"Wow." Rolt over Jake zijn lippen, waardoor ik niet anders kan dan glimlachen. Voorzichtig overbrug ik de laatste meters en kijk kort even naar Alice.
"Ik zei toch dat hij dit het mooiste zou vinden?" Lacht ze zo stil, dat ik het alleen maar kan gehoord hebben. Ze geeft me een klein tasje en jasje aan en ik kijk haar dankbaar aan. Het is een enorme schat! Ik doe het jasje aan, hang het tasje over mijn schouders en stap rustig verder.
"Ik hoop dat ik er niet te erg uitzie?" Vraag ik, terwijl ik Jake zijn sportieve maar toch formele outfit bekijk. Hij heeft een zwart geruite hemt aan, waarvan de bovenste drie knopjes los staan. Zijn mouwen zijn opgerold tot net boven de ellebogen. Daaronder heeft hij een zwarte skinny jeans met bijpassende zwarte sneakers. Ik kijk weer in zijn ogen, waardoor ik even bloos. Voorzichtig steekt hij zijn hand naar me uit. Gretig neem ik deze vast en voorzichtig trekt hij me naar hem toe. Daarna begeleidt hij me de trap af, recht naar zijn motor.
"Sorry, ik heb geen ander vervoersmiddel." Lacht Jake onzeker, waarna ik een geruststellend kneepje geef in zijn hand.
"Ik vind het perfect." Lach ik liefjes, waarna ik zijn hand loslaat. Jake pakt zijn motor op en stapt op. Hij start de motor luid brullend en kijkt me dan lachend aan. Hij steekt zijn hand nog eens uit. Ik neem zijn hand vast, waarna ik mijn andere op zijn motor plaats. Ik til mezelf met een beetje wind op, waarna ik plaats neem op zijn motor. Echter hangen mijn benen aan dezelfde kant, waardoor ik mijn benen over elkaar heen sla. Ik neem Jake stevig vast, als teken dat hij kan gaan.
"Ben je zeker dat dit wel veilig is?" Vraagt Jake best bezorgd, waardoor ik even moet giechelen. Jake, ik zorg ervoor dat ons niets overkomt.
"Even veilig als zonder helm rijden." Plaag ik hem, waardoor hij hoofd schuddend moet lachen. Hij voelt of ik hem goed vast heb, waarna hij met een grote snelheid vertrekt. Ik geniet van de snelheid en hoe de wind me bijna snijdt, terwijl we over de weg schuren. De bochten naar rechts moet ik extra uitkijken dat mijn voeten de grond niet raken en de bochten naar links blaas ik een kleine hoeveelheid lucht als tegendruk zodat ik niet val. Ik kijk mijn ogen uit, omdat Seth me de stad nooit op deze manier heeft laten zien. De snelheid is gewoon fantastisch!
Al snel komen aan bij een restaurant. Ik bekijk het schattige gebouw eens goed en merk meteen alle Italiaanse kenmerken op. Hopelijk zijn het echte Italianen! Jake zet zijn motor af en steekt zijn hand uit naar opzij. Ik duw me op van de motor, door mijn hand in de zijne te plaatsen en mijn andere op de motor. Ik strijk me jurkje weer plat, terwijl Jake zijn motor aan de kant parkeert. Ik kijk rustig rond en merk enkele auto's op.
Ik bekijk het restaurantje nog eens goed. Ik zie een schattige tafel vooraan de raam, terwijl andere tafeltjes er rond al bezet zijn. Ik kijk hoe de obers aan het werk zijn, terwijl mijn ogen op een schattig oud koppeltje valt. Ik durf er bijna voor te wedden dat dat hun vaste stekje is.
"Kom je?" Vraagt Jake, terwijl hij zijn hand op mijn onderrug laat rusten. Ik lach en begin rustig te wandelen, terwijl Jake zijn hand niet weg haalt. Eerlijk gezegd zou ik ook niet willen dat hij zijn hand weg haalt.
