30

26 1 0
                                    

Ik word wakker van mijn wekker, waardoor ik hem uitduw. Ik strek me even uit en druk op de knop van de rolluiken. Ik draai me om, zodat ik met me gezicht naar de ramen lig. Ik wacht tot de zon mijn gezicht streelt, maar in plaats daarvan is het slechts donkere wolken dat ik zie. Ik zucht even en besef dat ik een rot dag zal hebben vandaag. Ik besluit recht te gaan zitten en even op mijn telefoon te kijken. Ik zie meteen dat ik enkele berichtjes heb van Seth.

Hey Lu!
Ik vond het ook een enorm leuke dag vandaag en nu weet je dus waar ik het idee vandaan heb, hahah.
Ik kan niet wachten tot het zondag is, want dan kunnen we weer veel lachen. Je hebt mijn cadeau toch nog, he?
Slaaplekker, ik ga ook zo!


Hey Lu, sorry dat ik nog eens stoor.
Ik vind mijn rugzak nergens met mijn schoolboeken,
weet jij nog wat ik er mee heb gedaan?


Ik moet nu naar school, ik heb wiskunde om 9u45 en ik vind mijn rugzak echt nergens.
Kan jij misschien wat vroeger naar Bobs om even te kijken?
Ik hoop dat ik mijn taak op tijd terug vind.


Hey Lu, sorry dat ik je nog eens stoor.
Ik moet nu naar school vertrekken, maar ik heb hem nog steeds niet gevonden.
Ik hoop dat jij hem vindt?


Ocharme Seth! Hij heeft echt zijn best gedaan gisteren voor die taak. Ik besluit om uit bed te springen en me klaar te maken voor bij Bob's te kijken. Ik loop naar de badkamer en fris me op, waarna ik mijn tanden poets. Ik grijp mijn overal uit de kas, blijkbaar had Esme hem gewassen en in mijn kast gelegd. Net zoals de rest van mijn kledij. Het is een enorme schat! Ik doe mijn Calvin Klein bh aan en trek mijn overal erover. Ik knoop hem vast aan mijn heupen, zodat ik beter kan rennen. Ik doe mijn converse eronder aan, mijn zwarte natuurlijk en neem mijn telefoon. Ik zet het op een sprintje en ren naar beneden, waarna ik mijn sleutels van het haakje vis. Ik spring in mijn auto en rijdt meteen naar Bob's. Onderweg type ik snel een berichtje naar Seth.

Hey, sorry van mijn late antwoord.
Ik ben onderweg naar Bob's,
Ik hou je op de hoogte!


Daarna concentreer ik me wel op de baan, zodat ik geen ongelukken veroorzaak. Nog geen 10 minuten later kom ik aan bij Bob's. Ik leg mijn motor stil en werp nog eens een blik in mijn achteruitkijkspiegel. Daar is het. Ik draai me met een ruk om en zie Seth zijn rugzak, waardoor ik hem vooraan zet en uitstap. Ik heb nog 20 minuten om de weg te vragen, er naartoe te rijden en vragen of ik zijn rugzak mag komen brengen. Ik stap uit en loop bij Bob's naar binnen.
"Hey Lucy, jij bent vroeg vandaag." Lacht Bob blij.
"Ik zit met een probleempje." Lach ik liefjes terug.
"Oei, vertel." Zegt Bob bezorgd.
"Eigenlijk zit Seth met een probleempje, namelijk dat zijn boekentas nog in mijn auto zit en ik weet de weg niet naar zijn school." Zucht ik, waarna Bob lacht.
"Dat is daar het straat naar rechts, dan derde links en dan meteen rechts de parking." Legt Bob uit, terwijl hij naar een straat wijst.
"Super bedankt, ik probeer op tijd terug te zijn!" Beloof ik aan Bob, waarna ik de garage uitloop naar de auto. Ik spring in de auto en neem mijn telefoon.

IK HEB HEM!!!

Ik verzend het berichtje, waarna ik mijn auto omgooi en naar de school vlieg. Nog 5 minuten. Ik spring uit de auto, waarna ik super hard naar de inkom loop. Ik loop de deur naar binnen en zie alle leerlingen in de gang staan. Ik negeer hen volkomen en loop het secretariaat binnen.
"Hallo, waarmee kan ik u helpen?" Vraagt de vrouw, waarna ze me van kop tot teen bekijkt.
"Let maar niet op mijn kleding, ik moet zo gaan werken in een garage en daar is het altijd enorm warm." Leg ik uit, waarom ik er zo bijloop en meteen knikt ze.
"Ik heb spullen van Seth, zou ik hem deze kunnen bezorgen?" Vraag ik dan en vrouw knikt, waarna ze in haar computer begint te tikken.
"Seht en hoe nog?" Vraagt de vrouw en ik kijk haar verbaasd aan.
"Euhm, weet ik eerlijk gezegd niet. Hij heeft spieren, bruin haar en redelijk getinte huid. Hij heeft een zus, Leah?" Vraag ik, waarna ze lacht.
"Dat zijn de Clearwaters." Legt ze uit, waarna ze het allemaal ingeeft in de computer.
"Hij heeft nu wiskunde van mevrouw Calearts, dat is helemaal vanachter in het gebouw. Lokaal W01." Lacht ze vriendelijk, waarna ik haar bedank. Ik wandel het secretariaat terug uit en zie hoe vele me aankijken. Ik trek me er niets van aan en zet het op een lopen, terwijl ik het lokaal W01 zoek. Ik kijk naar de deuren die ik passeer of het toevallig dat lokaal is, maar loop dan tegen iemand op.  

Call it fateWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu