Rainbow After The Rain (17)

1.5K 103 12
                                    

KEESOKKANNYA

Halilintar menjenguk ke dalam ruang dapur. Seperti yang dijangkakan olehnya. Gempa ada di sana. Sedang menggaul sesuatu di dalam kuali.

Hali berjalan perlahan ke arah Gempa. Dan Gempa tidak menyadarinya. Dalam Gempa sedang asyik menggaul makanan, kedua tangan Hali perlahan memeluk bahu Gempa dan Hali membenamkan wajahnya pada bahu Gempa. Menghirup aroma leher Gempa yang manis.

Gempa: Eh-?! H-Halilintar? Terkejutlah...kenapa ni?

Hali tidak membalas pertanyaan Gempa. Dia mengeratkan pelukannya dan Gempa hanya menggeleng melihat telatah Hali yang manja itu.

Hali: Hn~ wangi betul bau kau...mesti kau dah mandi kan?

Gempa: Yalah. Pagi-pagi kenalah mandi. Awal bangun?

Hali: Nak teman kaulah...

Gempa ketawa terkekek mendengar jawapan malas Hali. Dia kemudian sambung aktiviti memasaknya. Membiarkan Hali yang masih memeluk dan membenamkan wajahnya pada leher Gempa pula.

Tiba-tiba Hali mempunyai niat jahat. Dengan perlahan dan nakalnya Hali meniup leher Gempa dan mencium leher putih Gempa. Gempa yang tiba-tiba terasa angin di lehernya sudah tentu terkejut dan automatik suara nya keluar.

Gempa: Ahh..! H-hey! Geli lah! //////

Hali: You're so cute, sweety~ 😏

Gempa: Diamlah... 😓

Dan kemudian Hali kembali membenamkan wajahnya pada bahu Gempa. Gempa pula meneruskan aktiviti memasaknya yang terganggu tadi. Mereka kekal begitu sehinggalah Gempa siap memasak lalu menghidangkan makanan di atas meja.

Hali pula sudah berganjak pada meja makan dan duduk berhadapan dengan sepinggan nasi goreng yang Gempa masak. Walaupun sudah selalu memakannya, namun Hali tak pernah jemu dan semakin suka akan masakkan Gempa.

Gempa: Ok dah siap. (buka apron) Halilintar, tolong aku kejutkan yang lain.

Hali: Haih...buat apa? Tak payahlah. Awal lagi ni... 😞 Biarlah kita berdua dulu.

Gempa menggeleng. Dia menegaskan diri dalam kata-katanya.

Gempa: Mana boleh. Mana tahu diorang ada rancangan apa-apa hari ni? Sudah, jom.

Gempa baru sahaja berjalan melepasi Gempa. Namun dalam beberapa tapak sahaja dia merasakan ada seseorang memegang tangannya lalu menariknya kasar mengundur ke belakang.

Gempa: Eh- Woah!!

Gtang!

Hali meletakkan Gempa di atas pahanya lalu terus mendekatkan wajahnya pada Gempa. Dengan nada dan wajah serius Hali memandang Gempa dan menyoalnya.

Hali: Kau masih marah tentang hal yang terjadi sebelum ini ke?

Gempa tersontak lalu memusingkan wajahnya ke arah lain. Namun, Hali memegang dagu Gempa dan memusingkan kembali wajah Gempa dengan lembut. Iris ruby bertemu emas.

Hali: Jawab Gempa...

Gempa: Eh, err...t-tak pun... ///////

Hali: Habistu? Kenapa kau macam nak mengelak saja dari aku? 😟

Gempa memandang wajah Hali yang baginya...amat dekat itu. Lagi beberapa sentimeter untuk ke hadapan, pasti mereka bakal bercumbu.

Gempa: Err... a-aku...

Hali: ...kau apa? 😧

Gempa memandang ke bawah. Dia cuba memproses ayat di dalam kepalanya. Gempa menarik nafas lalu menghembusnya. Cuba mendapatkan keyakinan secukupnya. Sebaik sahaja dia sudah cukup yakin, dia kembali memandang ke arah wajah Hali. Kini iris mereka bertembung sekali lagi dan lebih dalam renungan mereka. Seperti berkomunikasi melalui pandangan mata, Hali merenung iris Gempa.

Halilintar X Gempa HAPPY FAMILY! (HaliGem) [✅✔✅]Where stories live. Discover now