51

27 1 0
                                    

  "Mag ik je morgen mee naar de bioscoop nemen?" Vraagt Jake, terwijl hij me naar buiten begeleid.
"Kijk eerst na of je geen afspraken hebt gemaakt." Plaag ik hem, terwijl ik in zijn zij prik. Meteen moet hij lachen, waarna hij zijn arm om mijn schouder slaagt.
"Ik heb geen plannen, maar dan kan ik je terug betalen." Lacht Jake, waarna ik knik.
"Ja, lijkt me erg fijn." Glimlach ik naar hem. Hij maakt meteen een klein vreugde sprongetjes en staat dan stil. Ik kijk hem afwachtend aan, want we zijn totaal nog niet bij zijn motor.
"Zal ik de motor alleen gaan halen of zullen we er samen naartoe lopen?" Vraagt Jake en voorzichtig kijk ik eens rond. Het is erg donker en niemand te zien op de parking. Ik kijk automatisch even naar de bomen. Twee lichtjes komen te voorschijn tussen de struiken. Voorzichtig knijp ik mijn ogen samen, waardoor mijn nacht zicht opspringt.
Een grote zwarte wolf staat gehurkt in de bosjes.
"Nee, ik wandel wel mee." Floep ik eruit, terwijl ik zijn hand vast grijp. Ik begin hem mee te trekken naar zijn motor, terwijl ik de wolf in de gaten houdt. Als hij probeert uit te halen naar Jake, dan vermoord ik hem. Het maakt me niet uit dat ik dan weer moet vluchten, maar Jake raken ze niet aan.
"Hey, rustig." Lacht Jake, maar ik blijf hem stevig voorruit trekken.
"Waarom zo'n haast?" Vraagt Jake, terwijl de verbazing in zijn stem te horen is. Wel, ik hem een mega grote wolf gezien en ik ben bang dat hij jou gaat aanvallen. Hoe dat ik hem heb gezien? Wel, stiekem ben ik een halfbloed engel en heb ik nacht zicht. Dat is geen optie!
Ik kijk even naar de mooie open hemel. Voorzichtig denk ik aan onweer wolken, waardoor er stil aan donderwolken boven ons hangen.
"Het gaat elk moment regenen en ik wil niet dat je ziek wordt, omdat je eerst mij nog moet afzetten." Lach ik vriendelijk naar Jake. Jake moet ook lachen, maar laat het onderwerp gelukkig los.
"Welke film wil je morgen zien?" Vraagt Jake dan, terwijl we bij zijn motor uitkomen. Ik ken helemaal niets van de films die in de bioscoop draaien, want het is namelijk al zo lang geleden dat ik er nog eens één heb gezien in een bioscoop.
"Verras me maar." Lach ik liefjes terug, waardoor Jake enkel knikt. Hij pakt zijn motor vast en duwt hem tot bij mij. Snel springt hij erop, waarna hij hem aanstampt. Mijn ogen blijven gefocust op de wolf, die veel te groot is om een normale wolf te zijn.
"Ga toch aan!" Bromt Jake. Ik kijk geschrokken op en zie dat hij zijn motor niet krijgt aangestampt. Natuurlijk gaat zijn motor moeilijk doen en alsof het niet erger kan, begint het nog eens te regenen. Niet veel later is een lichtflits die wordt gevolgd door het donder geluid. Ze zijn dichtbij. Lucy, hier heb je ook een beetje zelf voor gezorgd!
"Sorry." Zucht Jake, terwijl de regen zijn mooi hemt begint nat te maken.
"Maakt niet uit, niets kan mijn avond nu nog verpesten." Lach ik geruststellend naar Jake. Hij krijgt meteen een grote glimlach op zijn gelaat, waarna hij de motor nog eens met veel kracht aanstampt.
Luid brullend ontwaakt de motor uit zijn slaap, waardoor Jake een kreet niet kan onderdrukken.
"Ja, eindelijk!" Roept hij erachter. Een kleine gniffel verlaat mijn mond, waardoor Jake me breed lachend aankijkt.
"Zal ik jou thuis brengen, schoonheid?" Vraagt Jake, waardoor ik toch maar lichtjes knik. Het liefst van al zou ik bij hem willen blijven. Ik wil echt nog niet naar huis, maar het geeft me wel een excuus om helemaal tegen hem aan te kruipen.
"Ja, want jij hebt nog andere verplichtingen." Lach ik dan, waarna ik erachter kruip.
"Doe je wel voorzichtig?" Vraag ik lichtjes bezorgt, want hij rijdt zonder helm en het is nu extra glad.
"Ik beloof het!" Lacht Jake vrolijk, waardoor ik hem vastgrijp.
"Ik ben klaar." Gil ik, waarna Jake vertrekt. Ik klem me extra stevig vast wanneer ik voel dat de motor af en toe even slipt. Met de wind beïnvloed ik de auto, zodat we toch niet vallen.

Al snel komen we thuis aan, waardoor ik afstap. We zijn helemaal doorweekt en het water druipt van me af.
"Bedankt voor de fijne avond!" Lach ik vrolijk naar Jake, waarna ik een kus op zijn wang plaats.
"Jij bedankt dat je mee wou gaan." Lacht Jake daarna en trekt me nog eens even in een knuffel.
"Is het goed dat ik jou morgen kom halen?" Vraag ik aan Jake, waardoor hij knikt.
"Tot morgen!" Lacht Jake en ik zwaai even naar hem.
"Tot morgen!" Zucht ik, terwijl Jake naar me zwaait en vertrekt. Ik loop meteen de veranda op, maar besef dat ik zo echt niet binnen kan.
Ik draai me even om en zie hoe Jake helemaal uit mijn gezichtsveld verdwijnt. Ik loop snel naar mijn veranda en spring er met een korte sprong op mijn veranda. Ik open de deur op een kier, terwijl ik naar binnen sluip. Ik houd het water tegen, voordat het op de grond lek en trippel op mijn tenen naar de badkamer. Ik gooi mijn natte kleren in het bad en kruip in de grote trui van Jumper, waarna ik een onderbroek aandoe. Ik droog mijn haar en ruim de badkamer op, terwijl ik mijn natte kleren laat uitlekken. Ik besluit maar in mijn bed te kruipen, aangezien niemand thuis is.
"Oh, ik heb je zo hard ingemaakt!" Roept Stacy, terwijl iedereen met veel lawaai het huis binnen stormt.

Call it fateWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu