27

29 1 0
                                    

Na een uur te hebben gewerkt aan Seth zijn taak, zijn we eindelijk klaar geraakt. Het was een zware bevalling, maar het is ons gelukt. Ik heb de rekening betaald voor Seth en mezelf, waarna we naar buiten zijn gegaan. Seth heeft zijn boekentas in mijn auto gezet en we zijn beginnen wandelen.
"Als u nu naar links kijkt, dan ziet u Bob's. Bob's is the place to be van La Push. Vooral nu met de leuke, nieuwe werkneemster." Begint Seth te vertellen en ik geef hem verlegen een stompje, dat hij moet ophouden. Hij neemt zijn motor in zijn haden en begint hem verder te duwen, waardoor ik hem gewoon maar volg. We wandelen verder, maar er is niet zoveel te zien. Na een paar straatjes komen we in een iets drukkere plaats.
"Als je nu naar links kijkt, dan zie je het boekenwinkeltje van de stad. Rechts zie je de media store, waar ze dvd's en CD's hebben." Lacht Seth en ik blijf even staan, om te kijken naar de media store.
"Seth, zouden we hier even binnen kunnen gaan kijken?" Vraag ik hoopvol, waarna Seth moet lachen.
"Ja natuurlijk, ik moet namelijk nog een verjaardagscadeau hebben voor Jared. Hij verjaard zaterdag." Lacht Seth, waarna hij zijn motor vast legt en me naar binnen begeleid. Binnen wandel ik meteen door naar de platen. De goede, oude tijd! Ik pak er hier en daar een plaat uit, waarna ik langer blijf kijken naar een plaat van The Beatles. Wanneer ik opkijk om de plaat terug te plaatsen, staat er iemand voor me. Als ik goed kijk merk ik dat de persoon de Adam Lambert hoes afwerkt met zijn eigen lichaam lichaam. Het doet me enorm hard lachen. Dan gaat de plaat omlaag en zie ik dat het Seth is, waardoor ik nog harder moet lachen. Ik leg de plaat van The Beatles terug weg, aangezien ik enkel een stereo op mijn slaapkamer heb staan.
"Heb je iets gevonden?" Vraag ik aan Seth, die hyper ja knikt.
"Ik geef hem gewoon dit Black Ops spel en daar is hij weer een tijdje zoet mee." Lacht hij, waarna ik ook lach.
"En jij?" Vraagt Seth en ik schud nee, waarna Seth knikt. We kijken nog wat verder rond en al snel sta ik met verschillende films en CD's in mijn hand aan de kassa. Seth heeft ze allemaal in mijn handen gepropt, want ik moest deze beluisteren en kijken. Niet dat ik daar veel tijd voor zal hebben, maar ik luister toch maar vriendelijk naar hem. De man achter de kassa kijkt me verbaasd aan als ik met mijn hele stapel kom aanlopen.
"Jij hebt duidelijk gevonden wat je zoekt." Lacht hij, waardoor ik even vriendelijk lach.
"Dat heb ik in haar handen geduwd." Lacht Seth dan ook, waardoor de man nog harder moet lachen.
"Uitkijken hoor, je weet maar nooit met wat je beëindigt als Seth voor je kiest." Lacht de man, waardoor Seth meteen stopt met lachen. Seth vond de grap duidelijk niet zo grappig, waardoor ik niet weet of ik moet lachen of niet. Ik besluit maar gewoon niets te doen en alles in een plastieken zak te steken. Ik betaal daarna de man en wacht op Seth, die zijn spel laat inpakken. Daarna betaald hij het spel en gaan we weer naar buiten. Seth steekt zijn spel in mijn zak, waarna hij zijn motor los maakt. Hij neemt de zak van me over en hangt deze aan zijn stuur. We wandelen verder het dorpje in en ik kijk heel goed rond.
"Dan heb je hier een klein supermarktje, maar het bevat niet echt iets uitgebreid. Meestal alleen de basis." Lacht Seth dan, waarna ik knik. Ik kijk hoe de deur opengaat en enkele jongens naar buiten komen. Ik maak oogcontact met een paar van hen, maar kijk heel snel weer naar Seth
"De meeste gaan voor grote boodschappen even naar de stad, maar voor kleintjes komen ze naar hier. De ouderen komen meestal alleen naar hier, want in de stad worden ze niet meer zo gerespecteerd als hier." Verklaart Seth alles en ik luister aandachtig naar hem.
"Ow en daar is de rest." Lacht hij, waarna hij hyper zwaait. Ik kijk nog eens naar de jongens en meteen kijk in de ogen van Paul. Nee, verdomme. De jongens komen richting ons, waardoor ik me meteen achter de brommer van Seth plaats.
"Hey kleine, wat ben jij aan het doen?" Vraagt een jonge die gisteren ook tussen mij en Paul sprong. Meteen legt Seth alles uit en kijk ik gewoon wat rond. Ik zie enkele café'tjes en restaurantjes. Ik kijk op mijn klok en merk dat het 17u30 is. Wouw, de tijd vliegt nogal. Ik kijk terug naar de groep en iedereen kijkt me vragend aan.
"Uh wat?" Vraag ik verbaasd en iedereen begint te bulder lachen, waardoor ik rood aanloop.
"Ze vragen of je zin hebt om zaterdag ook te komen?" Vraagt Seth, waarna hij hoopvol lacht. De verjaardag van zijn vriend Jared.
"Ja, ik zou het enorm tof vinden moest je komen." Lacht dan een jongen, waarvan ik aanneem dat het Jared is. Paul kijk echter achterdochtig naar me.
"Lijkt me leuk, maar ik moet werken. Sorry jongens." Lach ik het voorstel weg en de rest begint mega hard te lachen.
"Lucy is het toch, hé?" vraagt Paul en schichtig knik ik.
"Moet je om 10 uur nog werken?" Vraagt hij dan, waarna ik nee schudt.
"Dat is dan geregeld." Gromt hij, waardoor ik Seth even aankijk. Het lijkt me wel een tof voorstel, maar ik weet het echt niet. De jongens nemen de zak met boodschappen terug vast en wandel richting waar wij vandaan kwamen. Het is ondertussen ook weer 6 uur en Seth zijn maag maakt duidelijk dat hij honger heeft. Meteen beginnen we te bulder lachen, omdat zijn buik de stilte van de natuur doorbrak. Het was zowat een beer dat gromde!
"Zullen we anders iets eten bij Bob's?" Stel ik dan maar voor, zodat zijn maag gevoederd kan worden.
"Ja, maar deze keer betaal ik." Lacht hij, terwijl hij op zijn motor stapt. Ik stap meteen achterop en klem me aan hem vast. Hij brengt zijn motor tot leven en vlamt naar Bob's. Meteen stap ik af als we er zijn, wat Seth doet lachen.
"Wat?" Vraag ik nieuwsgierig.
"Je bent zo schattig als je op en af mijn motor stapt." Lacht Seth, waardoor ik hem een kleine duw geef. Toch kan ik een kleine gniffel niet onderdrukken, terwijl ik ook nog eens rood aanloop. Samen wandelen we naar binnen, nadat Seth zijn motor heeft vastgelegd. We nemen plaats aan een vrije tafel en lachen nog wat over Seth zijn buik. We bestellen wat te eten en te drinken, waarna we weer wachten. Ineens klopt een grote hand op tafel en ik kijk ik geschokt op.  

Call it fateWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu