53

24 1 0
                                    

"De deur is open!" Klinkt de mooiste stem van binnenuit. Voorzichtig duw ik tegen de deur open. De oude deur piept even door de veel te oude scharnieren en wanneer ik mijn voet naar binnen verplaats, kraakt het hout onder mijn voeten. Voorzichtig stap ik verder naar binnen en sluit de piepende deur weer achter me.
"Hey Jake?" Roep ik, terwijl ik de smalle gang met verschillende deuren bekijk.
"Lucy?" Vraagt Jake verbaasd, maar komt dan toch in de gang hangen.
"Ja?" Vraag ik, terwijl ik voel dat ik helemaal verlegen wordt. Ik kijk meteen naar mijn schoenen, terwijl ik met één voet heen en weer beweeg. Is hij vergetend dat ik langskom of is hij al van gedachten veranderd en had ik de sms niet gezien?
"Sorry." Verontschuldigt Jake zich meteen en met een verbaasde blik kijk ik weer op.
"Ik dacht dat het Seth was, want hij kwam films brengen. Ik dacht gewoon dat je er iets langer zou over doen." Lacht Jake, waardoor ik opgelucht opkijk. Een kleine lach kan ik niet verstoppen.
"Je bent prachtig!" Lacht Jake dan vrolijk, waarna hij me nog eens bekijkt.
"Normaal gesproken draag ik geen broek, dus is dit gemakkelijke outfit?" Vraag ik aan Jake, terwijl ik mijn schoenen uit schop. Ik neem ze op en plaats ze in het schoenen rek.
"Moet je zelf aanvoelen, Lucy." Lacht Jake. Ik kan mezelf echt op mijn kop slaan op dit moment. Natuurlijk kan Jake dat niet voor mij beslissen? Jake voelt toch niet wat ik fijn of niet fijn vindt?
"Komt Seth ook mee film kijken?" Vraag ik, terwijl Jake me de woonkamer in begeleid.
"Nee, hij komt enkele films brengen." Lacht Jake, terwijl hij naar een bank wijst. Voorzichtig neem ik plaats, terwijl Jake in de keuken verdwijnt.
"Hey Jake, wil jij misschien een film kiezen? Ik heb daar namelijk geen verstand van." Zucht ik, terwijl Jake terug komt gewandeld met kommen chips en popcorn. Hoeveel denkt hij dat we gaan eten?
"Lust je dit?" Vraagt Jake hoopvol, terwijl ik de grote kommen nog eens bekijk.
"Ja, vast wel. Maar zoveel?" Vraag ik lachend aan Jake, waardoor hij onzeker een hand door zijn haren haalt.
"Ja, sorry." Lacht Jake, waarna hij naast me komt zitten. Ineens vliegt de achterdeur open en hoor ik voetstappen onze richting uitkomen.
"Hey Jake, ik heb je films bij. Horrors zitten onder en romantische boven in de doos. Ik hoop dat Lu-" Veder gaat Seth niet meer, omdat hij mij ziet zitten.
"Oh hey Lucy!" Lacht hij vrolijk. Hij duwt de doos in Jake zijn schoot en geeft mij vrolijk een knuffel.
"Hey Seth!" Lach ik vrolijk terug, waarna ik hem los laat.
"Oh, ik ga meer weer eens. Ik moet nog wat dingetjes doen. Veel plezier op jullie filmdate." Lacht Seth, waarna hij even knipoogt. Jake zet ondertussen de doos even op de grond. Ik voel de blosjes op mijn wangen komen, terwijl Jake naar de voordeur gaat om Seth uit te laten. Ik hoor hoe hij daarna deuren op slot doet en weer bij me komt zitten.
"Dus, welke film wil je zien?" Vraagt hij dan vrolijk, waardoor ik mijn schouders enkel ophaal.
"Ik ken echt niet zoveel van films, dus van mij mag jij kiezen." Lach ik liefjes, waarna Jake knikt. Hij graait even in de doos, maar heeft al snel een film vast.
"Aangezien je niet veel van films kent, heb ik een oude classic voor jou." Lacht hij vrolijk, waarna hij me de dvd hoes laat zien. De Titanic. Op die boot heb ik een stukje mee gevaren, voor hij zonk natuurlijk. Ik was toen met Stacy en mam aan het vliegen. We hebben daar even gestopt, om rustig mee te varen.
"Oké, lijkt me leuk." Lach ik vrolijk. Jake knikt en steekt de dvd in, waarna hij hem opstart. Hij komt weer bij mij in de zetel zitten en neemt de popcorn vast. Hij zet het op zijn schoot en steekt af en toe wat in zijn mond.
Na een tijdje kan ik het niet meer laten en wil ook in de kom graaien. Echter trekt Jake hem net weg en kijkt me verontwaardigd aan.
"Wat ben jij van plan?" Vraagt hij quasi boos en ik kan een lach niet onderdrukken.
"Ik dacht om ook een beetje popcorn te nemen, voor jij alles op hebt." Lach ik, terwijl ik even in zijn zij por. Jake zet een denk gezichtje op, waarna hij naar me toe komt geschoven. Onze armen raken elkaar en ik kan gemakkelijk aan de kom met popcorn. Rustig eet ik van de popcorn en geniet ik van de film.
Ineens springt Jake recht en geeft me de kom. Afwachtend kijk ik hem aan, om te zien wat hij van plan is. Ineens komt Jake met een dekentje terug gewandeld. Ik zet de kom op tafel, waarna Jake het deken over me heen gooit. Hij neemt plaats naast me, slaagt zijn arm om me heen en ik leg het deken ook over hem. Voorzichtig trekt hij me dichter tegen hem aan, tot mijn hoofd op zijn borstkas rust. Automatisch zwier ik mijn voeten op de bank en kruip ik helemaal tegen Jake aan en geniet ik van de film.

