Yandere Quake? Heh- (38)

1.3K 75 6
                                    

Hali: Hahh..hah...k-kau...kembalikan Gempa aku balik!

Di sebuah kediaman yang gelap, sunyi dan tidak diketahui, kelihatan Hali sedang berada di dalam keletihan beserta dengan calar dan juga luka yang mengeluarkan cairan merah pekat. Hali merenung tajam kepada seseorang di depannya yang tersenyum persis orang psiko yang cintakan Hali. 

Atau dipanggil...yandere?

Gempa: Hehehe~ Oh, Halilintar...kau tak tahu. Yang lain sedang cuba menjauhkan jarak antara kita berdua. 

Hali: Kau saja yang salah faham!

Gempa: Betul ke?

Hali: Ya!!

Gempa diam seketika. Namun dia smirk dan ketawa dengan hilaian yang menyeramkan. Hali menelan ludah ketakutan melihat susuk tubuh di depannya.

Wajah yang sama dengan orang yang dia sayangi sebelum ini, tetapi...perangai mereka jauh berbeza.

Gempa mendongakkan wajah Hali dengan menangkat dagu Hali hanya dengan menggunakan jari telunjuknya. Seperti penjahat yang menyeramkan Gempa tersenyum.

Gempa: Kenapa..? Kau takut?

Hali: Ckh! Takde masa lah aku nak takut dengan kau! Baik kau pulangkan balik Gempa aku!

Gempa melepaskan hilai tawanya yang kuat memecahkan segala keheningan yang menakutkan di dalam ruang gelap itu. Seperti psiko yang menyeramkan, secara tiba-tiba Gempa mengacukan pisau di leher Hali.

Gempa: Kau tak tahu... mereka semua nak pisahkan kita.

Hali: Hentikan benda ni!

Gempa: Halilintar...kau...tak sayang aku ke..?

Hali: Kau siapa aku nak sayang, hah?!

Gempa: Halilintar...kau milik aku.

Hali diam mengetap bibir geram. Selama ini, orang di depannya inilah yang amat dia sayangi. Terlalu sayang sehinggakan dia tidak sedar yang Gempa telah berubah menjadi orang yang paling digeruni orang lain.

Gempa: Halilintar...?

Hali: Hentikan semua ni woi! Bagi Gempa aku balik!

Gempa: Kenapa? Kau tak faham ke yang ini diri aku yang sebenar?

Hali: Mengarut! Gempa aku takkan cederakan orang dan bunuh kembar dia sendiri!

Gempa: Diorang nak pisahkan kita! Diorang halang hubungan kita! Kau tak faham ke?!

Hali: Baik kau pergi mati! Biar kau dapat miliki apa yang kau nak!

Gempa diam menatap wajah Hali. Hali menarik dan menghembus nafas dalam dengusannya. Sungguh benci untuk berkata kasar dan menjerit di hadapan orang yang sedang melihatnya sekarang. Kenapa? Kenapa? Tak putus-putus persoalan itu keluar.

Hali sudah pasrah, dia tidak dapat berkata apa lagi. Salah dia. Dia tidak patut mengabaikan Gempa pada waktu itu. Akibatnya, Gempa sudah berubah 360˚.

Hali: Pulangkan...Gempa aku balik...

Gempa: Gempa itu dah matilah.

Hali: ...ckh!

Gempa: (smirk) Tapi~ aku boleh saja nak bawa kau jumpa dia.

Hali mendongakkan kepalanya memandang Gempa di depannya. Terkejut dibuatnya apabila dia melihat Gempa mengangkat pisau yang dipegangnya tinggi-tinggi di atas Hali.

Dengan senyuman menakutkan Gempa berkata..

Gempa: Iaitu dengan bunuh kau! Hehehe~ selamat tinggal, Mio Marito~

Hali: T-TIDAAAAAAKKK!!!!
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Ani: Ok cut!

Taufan: Pfftt- wahahahaahah!! Tahan je aku tengok muka Hali tu!

Blaze: Lawak weyh! Yang part dia jerit tu tak boleh blah!

Hali: Diamlah! Korang bukannya tahu tentang mendalami watak!

Solar: Ceh, nak cover line. Hahahah!

Hali hanya rolling eyes sambil melepaskan ikatan terima kasih di atas bantuan Thorn. Dia terpandang Gempa yang sedang berbual dengan Ani dan memberikan pisau yang dipegangnya sepanjang lakonan tadi.

Hali berjalan mendekati Gempa berniat untuk menegurnya.

Hali: Uumm...Gempa..?

Gempa: (shock) Aa...uuhh...k-kenapa..?

Hali: Pandai kau berlakon jadi yandere tadi.

Gempa: Ah, umm...thanks?

Hali: Heh, aku masih terngiang-ngiang lah. Apa kau kata tadi, ya? Aku milik kau? (smirk)

Blaze: Oi, oi...tu skrip jelah.

Taufan: Hmm...(rolling eyes) orang tengah bahagia lah tu. 😑

Ais: Redha.. =<=

Gempa: Kejap! (blush) Tu dalam skrip lah! Aku mana-

Hali: Tapi...orang kata kalau yandere atau psiko ni jenis jujur orangnya. Tak gitu Ani?

Ani: Eh, eh. Sedap je dia heret kita.

Hali: Betul ke tidak? 😑

Ani: Hmm..yelah. Betullah tu. Tang mana ambil fakta yang auta tu tak tahulah dia.

Hali: So~ Lyubov. Apa kata kau jadikan saja aku milik kau? (smirk)

Dengan perlahan Hali mendekati Gempa dan memeluk pinggang Gempa. Gempa cuba menolak namun semakin dikuat pula pelukan yang dia dapat.

Gempa: H-Help-!! ;;A;;

Solar: Lol.

Ais: Ngantuk.

Trio: Lol, nope.

Ani: Recording~

Zie: Mnaaahh... :v

Gempa: Korang kejaaaammm!! 😭

Hali: Fufufu~ meh aku pula jadi yandere. Boleh?

Gempa: TIDAAAAAAAAAAAAKKKK!!! 😭



==========
Ani: Tsk, tsk, tsk~ kesian Mama.

Zie: Eh, takpe ke biar je mereka berdua tu? ^^'

Ani: Takpe. Paling teruk pun tak boleh jalan je Mama tu.

Taufan: Woi Ani. Kau ni suka sangat kan kasi readers kau ni ingat diorang buat benda tu kan?

Ani: Hohohoho~ benda boleh bayang buat apa nak cakap kan? Mufufufufuf~

Taufan: Patut call ambulance tak? (tengok Zie)

Zie: Dengan segala hormatnya. Call hospital mental sekali. Kita masukkan Ani sorang je.

Taufan: Setuju. (call)

Halilintar X Gempa HAPPY FAMILY! (HaliGem) [✅✔✅]Where stories live. Discover now