Di pagi hari. Tepat pukul 7 pagi, terlihat Gempa sedang memasak sarapan pagi untuk kembarnya yang lain. Senyuman nya yang manis tidak lekang di bibirnya.
Gempa mengisi sarapan mereka iaitu Nasi Goreng Kampung di setiap pinggan yang mempunyai corak elemen khas. //Limited edition punya.
Gempa menyusun pinggan dengan rapi diikuti air susu segar yang diambil dari ladang peti sejuk dan jus oren yang manis dan lazat diminum turut dipetik dari ladang peti sejuk. :v //plakk!
Gempa: Baiklah! Semua dah siap! Tinggal panggil diorang je. Taufan! Blaze! Halilintar! Thorn! Ais! Solar! Korang dah siap ke? Cepat nanti kita lewat!!
Ala-ala panggilan dari ibu tersayang, supp! terus semua muncul kecuali Ais yang turun pakai bantal. Caranya ialah dia naik atas bantal dan turun menggelungsur di atas tangga. Cantik cara kau turun Ais? =^='
Blaze: Wahh!! NasI Goreng Kampung! Terbaiklah Mama! >w<
Taufan: Heheee~ dah nama Mama kan? Mestilah terbaik. X'D
Thorn: Setuju! XD
Gempa: Dah..dah. Cepat makan. Nanti lewat pulak. Eh? Mana Halilintar?
Baru Gempa perasan. Hali tiada bersama mereka sewaktu turun. Biasanya kalau dipanggil sekali dia terus turun bersama yang lain. Kali ni tak pula.
Taufan: Papa? Mungkin tengah tidur lagi kot~ Dinda Mama pergilah kejutkan Kanda Papa tu~ (smirk)
Gempa max blush jadinya dengar kata-kata Taufan yang sindir plus minta penampar. Saja je. Ingat kita tak tau yang ini cliche? Dalam setiap cerita romance sama ja jalan citer.
Nanti mesti naik pastu masuk bilik dan mulalah adengan romance kan readers? Alaahh..ngaku jelah korang boleh agak apa akan jadi. =w=
Back To The Story!
Gempa hanya menggelengkan kepala. Dia membuka apronnya dan disangkut pada penyangkut bersebelahan peti sejuk. Dia pun berjalan menuju ke arah tangga. Sebaik sahaja ingin menapakkan kaki menaiki tangga, dia ternampak Hali sudah terpacak berdiri sambil menyandang 2 buah beg sekolah. Satu milik Hali, satu lagi milik Gempa.
Gempa: Eh? Dah bangun. Ingatkan nak kena kejut tadi. Kau buat apa dengan beg aku tu? 030
Hali: Sambut. (lemparkan beg Gempa pada Gempa)
Gempa menyambut begnya dengan selamat. Safe daripada homerun. //plakk!
Gempa terpina-pina melihat beg yang kini bertukar tangan dengannya. Apa kena dengan Hali ni? Ke dia letak bom dalam beg Gempa?
Hali pun turun dari tangga setapak-setapak dan kini dia semakin hampir ke arah Gempa. Gempa pula hanya tercegat menanti Juliet Hali turun. :v (Pabila Ani+Kak Zie menggilaxmerapu)
Hali: Aku dah tolong susunkan buku untuk kau. Hari ni kau ada latihan taekwondo kan? Baju dah aku letakkan dalam beg yang aku sangkut kat beg sekolah kau tu.
Gempa: Eh, t-tapi..aku tak-
Hali: Dah jadi tugas aku tolong kau. Kau kan selalu sibuk je. (usap kepala Gempa) By the way..thanks for your hardwork, lyubov'. (smile)
Hali pun berlalu ke ruang tamu dan meletakkan beg sekolahnya. Kemudian Hali kembali melepasi Gempa yang masih tercegat dan memasuki kawasan dapur dan ikut serta berperang dalam 'Perang Nasi Goreng Kampung' dimana siapa makan paling banyak dan dapat habiskan dalam masa yang singkat dia menang. Tapi Hali makan macam biasa je. Yang berperangnya Blaze, Taufan dan Thorn yang akhirnya dimenangi oleh Blaze. Jelas kelihatan perutnya menjulur ke depan.
Ais dan Solar sudah gelak terbahak-bahak sampai keluar air mata melihat telatah Trio Trouble Maker manakala Hali hanya makan macam orang normal. Takkan nak makan style terbalik pula? =^='
Kembali ke Gempa. Dia masih diam statistik di tangga. Sebenarnya kata-kata akhir Hali itu sedikit menjadi tanda soal Gempa. Macam pernah dengar perkataan Lyubov' tu. Tapi apa maksudnya?
Gempa: Lyubov'...hmm...ni macam bahasa Rusia. Apa maksudnya...err...Eh! Ke-kejap! Bu-bukan ke maksudnya ialah...S-sayang?! /////// (muka berasap)
Yup. Maksud Lyubov' dalam bahasa Rusia ialah Sayang. Amboi Hali. Sejak bila pandai berbahasa Rusia ni? Biasanya orang pakai bahasa Korea, Jepun, Inggeris dan Perancis. Ni kau pergi ambil bahasa Rusia? Memang terbaik.
Muka Gempa kini sudah merah+berasap memikirkan kata-kata akhir Hali tadi. Hali kini memang kena waspada. Makin menjadi-jadi mesum dia! >w<
End!
==========
Ani: Yeah!! Dah siap cerita kedua! Maaflah jalan cerita yang pendek. Ani kalau boleh nak buat one shot + short story. ^^ Kalau nak cerita panjang naya berasap kepala kan Kak Zie?
Kak Zie: Hm! Alah...kira okaylah kan. Unsur-unsur dewasa pun tak banyak mana. Lagipun tak baik buat unsur dewasa banyak sangat. ^^'
Harru: Korang kata korang join dalam citer ni. Mana part korang?
Ani: Oh? Yang tu...kami memang join. Join intai waktu HaliGem ja~ =w=
Trio: Yeah!! Sama! XD
K.Zie: Baiklah, itu saja dari kami. ^^ Sebarang idea untuk disumbangkan amatlah kami terima dengan mulut yang terbuka..ehh! Silap. Tangan terbuka.
Ani: Jika ada yang ingin kongsikan ide langsung komen aja yah? ^^ Jangan malu-malu sih. Kami akan pilih dan tag kalian jika idenya terbaik! X3
Ani: Itu saja dari kami!
K.Zie&Ani: Jumpa di Chapter akan datang! >w</
YOU ARE READING
Halilintar X Gempa HAPPY FAMILY! (HaliGem) [✅✔✅]
FanfictionStatus: COMPLETED (don't ask for more update again) Cover book by: @FarahArts/Wattpad This is how my HaliGem AU storyline is. All of the storyline originally created by me! No negative comments and haters allowed! Don't like? Don't read! WARN! ...