Ani: Hmm...memandangkan ramai yang inginkan sambungan selepas Wife~ 💕 ni jadi apa kata kita berikan sahaja after story?
Ais: Aku ok je...fwaah~ nganhukhnyaaa...
Ani: Sabarlah Ais. 😅 Ok, jom kita teruskan after story! 😆
===========
12 TENGAH MALAM
Gempa berjalan ke hulu ke hilir sambil melihat jam dinding yang berada di dinding dapur.
Sudah tengah malam, element yang lain sudah pulang dan naik tidur. Manakala hanya tinggal 2 element yang masih belum. Seorang masih berjaga manakala seorang masih belum pulang. Mana dia pergi?
'Hish, sudah 12 malam. Mana Halilintar tak balik-balik lagi ni?'
Batin hati Gempa resah. Kenapa hati dia tidak sedap semacam ni?? Walaupun dia ingat pesanan Halilintar yang jika Hali pulang lambat, tak perlu tunggu dan terus masuk tidur. Tapi hati Gempa meronta ingin menunggunya.
Gempa: Entah-entah jadi apa-apa tak...? Ish! Tak mungkinlah! Halilintar kan kuat. Haih...
Gempa merebahkan diri di atas kerusi sofa di ruang tamu. Hati dia tenang sedikit sebaik sahaja melabuhkan punggung. Namun otaknha masih ligat merisaukan keadaan Halilintar di luar sana.
Andai diikutkan hati mahu sahaja dia keluar dan cari. Tapi jika sewaktu dia mencari dan Hali sudah pulang macam mana? Mesti Hali akan risau dan keluar mencari Gempa. Gempa tak mahu susahkan Hali.
Argh! Serabutnya kepala!!
Gempa bangun dari duduknya lalu berjalan menaiki biliknya. Mengambil beberapa buah buku yang agak tebal kandungannya untuk dibaca sambil menunggu.
.
.
.
15 MINIT KEMUDIAN
.
.
.
Mata Gempa kian layu dan akhirnya tertutup rapat menandakan Gempa tertidur di atas sofa itu.Tidak beberapa lama kemudian Hali pulang dan masuk ke dalam rumah dengan bunyi hisikan nafasnya kesejukkan.
Hali: Hhsss~! Sejuk betul! Brrr..! Hm?
Sebaik sahaja Hali selesai membuka kasutnya, dia ternampak susuk tubuh seseorang yang sedang tidur di atas kerusi sofa di ruang tamu di dalam kegelapan. Hanya lampu dapur yang terbuka bersinar malap di ruang tamu.
Hali mendekati susuk tubuh tersebut sambil membuka topi kegemarannya dan diletakkan di atas meja berdekatan. Dia melihat susuk tubuh itu sambil menghela nafas dan bercekak pinggang.
Hali: Haih...1 tabiat yang selalu buat aku geram. Kau ni degillah Gempa. Kan aku dah pesan jangan tunggu dan terus masuk tidur kalau aku balik lambat....hmmhh...
Hali mendekatkan wajahnya pada wajah Gempa. Seukir senyuman terukir di wajahnya. Menatap pengendali tanah dengan penuh....ok author tak tahu nak describe macam mana :v Yang penting memang dia suka tengok muka Gempa.
Chu~
Satu kucupan lembut hinggap di sisi wajah Gempa. Halilintar menciumnya lembut tiada niat membangunkan si iris emas itu. Hali menarik kembali wajahnya menjauhi wajah Gempa.
Hali: Inilah yang kau dapat bila kau tak dengar nasihat aku...heh, idiot. (smirk)
Hali membuka jaketnya lalu menyelimut badan Gempa lalu mengangkat Gempa ala bridal style dan dibawanya ke tingkat atas.
Hali: Serious kau ringan...kau makan apa sampai ringan ni?
Hali menatap wajah tidur Gempa dengan penuh tanda tanya. Mungkin bagi Gempa jisim berat badannya sudah berat tetapi tidak bagi semenya :v Macam kena angkat beberapa kampit beras sahaja.
Biarkanlah. Yang penting, kena letak uke tersayang di dalam bilik lalu masuk tidur.
Hali tak berani tidur 1 katil dengan Gempa. Bukan takut kena tanam dalam tanah, tapi takut tak boleh kawal tangan dia tu. Ada je nak gerak. 😂 Mohon faham sendiri.
E
ND
YOU ARE READING
Halilintar X Gempa HAPPY FAMILY! (HaliGem) [✅✔✅]
FanficStatus: COMPLETED (don't ask for more update again) Cover book by: @FarahArts/Wattpad This is how my HaliGem AU storyline is. All of the storyline originally created by me! No negative comments and haters allowed! Don't like? Don't read! WARN! ...