Perkataan dalam Italic dalam bahasa belanda
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
"Rindunya saya dengan awak. Lama kita tak jumpa kan?" soal Lily sambil memeluk tubuh kecil Umairah itu.
Umairah senyum. Lily terus memeluknya setelah nampak kelibatnya melangkah masuk ke ruangan VVIP restoran itu. Di ruangan itu, hanya ada keluarga Adam dan seorang wanita asing yang sedang duduk dengan anggunnya.
"El, bagi Maira duduk dahulu. She must be shocked if you suddenly hug her," tegur Puan Sri Maria.
Umairah terus bersalaman dengan Puan Sri Maria. Dia memeluk tubuh Puan Sri Maria lalu mencium kedua-dua belah pipi Puan Sri Maria.
"Auntie sihat?" soal Umairah.
Puan Sri Maria senyum. Dia mengangguk. "I'm fine. Maira pula? Sihat? Kenapa auntie tengok Maira kurus semacam je ni," soal Puan Sri Maria.
Umairah ketawa. "Maira sibuk. Sekarang ni musim exam. Lagipun, bulan puasa kat sekarang ni. So, Maira kurang makan," jawab Umairah.
Umairah berkalih ke arah Tan Sri Hasan yang sedang duduk di kerusi itu.
"Uncle sihat?" sapa Umairah.
Tan Sri Hasan senyum sambil menganggukkan kepalanya. "Sihat aje, Maira."
"Tahu tak Maira, papa ni kata je sihat. Tapi, sebenarnya dia tengah demam tu. Perubahan cuaca. Terus demam," kata Lily, mengusik papanya.
"La, El ni. Sengaja nak usik papa. Dah tak macho la papa bila El cakap macam tu pada Maira," marah Tan Sri Hasan, turut mengusik anak gadisnya.
Lily mencebik. "Kenapa papa nak jadi macho depan Maira? Cukuplah depan mama je. Nanti abang tak boleh pula nak jadi macho depan Maira," balas Lily.
"La, kenapa pula Kael kena jadi macho depan Maira?" soal Tan Sri Hasan.
"Abang nak mengurat Maira. Mesti la kena macho," kata Lily.
Adam tersedak. Muka Umairah memerah menahan malu diusik oleh Lily.
Tan Sri Hasan dan Puan Sri Maria ketawa apabila melihat Lily mengusik kedua-dua orang yang berada di hadapan mereka ini.
"Kael tak boleh jadi macho. Dia kena jadi gentleman. Barulah, Maira terpikat. Betul tak Maira?" soal Tan Sri Hasan, mengusik anak gadis rakannya itu.
Umairah menahan malu. Mukanya yang merah bertambah merah apabila mendengar kata-kata Tan Sri Hasan itu.
"Apa la abang ni. Kasihan Maira. Jangan usik dia lagi," marah Puan Sri Maria. Namun, wajahnya langsung tidak menunjukkan kemarahan. Dia terhibur dengan telatah mereka semua.
"La, tak salah kan apa yang abang katakan ni kan? If Maira can be our daughter-in-law, you'll like it, right?" soal Tan Sri Hasan.
Wajah Adam dan Umairah kemerah-merahan. Masing-masing tidak dapat bersuara apabila mendengar usikan daripada ketiga-tiga orang yang berada di hadapan mereka.
Wanita yang selama ini duduk di kerusi itu, tidak bersuara tiba-tiba batuk beberapa kali. Dia langsung tidak memahami perbualan mereka semua kecuali ayat terakhir daripada Tan Sri Hasan itu.
Semua orang memandang wanita itu. Riak wajah wanita itu keruh, seperti menahan marah.
"I forgot to introduce this lady here," kata Adam.
"Hana, this is Emily," perkenal Adam.
"Hi," sapa Umairah, ramah. Namun, sapaan Umairah disambut dingin oleh Emily.
YOU ARE READING
Pengorbanan Untuk Awak
RomanceSatu rahsia membawa Hana Umairah ke dunia yang penuh dengan cabaran. Syed Adam Mikael datang membawa rahsia yang tidak sepatutnya Umairah tahu. Rahsia yang membuatkan nyawa Umairah dalam bahaya. "Kalau awak tahu rahsia itu, awak kena bersedia untuk...