Chapter 45

4.4K 177 5
                                    

3 bulan kemudian.

"No, no, Hana. Please don't close your eyes yet. Please, please," rayu Adam, separuh terdesak.

"Karlos, bring my medical case now," arah Adam, kepada Mr Karlos yang berada di situ.

Mr Karlos segera mengangguk.

"Please, Hana. Stay with me. Don't close you eyes," ucap Adam sambil menampar lembut pipi Umairah.

..............................................................................................

Dia memeriksa nadi Umairah. "It's too weak."

"Hana, please. Jangan buat saya takut. Tolong bertahan," kata Adam, lembut.

.........................................................................................................

"Maafkan Kael, auntie. Kael tak tunaikan janji Kael untuk protect dia," ucap Adam, perlahan. Dia turut memandang Umairah yang sedang terbaring lemah.

Pn Norlia tersenyum hambar. "Takpe, Kael. Auntie tak salahkan Kael dalam hal ini. Benda dah nak jadi, Kael. Tak boleh elak."

"Tapi, kalau Kael tak halang dia daripada balik ke Malaysia pada hari kejadian, dia takkan ditimpa musibah ni," kata Adam.

........................................................................................................

"Abang Kael sayang betul dengan kak Mai kan?" ucap Amira.

Pn Norlia tersenyum hambar.

"Kalau abang Kael jadi menantu mak, mak terima?" tanya Amira lagi.

"Abang Kael orang penting. Takkan dia nak jadikan kak Mai as his wife? Dia ada pangkat kat sini. Mira nak ke kak Mai suffer?" soal Amir pula.

"La, Mira tanya je. Salah ke?"

"Tak salah soalan Mira tu. Tapi, kita kena sedar, Mira. Kita orang biasa je. Takkan la keluarga abang Kael terima kak Mai bulat-bulat macam tu je," kata Amir.

........................................................................................................

"Please, Hana. Jangan buat kitorang macam ni, sayang. Please, semua tunggu Hana sekarang," ucap Adam perlahan dalam Bahasa melayu.

"Saya perlukan Hana. Please, sayang. Come back, please," ujar Adam, separuh merayu.

........................................................................................................

"I'm sorry, Hana. Maafkan saya. Kerana saya, awak jadi macam ni. Kerana saya bawa awak ke sini, awak terlibat dalam masalah saya," ucap Adam, perlahan.

"Saya bukan lelaki yang baik untuk awak. Awak layak untuk mendapat lelaki yang lebih baik daripada saya."

"Apa yang patut saya buat, Hana? Saya keliru. Saya tak tahu nak buat macam mana. Please, Hana. Buka mata awak and tell me what should I do?" ucap Adam. Setitik air matanya jatuh di pipinya.

Adam meletakkan kepalanya di atas katil itu. Dia memandang Umairah. "Saya tahu perasaan awak. Awak sayangkan saya. Saya tahu tentang semua tu. Tapi, saya buat-buat tak tahu. Saya biarkan awak tertanya-tanya."

"Maafkan saya. Tapi, saya terpaksa buat begitu. Saya tak boleh biarkan orang yang saya sayang berada dalam bahaya kan?" kata Adam sambil tersenyum hambar.

Pengorbanan Untuk AwakWhere stories live. Discover now