We're Home~!! (57)

1.1K 80 44
                                    

Taufan: Mana diorang ni??

Solar: Tunggu siapa Taufan?

Taufan: Mama dan Papa.

Solar: Huh? Bukan ke Papa dan Mama ada dekat luar negara dengan Tok Aba dan Ochobot?

Taufan: Kau ni berjangkit dengan Thorn eh?

Solar: Huh? Apsal pula?

Taufan: Haih... Thorn pun tahu lah aku maksudkan siapa. Hali dan Gemgem lah!!

Solar: Oohh.... ok.

Solar hanya diam dan berlalu pergi meninggalkan Taufan sendirian di hadapan pintu. Taufan menayangkan wajah 'What?!' pada Solar.

Taufan: Oi! Kurang asam betul! =3=

Solar: Bukan masalah aku. Lagipun, Gempa kan ada so tak payah nak risau lah.

Taufan: Aa- Hmm...betul juga. Kalau nak harapkan Si Hali yang jaga Gempa memang sahih K.O semuanya. Nasib baik Gempa ada.

.
.
.

Gempa: Kami dah balik.

Gempa membuka pintu dan memasuki rumah, kemudian Hali muncul dari belakang Gempa lalu menutupi pintu rumah dengan rapat.

Thorn: Mamaaaa~!! Mama dah balikk!! Mama tak apa-apa??

Thorn datang ke arah mereka berdua lalu memeluk Gempa dengan erat. Gempa tertawa kecil sambil mengusap kepala Thorn dengan lembut.

Gempa: Aku ok je. Halilintar pun dah sihat.

Solar: Kami tak nak tahu pasal dia. Nak tahu pasal kau je.

Hali: Kuang ajo.

Gempa tertawa kecil lalu menggelengkkan kepalanya. Dia dan Thorn bersama pergi ke ruang tamu lalu duduk di atas sofa.

Gempa: Halilintar naik dan tukar baju dahulu. Nanti aku sediakan makanan.

Hali: Hn.

Hali tidak membantah. Dia pun terus naik ke tingkat atas dan masuk ke dalam biliknya. Dia menutup pintu biliknya rapat.

Taufan: Ha, Gem. Macam mana keadaan kau dan Hali? Dah elok?

Gempa: Uuhh... m-mestilah dah elok. Kami gaduh biasa-biasa sajalah.

Solar: Biasa-biasa apa sampai kau lempang muka dia hari tu?

Gempa: A-aku cuma marah sebab dia buat kecoh dekat sekolah je...

Solar: Hmm... kau ni. Aku tak tahu lah kau ni sayang ke tak dekat Hali tu. Kejap-kejap marah, kejap-kejap tak marah.

Gempa: Aku pun tak pastilah apa kena dengan aku.

Taufan: Kau nak datang bulan kot? 😂

Gempa: Hish! Kau ni mengarut jelah!!

Thorn: Datang bulan tu apa? 0w0

Solar: Uuhh...

Ais: Bulan datang dekat Gempa. Jadi dia rasa rimas. Sebab tu lah mood swing selalu.

Thorn: Ooohh... itu rupanya datang bulan. Ok. 😄

Gempa: Sempat kau kelentong dia, eh?

Taufan: Heheh! Terbaik!

Solar: Ok lah. Aku nak naik atas kejap. Korang borak lah dulu.

Solar segera bangun dari duduknya lalu berjalan menuju ke tangga.

Gempa: Eh, kau nak makan apa nanti?

Halilintar X Gempa HAPPY FAMILY! (HaliGem) [✅✔✅]Where stories live. Discover now