"Ja, ik weet niet wat ze jullie heeft verteld? Ik ga hier niet voor liegen, dus kunnen we over iets anders praten?" Vraag ik, terwijl de irritatie in mijn stem te horen is. Automatisch legt Stacy zich erbij neer, wetend dat ik niet van antwoord ga veranderen. Koppig.
"Ik heb tagiatelli gemaakt, lusten jullie dat?" Hoor ik Jumper vragen, waarna ik twee personen de keuken zien binnenlopen. Dat is waarschijnlijk EJ en Leah.
"Oh ja, heerlijk!" Kreun ik half, waardoor ik meteen mijn hand op mijn mond leg. Iedereen moet lachen, waarna we allemaal aan tafel schuiven. Stacy had de tafel gedekt en Jumper zet niet veel later een grote pot eten op tafel. Heeft Jumper voor een heel leger gekookt?
"Komen er nog mensen eten?" Vraag ik verbaasd en Stacy begint te lachen, waardoor ik haar raar aankijk. Ze wuift het weg, waardoor ik besluit me er toch maar bij neer te leggen. Leah kijkt naar mijn schouder, waardoor ik mijn hand er snel op leg. Meteen kijkt ze op, recht in mijn ogen en tegelijk kijken we weg van elkaar. Stacy schept niet veel later haar bord vol, wat ik ook doe. Enkel niet zoveel als haar. Ik kijk even naar Stacy, die teken doet dat het oké is. Ik kijk terug naar mijn dampende bord en begin het rustig op te eten. Heerlijk!
"Hoe gaat het met je schouder?" Vraagt Leah dan toch maar.
"Perfect in orde, vanwaar de bezorgdheid?" Vraag ik bijtend, wetend dat ze alles weet van vampieren. Meteen krijg ik een stamp van Stacy onder de tafel. Ik kijk haar even boos aan, omdat het echt pijn deed.
"Gewoon, ziet er nogal pijnlijk uit." Probeert ze vriendelijk terug te doen, maar ik merk meteen dat ik een gevoelige snaar had geraakt door haar als leugenaar te bestempelen. Jammer dan, moei je met je eigen zaken! Lucy, alsjeblieft? Wees eens vriendelijk!
"En zus, wat heb je gedaan vandaag?" Vraag ik, duidelijk makend dat ik er niet wil over praten. Stacy eet haar mond leeg en schraapt dan haar keel.
"Saai les gevolgd. Allemaal herhaling, maar snap er niet zoveel meer van." Lacht ze vrolijk. Waarschijnlijk om de sfeer een beetje op te krikken zoals altijd.
"Ow en wat heb je gezien?" Vraag ik geïnteresseerd en meteen moet ze lachen.
"Een paar dingetjes." Zegt ze onverschillig en ik moet lachen.
"Zoals?" Vraag ik door.
"Wiskunde." Lacht ze en kijkt dan naar de rest.
"Hoe was jullie dag?" Vraagt ze dan aan Leah en EJ, waarna ik in stilte mijn bord opeet.
"Hij ging wel, niet veel moeilijke dingen gedaan." Lacht Leah dan, waarna ook EJ lacht.
"Ja, enkel die fisica opdracht?" Lacht EJ dan, waarna Leah, EJ en Stacy diep in gesprek geraken. Ik kan niet echt meepraten, dus neem ik mijn gsm maar boven. Blijkbaar had ik hem nog altijd niet opgezet, waardoor ik besluit hem eerst op te zetten. Meteen krijg ik twee berichtjes van Seth binnen.
Nee, Leah is nooit thuis. Altijd weg met haar vriendje of iets anders aan het doen en mam moet mega hard werken.
Niemand kan me thuis helpen, maar het lukt wel.
Veel succes met je eerste werkdag!
Ocharme, Leah zit hier nu naast me. Ze kon toch ook gewoon Seth thuis helpen met zijn huiswerk en daar samen eten met EJ? Is dat nu zo erg voor je eigen broertje?
Hey, nog eens sorry van Paul.
Ik hoop dat het niet te veel pijn deed?
Het zag er namelijk héél blauw uit.
Zo schattig die bezorgdheid. Seth is echt een lieve jongen en een super goede vriend. Dat weet ik nu al, zonder enig probleem. Snel beantwoord ik zijn laatste bericht.
Ja, het gaat wel!
Ik denk dat het er erger uitziet dan het lijkt,
maar wil je het alsjeblieft voor jezelf houden?
Ik heb hier namelijk verteld dat ik tegen de kap van de auto ben gelopen.
Ik gniffel even in mezelf, waarna ik zie dat iedereen ondertussen al klaar is met eten. Ze zijn met drie nog altijd druk in gesprek, waardoor ik besluit om alles op te ruimen. Door voetstappen achter me kijk ik om en zie ik dat Leah me helpt met opruimen. Wat komt zij nu weer doen?
"Hey, zal ik even helpen?" Vraagt ze, waarna ik voel dat ze het meent. Ik kijk haar even aan en knik dan maar, want elke hulp is handig.
"Sorry dat ik tegen hen heb verteld wat er gebeurt is, ik wist niet dat het niet mocht." Verontschuldigd ze, terwijl ze het laatste bord in de vaatwasser plaatst. Ik neem een vaatdoek en begin de tafel schoon te maken.
"Maakt niet uit, je wist het niet." Geef ik dan maar aan haar toe.
"Ik hoop dat we nog vrienden kunnen blijven?" Vraagt ze dan en ik knik maar, waarna Leah met de handdoek over de tafel gaat. Ik kijk naar mijn gsm die oplicht en zie Seth zijn naam staan. Misschien kan ik aan Leah vragen om Seth te helpen?
"Mag ik iets vragen?" Vraag ik verlegen en nieuwsgierig kijkt Leah me aan.
"Ja natuurlijk, waarmee kan ik je helpen?" Vraagt ze en leunt tegen de keukenkasten. Wacht Lucy, je zou je niet mogen mengen in iemand zijn relatie.
"Nee sorry, laat maar. Het is een domme vraag waar ik momenteel zelf het antwoord al op weet." Lach ik het weg, waarna ze me even vragend aankijkt. Ik lach nog eens vriendelijk naar haar en ruim de vaatdoek op. Ondertussen is Leah weer naar de living en is ze bij EJ gaan zitten. Stacy zit bij Jumper en ze zijn met vier gezellig aan het praten. Ik ben hier duidelijk een buitenbeentje en besluit door te gaan naar mijn slaapkamer. Ik neem de envelop die ik van Bob heb gekregen en doe hem open. Lekker 90 dollar verdient vandaag. Ik steek mijn geld in mijn nachtkastje en laat de rolluiken zakken. Ik steek mijn lampjes aan en bekijk de kamer goed. Ik zou morgen wat kunnen gaan lopen? Terug me conditie op peil houden? Ik moet enkel nog een jogging hebben. Dat kan ik dadelijk toch even aan Alice vragen? Ze heeft vast wel een mooie voor me! Ik kleed me om, hang mijn kleedje aan de kast en neem mijn boekje boven. Ik wandel naar buiten en ga op het bankje zitten. Ik wil net beginnen schrijven, maar word tegengehouden door mijn telefoon die aangeeft dat ik een berichtje heb.
JE LEEST
Call it fate
FantasyAl heel haar bestaan in Lucy op de vlucht, maar wat gebeurt er als ze zich opeens veilig begint de voelen? Ze verliefd wordt en niet meer zo oplettend is? Zal ze kiezen voor de liefde of slaat ze weer op de vlucht?