"Hey Jake, wakker worden." Fluistert de stem van een oude man haalt me uit mijn slaap. Blijkbaar zijn Jake en ik in de zetel in slaapgevallen en aan de manier waarop de man praat, weet ik dat het de bedoeling was dat ik niet meer wakker werd.
"Pap, sorry. We zijn beide in slaap gevallen, anders had ik haar echt nog naar huis gedaan." Verontschuldigt Jake zich, waarna hij voorzichtig onder me uit kruipt.
"Breng haar maar naar je slaapkamer en dan zal ik aan Sam laten weten dat we onverwachts bezoek hebben, dat je niet weg kan." Zucht Billy, de vader van Jake. Wat is dat met Sam? Jake en Seth zijn altijd bij hem en doen alles wat ze van hem vragen. Of ze dat nu willen of niet?
Ineens voel ik twee warme, sterke armen onder mijn rug en knieën. Daarna word ik opgepakt en voel ik een warm torso tegen me aan. Jake. Voorzichtig begint hij te wandelen, waardoor ik stiekem spiek tussen mijn wimpers door.
"Ssst, ik breng je even naar mijn slaapkamer." Fluistert Jake met een kleine glimlach, waardoor ik even terug lach.
"Je blijft toch bij me?" Vraag ik voor de zekerheid en Jake kijkt me vragend aan.
"Ja, als jij dat wilt." Lacht hij lief terug, waarna hij me terug neer legt. Ik merk dat het zijn bed is en ik ga even recht zitten.
"Ja, eigenlijk wel." Fluister ik verlegen, waardoor Jake breed begint te lachen.
"Zal ik je iets geven om in te slapen?" Vraagt Jake dan, terwijl hij in zijn kast kijkt. Voorzichtig ga ik recht staan en kijk ik in zijn klaarkast. Jake maakt plaats voor me, wanneer hij een short vast heeft. Hij gaat aan de kant en ik neem de hele kleerkast in me op. Snel grits ik een grote trui uit zijn kast en sluit ik de deuren.
"Mag ik?" Vraag ik, terwijl ik zijn trui ophef.
"Ja, natuurlijk!" Lacht Jake. Ik lach vriendelijk even terug naar hem, waarna ik me begin uit te kleden tot op mijn ondergoed. Ik zie dat Jake het ook doet en kan het niet laten om even naar zijn sixpack te staren. Als Jake zijn shirt bijna over zijn hoofd heeft getrokken, draai ik me snel om en trek de trui over me heen. Hij komt tot aan mijn knieën, veel te groot dus. Snel klik ik mijn bh los en doe hem onder de dikke trui uit. Ik leg hem bij de rest van mijn kleren en kruip dan weer in bed. Jake heeft echter een éénpersoonsbed, waardoor we helemaal tegen elkaar meten aanliggen. Niet dat ik dat erg vind.
Jake komt achter me liggen, legt zijn arm onder mijn hoofd en slaat zijn andere arm om me heen.
"Slaaplekker schoonheid." Lacht hij, waarna ik even terug lach.
"Slaapwel Jake." Prevel ik nog even, waarna ik mijn ogen sluit en me focus op Jake zijn ademhaling.  

Call it fateWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu