ICE CREAM FLAVOUR~♡ (54)

956 92 18
                                    

Hari yang cerah itu Gempa keluar bersama Hali. Mereka awalnya hanya sekadar nak berjalan-jalan tetapi Gempa teringat yang ada barang keperluan dapur tak cukup di rumah jadi dia pun ajak Hali 'dating' dekat pasaraya berdekatan.

As a reward, Hali minta Gempa teman dia ke taman untuk menikmati ais-krim yang sering disebut-sebut oleh orang-orang sekitar situ. Kata mereka ais-krim baru itu boleh tahan sedap!

Gempa: Ais-krim? Tak pernah aku tengok kau makan.

Hali: ...rasa mengidam.

Gempa: ...serius?

Hali: (angguk)

Gempa: Kau mengandung ke? (keluarkan fon)

Hali: Aku gurau jelah!! //////

Gempa hanya ketawa kecil lalu berjalan bersama Hali menuju ke kedai yang menjual ais krim berdekatan taman itu. Mereka masuk bersama dan melihat peti sejuk yang dipenuhi ais krim berperisa yang bermacam-macam jenis.

Hali: Nak yang mana?

Gempa: ...strawberri?

Hali: ... (pandang Gempa)

Gempa: ...apa?

Hali: Ok.

Gempa: ....kau pula?

Hali: Coklat.

Gempa hanya mengangguk faham. Dan setelah membuat pesanan, mereka akhirnya membeli ais krim popsicle mengikut perisa yang diingini tadi.

Hali menarik tangan Gempa dan membawanya ke taman dan mereka bersama duduk di atas bangku sambil menikmati ais krim mereka. Barang dapur diletakkan ke tepi.

Gempa membuka paket ais krimnya lalu dengan gembiranya menikmati ais krim yang dibelinya tadi. Ekhem! Hali belanja sebenarnya. :v

Hali memandang Gempa.

Hali: ...sedap?

Gempa: ...m-mestilah. Kau dah kenapa pandang aku makan ais krim ni?

Hali: Ekhem! (smirk) (makan ais krim)

Gempa semakin berkerut wajahnya apabila melihat Hali tersenyum sinis. Makin pelik lah orang sebelah Gempa ni!!

Gempa: Halilintar.

Hali: Hn. (makan ais krim)

Gempa: Sedap ke perisa coklat tu?

Hali: Hm.

Gempa: ...bukan ke kau selalu makan mint atau vanilla ke?

Hali: Saja nak minat warna coklat pula.

Gempa hanya memandang Hali yang sedang makan air krim dan ber-oh ria. Gempa kemudian menyambung menikmati ais krimnya.

Hali melirik ke arah Gempa.

Hali: ....kau...tak nak tanya apsal aku pilih coklat dan bukan yang lain?

Gempa menoleh memandang Hali kembali.

Gempa: ...walaupun tak teringin, tapi kau cakap jelah.

Hali mendekatkan dirinya kepada Gempa supaya kedudukan mereka berdua semakin mendekat. Gempa agak sedikit merinding apabila Hali mendekatkan wajahnya pada telinga Gempa dan tiba-tiba berbisik.

Hali: (bisik) Sebab aku...selalu teebayangkan coklat flavour ni...engkau, Lyubov. (smirk)

"A-aku?!!"

Merah wajah Gempa jadinya apabila tiba-tiba rasakan yang Hali ada bawa maksud lain kepadanya. Gempa melirik ke arah tepi iaitu lebih tepatnya ke arah Hali.

Hali tersenyum makna lalu dia menjilat ais-krim coklat di tangannya seolah penuh nikmat.

Gempa: 0/////0 ?!! (max blush)

Hali: Mm...sedap.

Hali menjilat sisi bibirnya yang terkena comot ais-krim coklat itu.

Gempa segera mengalihkan pandangannya daripada terus bertentang mata dengan Hali.

Gempa memfokuskan pandangannya kepada ais krim perisa strawberrinya. Dia cuba mengalihkan tumpuan kepada Hali namun iris goldnya tertangkap sesuatu pada ais krim tersebut.

"Macam...Halilintar..?"

Gempa tiba-tiba terbayangkan imej Hali pada ais krim tersebut dan fikirannya tiba-tiba memikirkan sesuatu dan Hali pula mengambil kesempatan itu sebaik sahaja.dia faham apa yang difikirkan oleh Gempa.

Hali: (bisik) Kau...suka ke makan 'aku'? (smirk)

POOFF-!!!

Terus wajah Gempa bertukar kemerahan sebaik sahaja memahami apa yang dikatakan oleh Hali. Hali tertawa kecil dalam diam sambil memandang reaksi Gempa.

Gempa: Hali...lintar... (bisik)

Hali: Hn?

Gempa: HALILINTAR MESUUUUUUUMMM!!!!!!! >/////////<

Paakk!!

Gempa: AAAAAAAAAA!!! (lari)

Hhssss~

Hali: A-aduh... Q-Q

Hali memegang pipi kanannya yang kemerahan dan terdapat kesan tapak tangan di situ. Hali dapat merasakan kehangatan tamparan tadi. Macam nak tercabut saja rahang dia.

Dan Hali tersedar bahawa Gempa sudah jauh melarikan diri. Pantas Hali mengangkat barang yang dibeli tadi dan mengejar Gempa dari belakang.

Hali: Tunggu Lyubov!! Gerakan kilat!

Dan dengan kuasa yang ada, Hali mengejar Gempa dari belakang. Mengabaikan orang-orang sekeliling yang memandang 'moment' mereka tadi.



=========
Ani: I'm back~ Uwu bila mereka nak b-

Slap!

Gempa: Ani!! /////// (kejar Ani)

Ani: Hwaaahh~!!! Gomen Mama!! (lari)

Zie: Haih...korang ni. ^^' Ok! Jumpa di chap seterusnya! XD Memandangkan dah lama tak publish so layan lah dulu yang random2 ni ya? X,D

Halilintar X Gempa HAPPY FAMILY! (HaliGem) [✅✔✅]Where stories live. Discover now