Chapter 42

4.2K 184 1
                                    

Adam memandang ke arah tingkap besar yang terletak di hadapannya itu. Kegelapan malam di hadapannya menggambarkan perasaannya. Dia meramas rambutnya sambil bersandar di kerusinya itu. Dia mengimbas kembali perbualannya dengan Umairah sebelum mereka pergi ke Belgium itu.

Adam mengangkat kepalanya, memandang Umairah. "Kalau saya nak bawa awak ke Belgium, awak setuju?" soal Adam.

Umairah mengerutkan dahinya. "Belgium? Awak nak bawa saya ke sana?"

Adam mengangguk. "Yes. Would you go with me?"

"Kalau saya kata taknak, apa yang awak nak buat?" soal Umairah.

Adam senyum. "It's okay. Saya faham kalau awak taknak. Lagipun, saya sememangnya taknak bawa awak ke Belgium. It will be too dangerous for you," kata Adam.

"Dangerous? Apa yang awak cakap ni, Kael? Saya tak faham," soal Umairah.

Adam menggelengkan kepalanya. "It is better for you to know nothing about this thing."

"So, ada something yang jadi kat Belgium la? Sebab tu awak serabut macam ni. Sebab tu juga awak hilang sebulan ni?" soal Umairah.

Adam senyum. Dia menyandarkan badannya di kerusi empuknya itu.

"You are too clever, Hana. But, please hide your curiosity. It will harm you. And I don't want anything to harm you," kata Adam, lembut.

"Awak nak saya ikut awak ke Belgium?" soal Umairah.

"Kalau awak sudi," jawab Adam, lembut.

"Kenapa?"

"My uncle wants to meet you."

"Why?"

Adam senyum. "There is a reason behind all of these things. But, you shouldn't ask more than what you have been told, Hana Umairah."

"Awak kena beritahu apa yang berlaku supaya saya boleh tolong awak," kata Umairah.

"Dalam hal ni, awak tak boleh tolong. This is my problem and you can't do anything to help me, Hana," kata Adam, perlahan.

"Kalau saya ikut awak balik ke Belgium, awak boleh selesaikan masalah awak tu?" soal Umairah, memandang tepat ke mata biru Adam itu.

Adam senyum hambar. "Maybe yes, maybe not, Hana. But, I don't want you to be in danger. If you follow me to Belgium, I'm afraid that you will be exposed to danger. And I don't want that to happen, Hana."

"But, if this is the only way, let me go with you. You'll protect me, right, Kael? Lagipun, let me see the country yang mak saya pernah tinggal," kata Umairah, lembut.

Adam memandang tepat ke anak mata coklat Umairah, mencari kepastian. "You won't regret it?" soal Adam.

Umairah mengangguk. "Yes sebab saya tahu awak akan lindungi saya. Awak takkan biarkan saya dalam bahaya, Kael," kata Umairah, yakin dengan keputusannya.

"Tell you mother first. Kalau dia beri kebenaran untuk awak ikut saya ke Belgium, saya akan bawa awak. but, if she said no, saya takkan sesekali biarkan awak jejak kaki di Belgium," kata Adam.

Umairah mengangguk.

"Good, 2 days after, we will depart. Selesaikan semua benda yang perlu and lepas tu, kita berangkat ke Belgium," kata Adam.

Umairah memandang Adam. "Baik, Kael."

"I hope you won't regret it," ucap Adam, perlahan.

Pengorbanan Untuk AwakWhere stories live. Discover now