Blaze: Apa benda yang kau cakap ni Ais?
Semua mata tertumpu tepat kepada Ais. Ais menjeling ke arah Blaze sebelum dia menghela nafas lelah. Kena ulang-ulang banyak kali ni yang aku menyampah ni.
Ais: Haih... aku cakap. Dah alang-alang kita semua ada dekat sini, apa kata kita dengan tentang kisah Mama dan Papa.
Semua yang ada di situ diam canggung. Hali menghela nafas lalu menyandarkan dirinya pada kerusi sofa yang didudukinya. Dia berpaling ke arah dapur. Melihat Gempa sedang membancuh air yang akan dihidangkan sebentar lagi.
Taufan juga turut memandang ke arah tempat di mana Hali memandang - Gempa.
Taufan: Oi, Hali.
Hali menjeling ke arah Taufan. Taufan membalas jelingan itu. Kedua tangannya di genggam erat.
Taufan: Kau... kau tampar Gempa ke hah?
Hali: Tsk-
Taufan: Apsal kau buat benda gila macam tu, hah!?
Hali: Kau tak payah nak sibuklah!
Blaze: Kau gila ke?! Macam mana kami tak sibuk hah?! Kau... kau dah tampar Gempa! Dan Gempa tak bagitahu apa pun tentang semua ni!
Hali: Huh, bukan Gempa lah kalau kerja dia asyik mengadu saja.
Solar: Memang bukan. Tapi kami juga tak boleh terima kalau Gempa terus menerus diamkan diri!
Thorn: Papa... apa sebenarnya yang terjadi?
Hali mendengus kesal. Dia memicit matanya dengan menggunakan jari telunjuk dan ibu jarinya. Seketika kemudian, Gempa datang semula sambil menatang dulang yang diisi dengan jug air yang segar dan sejuk dan beberapa kuih yang beraneka sedapnya. Trio yang memandangnya terus menyerbu kuih-muih tersebut sehingga mengabaikan ketegangan tadi.
Gempa kembali duduk di sebelah Hali.
Gempa: Hm... walaupun bukan hak aku sangat, tapi aku rasa... (jeling Hali) baik aku dan Halilintar ceritakan sahaja.
Hali: (pandang Gempa) Kau pasti ke?
Gempa mengangguk sambil tersenyum tipis ke arah Hali. Hali menghela nafas lelah lalu mengangguk sambil menyandarkan bandarnya ke sofa sekali lagi.
Hali: Hmm... sebaiknya baik aku cerita mengikut pihak aku. Sebab aku yang lebih tahu tentang sebab kenapa aku tampar Gempa.
Solar: Baiklah kalau macam tu, kau ceritakan saja.
.
.
.˚●»Flashback«●˚
.
.
.Hali's POV
Kalau tak silap, waktu tu tinggal 1 minggu lagi sebelum hari lahir kita semua. Semuanya seperti biasa.
Jauh lebih biasa.
Aku dan Gempa masih takde apa-apa hubungan istimewa mahupun perasaan istimewa. Hanya sekadar kembar abang-adik yang biasa.
Aku penuhi masa aku dengan melayan aktiviti aku, dan Gempa melayan waktunya dengan aktiviti padatnya.
Hali's POV END
Yaya: Gempa~ Oo.. Gempa.
YOU ARE READING
Halilintar X Gempa HAPPY FAMILY! (HaliGem) [✅✔✅]
FanfictionStatus: COMPLETED (don't ask for more update again) Cover book by: @FarahArts/Wattpad This is how my HaliGem AU storyline is. All of the storyline originally created by me! No negative comments and haters allowed! Don't like? Don't read! WARN! ...