DARE 3! WIFE~ 💕 (26)

1.6K 93 35
                                    

Gempa: Ani!!! Mari sini!! (kejar Ani)

Ani: Ya Ampuuunn!! Mama~!! Mohon ampun Mama~!! 😨😭 (lari)

Blaze: Kejar dia lagi Mama!

Thorn: Dapatkan Ani Mama!

Taufan: Mama jangan mengalah!!

Kelihatan waktu tengah hari di rumah elemental Boboiboy itu kelihatan hangat dengan sesi kejar mengejar antara Ani dan Gempa.

Hali yang baru turun dari tingkat atas ternampak sesi kejar mengejar antara anak beranak itu :v

Hali: Eh, kenapa ni?

Gempa pun menghentikan lariannya sebaik sahaja Hali bertanya dan berjalan menghampiri Gempa. Gempa mendengus kesal sebelum dia menerangkan niat kenapa dia mengejar Ani.

Gempa: Hmph! Ani ni lah. Entah bila nak tukar aku kepada asal balik!

Ani: Kejap lah Mama! Dare ni tak habis lagi!

Gempa: Habistu? Takkan nak aku jadi perempuan sampai habis dare ni?!

Taufan: Kenapa? Kalau Gempa jadi perempuan sampai habis chapter pun...apa masalahnya?

Gempa mengeluh kesal mendengar pertanyaan Taufan. Sempat dijeling geram namun di mata yang lain nampak comel. Lol.

Gempa: Heish! Tak nak lah jadi perempuan! Tak selesa! Ingat aku ni Sajat ke apa? Rizulala? Safiey Ilias? Tak kuasa aku...

Solar: Tenang Gempa. Diorang tu memang sukarela nak jadi perempuan dan sanggup habiskan duit untuk tukar jantina. Kau ni atas sebab 'terpaksa' saja.

Thorn: Tak baiklah Mama hina mereka...mereka kan manusia juga. Manusia mana lari dari buat kesalahan.

STAB!

Bagai tusukan 100 pedang yang mengena setiap makhluk bernama manusia di situ kecuali Thorn. Duh...dia punya deep tu lain macam!

Gempa: Errr...ekhem! Oklah...aku bagi peluang. Lagipun sebagai terima kasih buat hikari2210

Blaze: Heheh, terbaik~ 👍

Hali: Hm, ok jadi dare kali ni tentang apa pula?

Ani: Ok, first. Solar dan Ais- eh tak payahlah Ais. Kang dua-dua jatuh pula. Ha, Solar dan Taufan. Korang berdiri di belakang Gempa siap-siap.

Ais: Dah kenapa aku kena rijek pula ni? =-=

Taufan: Apsal pula?

Ani: Ikut jelah~

Taufan dan Solar saling berpandangan dan menghinjut bahu antara satu sama lain sebelum mereka akur dan berdiri di belakang Gempa.

Gempa: Jangan macam-macam pula korang belakang aku ni...(jeling)

Solar&Taufan: (gasp) (angguk)

Ani&Blaze: Pfftt...!! 😂

Hali: Hish! Dahlah! Apa pula rancangan kau ni?

Ani: Oh? Ok, ok. Kali ini role Gempa ialah...GEMPA JADI ISTERI HALILINTAR!!! 😆🎉🎉

All kec. Ani: APA?!!!

Gempa dengan serta merta berasa pening dan berat kepala lalu pengsan. Mujur Taufan dan Solar sudah siap sedia di belakang Gempa. Jadi mereka sempat menyambut Gempa.

Hali: K-kau ni biar betul?! /////

Ani: Betullah! Dah. Jom mula! Korang 2 serahkan Gempa pada Hali. Jom, kita keluar.

Halilintar X Gempa HAPPY FAMILY! (HaliGem) [✅✔✅]Where stories live. Discover now