Hali: Akhirnya...aku jumpa kau. Gempa...
Hali melihat susuk tubuh yang sedang duduk di atas salah satu buaian di taman permainan itu. Sudah banyak masa berlalu sepanjang pencarian Gempa. Kini, hujan yang sedari tadi turun dengan lebatnya perlahan-lahan semakin berhenti.
Semakin hujan turun kepada rintik-rintik, semakin Hali berjalan menghampiri Gempa.
Gempa tidak menyedari akan kehadiran Hali dan pada masa yang sama air matanya sudah kehabisan. Dia tidak mahu menangis lagi.
Gempa menghela nafas kecewa.
Gempa: Haaahh...mungkin...aku kena mulakan hidup baru kot...?
Gempa memegang rantai yang menggantung buaian yang didudukinya. Seketika dia mencengkam kuat rantai tersebut. Geram campur sedih, marah dan banyak lagi. Kecewa usah dikatakan.
Biarpun bajunya basah terkena hujan, hatinya kering kerana kehabisan air mata.
Gempa: Kau janji Halilintar...tapi aku tahu sampai masa kau akan mungkiri...aku harap lepasni kau-
Hali: JANGAN HILANGKAN AKU DARI INGATAN KAU GEMPA!!!!
Dengan tiba-tiba Gempa merasakan ada orang memeluknya dari belakang dengan kuat sambil menjerit.
Gempa seketika terkejut dan matanya yang tadi kering tiba-tiba mengeluarkan butiran air mata.
Gempa merenung ke arah kanannya. Dia melihat sebuah topi yang dipakai dihadapkan ke belakang dan berwarna hitam. Di situ jelas kelihatan logo kilat berwarna merah. Ini kan..
Gempa: H-Halilintar?!
Hali mendecih kesal. Menahan air matanya keluar. Ya, Hali dengar apa yang Gempa katakan. Pasti Gempa mahu melupakan dirinya. Pasti! Mungkin fikiran Hali saja kot? :v //slapp!
Hali: Jangan Gempa...jangan! Aku...aku tak sanggup kehilangan kau!
Gempa: A-apa yang kau merepek ni?! //// (blush)
Hali: Kau nak tinggalkan aku...aku tahu...tolonglah..aku tak tahu aku boleh hidup tanpa kau ke tak.
Gempa: ....Kau ada hidung dan mulut kan? Pakai lah untuk bernafas. Apa guna otak dan akal kau kalau kau tak fikir macam mana nak makan? Eh, rosak ke apa badan kau ni?
Gempa menyentuh dahi Halilintar. Sebaik sahaja Hali melepaskan pelukkan, dia bangun dan mengubah kedudukannya di hadapan Gempa.
Hali: Jangan macam ni Gempa...aku sayang kau. Aku-
Gempa: Apahal kau ni?!
Hali: Eh?!
Hali terkejut apabila melihat riak wajah Gempa yang berkerut tidak faham. Hali terkelip-kelip matanya melihat wajah Gempa itu. Walaupun keadaan duduk, sempat Gempa mencekak pinggang.
Gempa: Kau ingat aku nak pergi mana?!
Hali: Err...bukan ke kau nak tinggalkan aku ke? 😰
Gempa: Bila masa?! Ada ke aku cakap aku nak pindah hah?! Readers kalau tak caye baik korang baca balik. Kalau tak baca aku siat daging korang sekor-sekor!
Sempat Gempa berikan death glare pada readers. Ehhh budak Gempa ni. Sedap dia je tak ikut skrip! Dah, sambung citer! Peduli ah skrip! Layan random lagi awesome kan?
Hali: T-tapi...yang janji tu?
Gempa: Ouh..janji ke? Kan kau ada janji nak bayar hutang kau pinjam duit aku RM 450 hari tu. Tu yang aku sedih tu. Mesti kau guna pakai untuk awek kau kan?
Hali: Eh?! Awek...tak!
Gempa: Ckh! Tak kisahlah untuk awek ke Cikgu Papa ke. I just want to remind you that you still got a debt to pay for me! Ha, siap speaking lagi ni. Entah ada salah ke aku tak peduli. Just nak cakap tu je.
YOU ARE READING
Halilintar X Gempa HAPPY FAMILY! (HaliGem) [✅✔✅]
FanfictionStatus: COMPLETED (don't ask for more update again) Cover book by: @FarahArts/Wattpad This is how my HaliGem AU storyline is. All of the storyline originally created by me! No negative comments and haters allowed! Don't like? Don't read! WARN! ...