"Goeiemorgend Esme." Lach ik vriendelijk naar Esme, terwijl ik de keuken inloop. Ik neem een kom uit de kast, de havermout en een banaan uit de fruitmand. Er zijn blijkbaar verschillende inkopen gedaan voor ons. Of ja, vooral voor mij. Stacy doet haar best om te leven als een vampier. Ik open de ijskast en kijk wat ze nog allemaal hebben staan. De hele ijskast staat vol, maar mijn ogen vallen op de Griekse yoghurt. Snel neem ik deze yoghurt eruit en chek de houdbaarheidsdatum. Je weet maar nooit in een huis waar geen mensen eten, misschien is het wel al bijna een eeuw oud. Tot volgende maand nog geldig, perfect! Ik open de yoghurt en doe vier grote scheppen in de kom. Daarna snij ik de banaan in stukjes en meng deze, samen met de havermout onder de yoghurt. Heerlijk stevig ontbijtje! Ik neem tevreden plaats aan tafel, waarna ik mijn ontbijt rustig begin op te eten.
"En, klaar voor je eerste dag?" Vraagt Esme benieuwd, waarna ze geïnteresseerd voor me komt zitten. Ik glimlach automatisch naar haar, waarna ik even knik.
"En wat zijn jou plannen voor vandaag?" Vraag ik dan geïnteresseerd en ze lacht.
"Ik ga dadelijk even naar de supermarkt voor vanavond en dan ga ik even langs een gebouw dat wij zijn aan het bouwen. Kijk of alles wel volgens plan verloopt." Lacht ze en ik lach weer vriendelijk terug.
"Alvast veel plezier!" Wens ik haar het oprecht toe. De rest van mijn eten laat Esme me in stilte opeten. Hierdoor is mijn kom al snel leeg, waardoor ik deze meteen in de vaatwasser plaats. Hij zit vol, dus dan zal ik hem ook maar even opzetten. Ik doe een zeepje in het bakje, waarna ik hem opzet en dicht duw. Ik hoor meteen hoe hij water neemt en draai me om. Het is ondertussen 9 uur, dus ik heb nog wel even. Ik wandel naar de ijskast en grijp een flesje water dat ik daarnet zag staan.
"Lucy, hoe geraak jij nu op je werk?" Vraagt Esme duidelijk nog herinnerend van gisteren. Ik haal mijn schouders op en kijk meteen verlegen naar mijn voeten. Ik was eerlijk gezegd van plan om maar te gaan lopen naar daar, want ik heb echt geen idee hoe ik er anders moet geraken.
"Oh, we hebben nog wel iets in de garage staan voor jou, kom maar mee." Gebaart ze me haar te volgen, wat ik dus ook maar doe. Het is waarschijnlijk beter dan wandelen, al is het een fiets! In de garage aangekomen zie ik meteen dat ze plaats hebben voor 6 auto's, maar daar staan er nu nog maar twee.
"Neem de peugeot maar, dat past denk ik wel bij jou." Lacht ze en ik bekijk de auto. Een schattige 5 deurs en waarschijnlijk full option. Het is een blauwe peugeot 108 en met 2 witte strepen aan de zijkant, vlak onder het raam. Gewoon weg prachtig! Dit is de auto die ik vroeger al wou!
"Ja, dat is hij zeker." lach ik, terwijl ik er toch verliefd rond draai. Ze gooit me de sleutels toe en lacht.
"Hang hem maar bij aan de huissleutel, dan is dat jou auto." Zegt ze en ik kijk haar verwonderd aan. Echt? Wouw, dit is geweldig. Ik maak een klein vreugde sprongetje, dat voor Esme niet onopgemerkt blijft. Esme moet er even met lachen, waarna ze mij een knuffel geeft en met de andere auto vertrekt naar de winkel. Boodschappen en een bouwproject staat vandaag op haar lijstje. Na een klein half uurtje, besluit ik om ook naar mijn eerste werkdag te vertrekken. Ik sluit de deuren achter me, open de garage poort en stap in de auto. Ik druk op het start knopje en net voor ik wil vertrekken, licht mijn GSM op. Het is Seth.
Ik moest mijn wiskunde huiswerk nog afmaken en dat lukte me niet zo goed.
Ben niet zo in wiskunde, hahah.
Oh zielig! Hij zit gewoon tot 3 uur 's nachts zijn huiswerk te maken! Dat kan toch gewoon niet? Kan niemand hem thuis helpen? Zo zielig!
Krijg je thuis geen hulp?
Ik vind het zo erg dat je zolang aan je wiskunde hebt gezeten!
Ik verzend het berichtje en vertrek naar mijn werk. Ik ben zo benieuwd naar mijn eerste werkdag! Gewoonweg geweldig! Al snel kom ik op mijn werk aan en parkeer ik de auto in de straat. Ik stap uit, sluit hem af en wandel naar binnen. Ik kijk even rond naar alle mensen in het restaurantje en neem mijn papieren boven. Het is behoorlijk druk voor een ochtend, maar zoals Rose al zei, dit trekt nog veel volk.
"Goeiemorgend Rose." Begroet ik Rose vriendelijk, wanneer ik haar heb gevonden en de oude vrouw lacht meteen vrolijk terug. Ze zet het wafelontbijt op de tafel bij een oud kopeltje. Ze delen schattig het wafel ontbijt! Rose komt naar me toe gelopen en geeft me een knuffel. Ik heb nog 15 minuten speling, maar ik begin graag wat vroeger.
"Hey mopje, je bent net optijd! Bob zit weer met een autoprobleem. Het klonk niet al te best, dus ik denk dat deze sterke vrouw even moet gaan helpen." Lacht ze, terwijl ze haar spieren laat zien. Ik moet ook even lachen, waarna ze me naar de deur verwijst. Meteen hoor ik er gelach vandaag komen en wandel rustig naar de garage. Het loopt hier zo allemaal zo losjes, niet meteen commanderen als een gek. Ze vertellen alles rustig en ze doen alles op hun gemak, met een milkshake erbij. Ik moet er even om lachen en stap de garage in. Ik zie Bob lachen met een man van zijn leeftijd. Ze lijken een beetje op elkaar, maar ook weer totaal niet. Ze hebben zelfde bouw en de zelfde getinte huid. Wat is dat toch met die getinte huiden hier? Ik bedoel maar, hallo? Het is hier een mega koude streek! Buiten dat hebben ze ook dezelfde haarkleur! Alleen het model en lengte verschild! Net zoals hun gezichtsbouw en kledingstijl. Of is dat nu gewoon maar omdat Bob een simpele blauwe overal draagt. Schuilt er stiekem ook nog een beetje indiaan in hem?
"Ik zeg het je, die pick up is klaar voor het stort, Bob. Je kan hem niet blijven redden." Zucht de man en Bob schudt hevig nee.
"Niet voor mijn plan B is gearriveerd." Lacht hij geheimzinnig. Plan B? Wat is plan B?
JE LEEST
Call it fate
FantasyAl heel haar bestaan in Lucy op de vlucht, maar wat gebeurt er als ze zich opeens veilig begint de voelen? Ze verliefd wordt en niet meer zo oplettend is? Zal ze kiezen voor de liefde of slaat ze weer op de vlucht?