neemt.
"Hoe was school?" Vraag ik dan om het gesprek te beginnen en hij zucht meteen.
"Blijkbaar gebuisd voor die wiskunde taak waar ik zolang heb aan gewerkt." Zucht Seth en ik kijk hem sipjes aan.
"Zal ik er anders dadelijk even naar kijken? Misschien snap ik het wel?" Stel ik voor en Seth haalt zijn schouders op, waarna hij toch maar knikt.
"Succes, want voor mij is het echt Chinees." Lacht hij, waardoor ik ook moet lachen. Ondertussen is Rose aan onze tafel aangekomen. Ze zet de kleine portie pannenkoeken met een berg aardbeien voor mijn neus. Dat is best veel en dan nog een redelijk grote milkshake met slagroom en sprankels. Ik kijk naar Seth, maar schrik op als ik zijn bord voor mijn neus zie staan. Gaat hij eten voor een heel leger? Leah at gisteren ook al zo veel! Zit dat toevallig in de familie?
"Eet je dat allemaal op?" Vraag ik benieuwd aan Seth, waardoor hij meteen moet lachen.
"Dat is toch de bedoeling, ja." Lacht hij en meteen worden mijn ogen groot. Ik moet ook even lachen, waarna we beginnen te eten. Seth doet nog verhalen over zijn leerkracht die hem een preek gaf over zijn slechte punten en dat hij die dringend moet beteren. Hij mag de taak opnieuw maken en de beste punten tellen mee. Hij verteld ook dat zijn gsm werd afgepakt toen hij een berichtje naar mij wou sturen, waardoor ik hem meteen heb uitgelachen. Nu snap ik waarom zijn wiskunde niet hoog is, hij zit op zijn gsm in de les. Hij verteld nog grappige verhalen van mede leerlingen en ik luister aandachtig. Seth is zo'n vrolijke en lieve jongen! Ik ben blij dat hij een vriend van mij is. Ik steek de laatste aardbei in mijn mond en ben opgelucht dat ik alles heb op gekregen, terwijl Seth nog maar in de helft blijkt te zijn.
"En jij, wat heb jij vandaag al gedaan?" Vraagt hij en ik lach meteen.
"Ik ben gaan joggen." Beantwoord ik zijn vraag. Hij lacht ook en eet rustig verder. Ik vertel wat over wat ik allemaal heb gezien en hij lacht zoals altijd liefelijk naar me, waarna hij knikt.
Niet veel later heeft ook hij zijn eten op en drinkt hij zijn milkshake leeg.
"Wouw, ik had echt niet gedacht dat je het in je had." Lach ik oprecht, waardoor hij ook moet lachen.
"Je moet me maar niet zo onderschatten." Lacht hij terug en geeft me dan een knipoog, waarna hij Rose roept.
"Was het lekker jongens?" Vraagt ze en we knikken allebei ja.
"Ik zal de rekening zo brengen." Lacht ze en paradeert weer weg met de lege borden.
"Dus, die wiskunde hé?" Vraag ik plagend, waardoor Seth zijn taak boven haalt. Ik pak de taak aan en bekijk ze helemaal. "Als X=8 hoeveel is dan X.23+16:4?" Lees ik luidop en meteen begin ik na te denken. Eerst de 8 aanpassen, dan het maal-teken en gedeeld door-teken. Uiteindelijk nog de plussen en minnen. Ik kijk naar Seth zijn antwoord en merk dat hij hier overduidelijk geen rekening met heeft gehouden. Maar jongen toch, hier is veel werk aan de winkel.
JE LEEST
Call it fate
FantasíaAl heel haar bestaan in Lucy op de vlucht, maar wat gebeurt er als ze zich opeens veilig begint de voelen? Ze verliefd wordt en niet meer zo oplettend is? Zal ze kiezen voor de liefde of slaat ze weer op de vlucht?