Ani: Hmm.. Dah lama tak jalan rumah Mama dan Papa. (Baca: Kembaran Boboiboy 😂)
Dan tanpa membuang masa untuk menaip, Ani terus berjogging menuju ke kawasan taman perumahan Pulau Rintis. Tempat beradanya rumah yang mempunyai 7 kembar yang seiras wajahnya namun berbeza hati masing-masing. (Ok, done mengarut :v)
.
.
.BHAAMM!!
Ani: Ohooooooo hoi! Siapa di dalam rumah?! Saya datang nak meminang!
Taufan: Weyh, sudah-sudah lah kau ni. Datang rumah orang bukannya nak bagi salam ke apa. 😐
Ani: Lol, sorry. Assalamualaikum.
Taufan:Waalaikumsalam-
Gempa: YOU-?! HALI YOU ARE BIG PERVERRRRTTT!!!!
PAANNGG!!
Terdiam Ani dan Taufan apabila mereka tiba-tiba terdengar suara Gempa dari dapur dan suara tamparan (wanita) yang kuat. Terkebil-kebil mereka memandang dapur bersama.
Ani: (swewtdrop) Tadi... Aku rasa macam ada dengar bunyi orang kena tampar. 😅
Taufan: Aku pun. 😅 Apa kes ni... Jom tengok!
Dan tanpa membuang masa, serentak Ani dan Taufan berjalan cepat menuju ke arah dapur rumah tersebut. Dari balik dinding, mereka mengintai apa yang telah kejadian di dalam tersebut.
Dalam Dapur
Hali: Aduss..!! Aku gurau jelah Gem! 💦
Gempa: Kau boleh bergurau dengan cara macam tu?! (acu penumbuk)
Hali: (gasp) Eh?! S-sorry Gem! Alahai.. Intan Payung ku!! Janganlah main-main kasar, please!! Mio Marito tak sengaja!
Gempa menutupkan dapur gas yang menyala dan menatap Hali berang. Mukanya dah merah macam makan cili dah kalau dilihat.
Taufan: Uhh... Ma-maaf menganggu. Apa kes ni? 😶
Serentak Hali dan Gempa memandang ke arah pemilik asal suara tadi. Dan mereka berdua dapat melihat Taufan dan Ani sedang memerhatikan mereka berdua di balik dinding.
Gempa menghela nafas lalu membuka apron yang sentiasa dipakainya dan menyangkutnya di atas kerusi. Gempa berjalan mendekati mereka.
Gempa: Halilintar ni, hah. Dah datang dah perangai pervert dia.
Hali: Eh?! Mana ada! Aku tak pervert lah! 💦
Gempa: Ceh! Habistu apa yang kau tunjuk tadi tu hah?!
Hali memuncungkan bibirnya tak puas hati. Dia berjalan menghampiri Gempa lalu meletakkan dahinya di kepala Gempa.
Hali: Sorry, Lyubov. (bisik)
Gempa: (blush) Ish! Yelah! Yelah! ////💦
Ani: Mama, Papa? Apa dah jadi ni? Dah banyak kali kami tanya ni. Ani pun dah letih dah ni tengok sandiwara syahdu korang.
Gempa terus menolak Hali agar dia menjauh sedikit darinya. Gempa kembali memandang ke arah Taufan dan Ani bersama.
Gempa: Haih... Macam biasalah. Aku tengah memasak tadi...
FLASHBACK
Gempa macam biasa sedang menjalani rutin hariannya di hari minggu. Sekarang dia berada di dapur rumah sambil sedang memotong sayur-sayuran yang segar baru dibeli olehnya di pasar tadi. Dengan lagu yang bersenandung di mulutnya, Gempa memasak dengan gembira.
Blaze: Mama!! Blaze dan Thorn nak keluar teman Gopal beli barang!
Gempa: Eh? Taufan tak ikut ke??
YOU ARE READING
Halilintar X Gempa HAPPY FAMILY! (HaliGem) [✅✔✅]
FanfictionStatus: COMPLETED (don't ask for more update again) Cover book by: @FarahArts/Wattpad This is how my HaliGem AU storyline is. All of the storyline originally created by me! No negative comments and haters allowed! Don't like? Don't read! WARN! ...