Een jonge staat met zijn rug naar mij, maar kijkt Seth recht aan. Hij gaat dichter naar Seth toe hangen en fluistert wat in zijn oor. Door mijn gehoorcapaciteit versta ik ook wat hij zegt.
"Je moet dadelijk wachtlopen, dus zeg je date maar af." Lacht de jongen, waardoor ik Seth aankijk. Wat date? Dit is geen date? Heeft Seth gezegd dat we een date hebben?
"Ze is men date niet, we zijn gewoon vrienden." Zucht Seth in de jongen zijn oor, waarna de jongen zonder iets te zeggen weer weg gaat naar een tafel vol jongens. Ow, daar zijn de vrienden van Seth! Gelukkig denkt Seth er het zelfde over als ik, dat we gewoon maar vrienden zijn. Ik ben toch nog niet klaar om in een relatie te duiken, want ik weet niet eens of ik echt wel veilig ben!
"Nou, vriendelijke vrienden heb je hier." Lach ik naar hem, waardoor Seth onzeker lacht.
"Komen ze hier aan zonder hoi te zeggen en gaan ze weer zonder doei te zeggen." Lach ik, waardoor Seth ook moet lachen. Meteen voel ik ogen op me rusten en in mijn ooghoeken zie ik hen naar me kijken. Ik besluit er geen aandacht aan te besteden en gewoon plezier te maken met Seth.
"Dus, wat ga je sebiet doen?" Vraagt Seth benieuwd en ik lach.
"Ik denk één van je films maar kijken, aangezien je zei dat ze echt de moeite waren?" Vraag ik nog eens ter controle dat de films echt goed waren. Seth lacht vrolijk, wat me al wat geruster stelt. Ondertussen had Rose ons eten gebracht en aten we het rustig op. Seth had weer iets besteld voor een heel leger, terwijl ik al genoeg had met 3/4 van mijn bord.
"Eet je dat niet meer op?" Vraagt Seth dan, waarna ik nee schud en hij hoopvol lacht. Verbaasd schuif ik mijn bord naar hem toe en eet hij dat ook nog op. Waar steekt die jongen dat allemaal? Heeft die last van lintwormen?
"Seth?" Vraag ik dan toch maar, omdat ik best benieuwd ben.
"Ja?" Zegt hij, nadat hij zijn mond heeft leeggegeten.
"Waar steek jij dat allemaal?" Lach ik nu, waardoor ook Seth moet lachen. Hij neemt nog snel een paar laatste happen van mijn burger en laat de rest liggen.
"Hey, je moet nu niet stoppen met eten voor mij?" Lach ik dan, waardoor Seth verlegen glimlacht.
"Ik heb gewoon een heel snelle spijsvertering." Lacht hij terug, waardoor ik harder met lachen. Ja vast, dat zal het zijn!
"Was het lekker, jongens?" Vraagt Maliya, terwijl ze de borden opruimt.
"Heerlijk." Lacht Seth, terwijl hij me hoopvol aankijkt.
"Ja, verrukkelijk." Lach ik dan ook maar, waarna het meisje weggaat. Ze heeft enkel nog de rekening achtergelaten. Seth pakt zijn portefeuille boven en betaald de rekeningen.
"Zullen we gaan?" Vraagt Seth, waarna ik maar knik. Ik sta recht, waardoor ik even noodgedwongen richting de jongen moet kijken. Eigenwijs kijk ik hem niet aan, waarna ik bij Seth inhaak en we naar buiten wandelen.
"Nogmaals sorry van me vrienden." Verontschuldigd Seth zich, wat best schattig is.
"Als je ze beter leert kennen dan zal je zien dat ze nog best oké zijn." Lacht Seth daarna hoopvol en ik knik maar.
"Lijkt me leuk." Doe ik hem een pleziertje.
"Kom zondag mee naar het strand met ons? Zal ik je oppikken?" Vraagt hij, waardoor ik knik. Dan hoef ik zaterdag niet te gaan!
"Als dat geen probleem voor je is, anders zoek ik het wel met de auto." Lach ik, waarna Seth hevig nee schudt.
"Nee, het is absoluut geen probleem!" Lacht hij, waarna hij zijn motor oppakt. Ik neem het zakje met dvd's van hem over en neem zijn spel eruit.
"Hier, het cadeau." Lach ik, waarna Seth hem terug naar me duwt.
"Bewaar jij het maar tot zondag, dan geven we het af. Op het strand. Ik geraak het toch maar kwijt." Lacht hij met zichzelf, waardoor ik ook moet lachen. Dat lijkt wel wat op Seth, ja.
"Is goed, dan hou ik het bij tot zondag." Lach ik, waarna ik hem een knuffel geef. Nu kan ik er niet meer onderuit...
"Tot zondag, Lu." Lacht hij, waarna ik in mijn auto stap. Hij wandelt terug naar zijn motor en ik vertrek. Al snel ben ik thuis en parkeer ik mijn auto. Ik stap uit, neem het zakje. Ik hang de sleutels aan het haakje, waarna ik naar binnen wandel. Ik ga verder naar boven, leg het zakje aan de kant en ga naast Alice in de zetel zitten.
"Hoe was school?" Vraag ik, terwijl ik mijn jas uitdoe.
"Het zelfde als anders." Lacht Alice, waarna ze naar mij draait.
"En was jij?" Vraagt ze dan, waarna met haar wenkbrauwen wiebelt.
"Ik was bij Serh. Helpen met wiskunde en de stad zien. We hebben veel films gekocht, dus ik da er dadelijk eentje kijken." Lach ik en Alice springt recht.
"Ik kijk mee!" Lacht ze, terwijl ze haar hand uitsteekt en me rechttrekt. Samen rennen we naar boven, waarna ik me eerst snel ga douche. Alice kiest een film en zet hem al klaar. Ik ruim snel mijn badkamer op en kruip aan de andere kant in bed. Ik neem mijn telefoon en zie niks, waarna we de film opzetten: Pitch Perfect.
JE LEEST
Call it fate
FantasyAl heel haar bestaan in Lucy op de vlucht, maar wat gebeurt er als ze zich opeens veilig begint de voelen? Ze verliefd wordt en niet meer zo oplettend is? Zal ze kiezen voor de liefde of slaat ze weer op de vlucht?