Gempa berjalan menghala ke arah tempat sidai baju until dia mula menjemur baju. Sebaik sahaja dia meletakkan bakul baju, tanpa dia sedari Halilintar berjalan menghampirinya dengan wajah yang kecewa.
Hali: Gempa.
Halilintar memanggil Gempa . Lalu Gempa memusingkan kepalanya memandang Halilintar. Gempa dapati wajah Halilintar sedikit kecewakan sesuatu. Gempa menghentikan aktivitinya untuk menyidai pakaian lalu memusingkan badannya menghadap Halilintar.
Gempa: Ya? Kenapa ni? ☺
Gempa memandang Halilintar dengan tanda tanya. Hairan dengan wajah Halilintar yang masam itu. Halilintar berjalan menghampiri Gempa.
Hali: Aku nak kau jujur Gempa.
Gempa: ...😶 Okay...?
Hali: Adakah kau sukakan aku? Di dalam buku ini?
Gempa: Kenapa?
Halilintar menghela nafas berat. Tidak sanggup untuk berhadapan dengan kata-kata Gempa nanti. Namun jika dia tidak berterus terang, dia tak akan dapat jawapannya.
Hali: Kau... macam tak suka dengan aku. Apa yang aku buat kau... tak kisah pun. 😞
Gempa tersentap dengan kata-kata Halilintar. Adakah perbuatan Gempa kepadanya melampau?
Gempa berjalan mendekati Halilintar lalu menyentuh pipi Halilintar lembut. Halilintar memandang iris gold Gempa dan mendapat tatapan yang sama dari Gempa.
Gempa: Di dalam buku ini... aku terpaksa cintakan kau. Walhal aku tak pernah punya perasaan macam tu terhadap kau. 😔 Maafkan aku.
Halilintar mengeluh berat. Sedihnya...
Gempa yang memandang Halilintar berasa kasihan. Namun Gempa tersenyum lantas mencapai tangan Halilintar.
Gempa: Tapi, aku boleh berikan kau peluang untuk buat aku jatuh cinta pada kau. Macam mana? Buatkan aku suka pada kau dan aku janji akan mencintai kau sepanjang buku ini diupdate.
Gempa tersenyum memandang Halilintar di hadapannya. Halilintar membalas tatapan Gempa dengan perasaan bercampur baur. Teruja, sedih, gembira, hairan dan banyak lagi. Tapi cuma satu sahaja yang Halilintar dapat pastikan. Dia bersemangat untuk meraih cinta Gempa. Dia akan cuba sebaiknya.
Gempa melepaskan tangannya pada wajah Halilintar. Dia kemudian mengangkat longgokan kain yang dia letakkan dalam bekas lalu membawanya ke ruang keluarga. Sebaik sahaja dia meletakkannya, Gempa dapat merasakan terdapat sepasang tangan tiba-tiba melingkar di pinggangnya.
WARN! MATURE CONTENT! 15+!!
Gempa: H-Halilintar-?! Ap-apa yang kau buat ni?! ///// (terkejut)
Hali: Aku ingin buat kau jatuh cinta pada aku. Kenapa? Tak boleh?
Gempa: S-sekarang ke? Aku...
Gempa memandang wajah Halilintar dan turut dibalas tatapan oleh Hali. Halilintar mendekatkan wajahnya pada Gempa di samping Gempa memejamkan matanya bakal menerima sesuatu dari Hali.
Cup~
Bibir mereka saling bertemu dan bersentuhan lembut. Halilintar memeluk tubuh Gempa erat dan pada masa yang sama kedua tangan Gempa memegang erat tangan Halilintar. Mereka diam dan tenang tanpa didengari oleh sesiapa.
Selesai 10 minit mereka bercium, Hali melepaskan ciumannya dari bibir Gempa. Gempa sedikit termegah menghirup oksigen. Iris Gempa memandang iris Halilintar dengan pandangan tenang. Halilintas tersenyum memandang Gempa. Dia memusingkan badan Gempa menghadap dirinya dan masih memeluk erat pinggang Gempa tidak ingin Gempa terlepas.
Gempa: Umm...boleh lepaskan aku sekarang?
Hali: Kenapa? Tak ke cepat sangat? (smirk)
Gempa: Jangan cakap yang- (gasp)
Hali: Kau macam faham je aku.
Tanpa apa-apa terus Halilintar mendukung Gempa ala birdal style lalu membawanya ke dalam bilik dan menutup rapat dan menguncinya dari dalam.
Suasana sunyi sekali kerana Hali tidak membenarkan Gempa keluarkan sedikit pun suara dan hanya badan mereka yang bergerak.
END 15+! XD
.
.
.
Ani: Demmit mereka berdua... =_=
K.Zie: Kenapa?
Ani: Diorang tak perasan ke kita berdua sejak dari tadi lagi ada di ruang keluarga ini dan menyaksikan segalanya? (nosebleed)
K.Zie: Uuu~ akak faham~ UwU (save video)
=====================
Ani: Lol, please forget pasal Ani dan Kak Zie tu. X'D Honestly diorang (HaliGem) memang tak perasan kehadiran kami. X"D
K.Zie: Siapa nak video boleh minta dari akak~ X'3
Ani: Enjoy preview chapter seterusnya yang mengandungi 3 chapter straight!
.
.
.Ani: Apa dah jadi ni?
Taufan: Kau perasan kan? Hali tiba-tiba senyap tak layan Gempa.
Ais: Mesti ada sesuatu yang Hali sorokkan tu.
Blaze: Alamak! Gempa menangislah! Apa jadi ni?!
Thorn: Huwee~!! Mama janganlah nangis!! ;;A;;
Solar: Tak guna Hali, sedap dia je janji, lepastu hancurkan hati Gempa!
Harru: ...apa dah jadi ni sebenarnya? =_='
YOU ARE READING
Halilintar X Gempa HAPPY FAMILY! (HaliGem) [✅✔✅]
FanficStatus: COMPLETED (don't ask for more update again) Cover book by: @FarahArts/Wattpad This is how my HaliGem AU storyline is. All of the storyline originally created by me! No negative comments and haters allowed! Don't like? Don't read! WARN! ...