"Het ziet er enorm schattig uit." Complimenteer ik Jake zijn keuze, waarna de deur voor ons wordt opengehouden. Ik lach vriendelijk naar de man en Jake laat me eerst naar binnen wandelen.
"Welkom bij Mamma Mia, het beste Italiaans restaurant in heel La Push." Stelt een tedere vrouw met een enorm Italiaans accent het restaurant voor en ik kan enkel glimlachen.
"Tafel voor twee?" Gaat ze verder. Ik kijk even naar Jake en hij is gewoon aan het glimlachen.
"Ja graag." Lacht Jake er dan nog achter, waarna de vrouw ons naar een tafel begeleid. Jake schuift mijn stoel naar achter en laat me plaats nemen, waarna hij mijn stoel weer dichterbij schuift. Ik doe dan mijn jas uit en hang deze aan mijn stoel. Ik kijk Jake weer aan en hij kan enkel breed glimlachen. Zijn perfect witte tanden stralen in dit restaurantje, dat door de weinige belichting extra romantisch overkomt.
"Wat is je eerste indruk?" Vraagt Jake en ik kan een lach niet onderdrukken.
"Dat dit veel te duur is?" Beantwoord ik zijn vraag met een vraag en meteen moeten we beide lachen.
"We gaan niet klagen over prijzen, toch?" Vraagt Jake lichtjes bezorgt en ik kan het niet lachen om te gniffelen.
"Ik doe mijn best." Grap ik, waardoor hij even met zijn hoofd schudt. Dan wordt een menukaart over mijn neus gedrukt, waardoor ik even opkijk.
"Alsjeblieft, mevrouw en meneer. Kan ik jullie ook iets te drinken aanbieden?" Vraagt de ober dan en ik kijk meteen naar Jake.
"Euhm." Ontsnapt uit Jake zijn mond, terwijl hij door de kaart bladert.
"Doe maar een zoete witte wijn?" Stelt Jake dan voor, waardoor ik even knik ter bevestiging. Jake lacht dan en duikt verder in zijn kaart.
"Waar heb je zin in?" Vraagt Jake, waardoor ik ook door de kaart begin te bladeren. Voorgerechten, pasta's, pizza's, vlees, vis en nagerechten.
"Zullen we beginnen met toostje met een kruidenkaasje en zalm?" Stel ik voor, aangezien Jake er absoluut niets van snapt. Het is wel schattig, want hij doet enorm hard zijn best voor me. Hij kiest dit restaurant, waar ik bijna zeker van ben dat het eigenlijk iets te duur is voor hem. Het is Italiaans ofwel mijn lievelingseten. Hij probeert kennis van wijn te hebben, maar ik denk dat ik na duizenden jaren er iets meer verstand van heb.
"En dan een pasta?" Vraagt Jake en ik knik, waardoor ik doorblader naar de pasta's. Ik bekijk alle soorten pasta's, maar blijf toch bij één pasta hangen.
"Welke wil jij?" Vraagt Jake, waardoor ik even glimlach.
"De tagliatelle in een romig sausje met zalm en garnaaltjes." Lach ik, waardoor ik Jake even zie wegtrekken. Duidelijk niet zijn keuze.
"Het is best lekker." Lach ik dan maar, waarna ik hem ook even zie lachen.
"Ik hou het denk ik maar bij een spaghetti carbonara." Lacht hij, waardoor ik even knik.
"Wie wilt er proeven?" Vraagt de ober dan, waardoor ik mijn menukaart dicht slaag.
JE LEEST
Call it fate
خيال (فانتازيا)Al heel haar bestaan in Lucy op de vlucht, maar wat gebeurt er als ze zich opeens veilig begint de voelen? Ze verliefd wordt en niet meer zo oplettend is? Zal ze kiezen voor de liefde of slaat ze weer op de vlucht?