Blaze: Weyh, Taufan.
Taufan: Apa?
Blaze: Kau tengok Si Hali tu.
Taufan menoleh ke arah tempat Hali berada iaitu di atas sofa di ruang tamu sesuai dengan arah yang ditunjukkan oleh Blaze. Taufan melihat Hali lama sebelum dia menoleh ke arah Blaze semula.
Taufan: Apahal?
Blaze: Kau tak perasan ke? Sejak Gempa kena ikut kem kepimpinan kelmarin, Hali sibuk dengan telefon dia je memanjang.
Taufan: Yeke? Entah. Tak perasan pun.
Thorn: Papa rindu Mama ke?
Thorn yang tiba-tiba muncul dari laman belakang rumah turut memandang ke arah Hali yang nampaknya masih belum berganjak dari tempatnya.
Hali kekal dengan posisi tidur melentang di atas kerusi sofa. Dah macam Ais dah. Sebijik.
Taufan: Rindu ke? Entah. Kalau dia rindu, mesti dia call ke apa, kan? Yelah. Gempa tu pergi untuk tolong pantau je. Bukannya terlibat aktiviti sekali pun.
Blaze: Entahnya. Gempa bawa telefon tak?
Taufan: Confirm ah bawak! Kau ingat dia akan pergi dengan tenang ke? Gempa hari tu bukan main susah bila kena ikut kem tu sebab risaukan kita tau! Kena pujuk dulu baru setuju!
Ais: Itu satu hal... Fwaaahh~ Hali pun sama je keras kepala nak benarkan Gem pergi..
Blaze: Sejak bila kau muncul ni?
Blaze memberikan tatapan jengkel kepada kembarnya yang pemalas seorang itu. Tiba-tiba juga muncul entah dari mana dan mencelah masuk perbualan mereka. Orang nak membawang pun tak senang!
Thorn: Papa ada marah ke bila Mama nak pergi?
Blaze: Entah. Tapi jelas lah muka dia tu memang tak setuju kalau Gempa pergi. Entah aku pun tak tahu. Mungkin malam tu Gempa ada bincang sesuatu kot dengan Hali sampai akhirnya Hali setuju? Yelah, kan? Gempa sorang je yang boleh pujuk Hali.
Solar: Alah, pujuk memujuk pun last-last dia rindu juga.
Taufan: Eh?! Sejak bila kau ada kat sini?! Korang semua memang curi dengar perbualan kitorang ke apa ni?
Solar: Whatever~ back to our topic. Kalau korang tengok baik-baik Si Hali tu, dia selalu melekat dengan telefon dia kan sekarang?
Yang lain sekadar mengangguk mengiyakan soalan Solar.
Solar: Tapi kenapa dia tak call Gempa? Korang tahu?
Taufan: Dia tak nak ganggu Gempa lah kot?
Blaze: Ke dia nak tunggu Gempa call dulu?
Thorn: Atau tengok acc Mama dan scroll gambar Mama dalam gallery?
Ais: Ada ke Hali simpan gambar Gem dalam gallery dia?
Thorn sekadar mengangkat bahu tanda tidak pasti akan katanya. Yang lain pun menghela nafas. Mungkin ada betul juga dengan kata-kata Thorn itu. Tapi... Orang seperti Hali tu, ada ke stalk orang dia suka semata-mata kerana rindu?
.
.
.Hali: Huk.. Huk... Gem... Balik lah... Mio Marito kau dah rindu dah ni.... (┳Д┳)
Hali menatap layar skrin telefonnya yang memaparkan gambar-gambar Gempa. Gambar selfie, gambar dia bersama yang lain, gambar Gempa bersama Hali, gambar candid, gambar yang Hali curi-curi tangkap. Banyak lagi...
Hali: Lyubov... Baliklah... Rindu... (πーπ)
.
.
.Sementara itu di tempat Gempa.
YOU ARE READING
Halilintar X Gempa HAPPY FAMILY! (HaliGem) [✅✔✅]
FanfictionStatus: COMPLETED (don't ask for more update again) Cover book by: @FarahArts/Wattpad This is how my HaliGem AU storyline is. All of the storyline originally created by me! No negative comments and haters allowed! Don't like? Don't read! WARN! ...