Ani berlari-lari anak menghala ke rumah keluarga para Boboiboy. Di belakangnya setia Harru yang ikut berlari namun dengan wajah datarnya. Di tangan Ani terdapat sebuah pamplet dan sehelai kertas seperti peta.
Setibanya mereka di hadapan pintu rumah mereka, terus Ani-
BHAAAMMM!!!
Gempa: OPOCOT HALILINTAR HENSEM!! (terlepas kuali)
Taufan: (tersedak air) Gohookk!! Koff! Koff!
Solar: OI AKU COUPLE DENGAN SAINS!! (terlepas fon)
Thorn: OHMAKKAUHIJAU!! 0^0'
Hampir kesemua penghuni di dalam rumah tersebut terkejut bagai nak rak dengan terjahan Ani ke dalam rumah mereka. Gempa yang baru hendak memasak terlepas kualinya. Manakala Blaze yang baru ingin mengenakan Ais yang sedang lena tidur tak sengaja membakarkan wajah Ais menyebabkan si pengendali ais itu terbangun dengan terkejutnya.
Ais: Hish!! Apsal kau pergi bakar muka aku?!!
Blaze: Erk?! S-sorry Ais!! A-aku tak sengaja!!! ;;A;; (lari)
Sebaliknya di dapur Taufan yang tersedak air yang diminumnya mengelap air pada wajahnya. Gempa memberikan kain pengelap kepada Taufan untuk dilap meja yang basah itu.
Taufan: Aku dengar kau kata Hali hensem tadi~ 😏
Gempa: Eh-?! M-mana ada!! ////// Script yang suruh aku cakap macam tu...aku ikut je... ///////
Taufan: Hoho~ 😏
Ani: Aku rekod apa yang Mama cakap tadi. 😂
Taufan: Nanti hantarkan. 😂
Ani: Okay~ x3
Ani berjalan menghampiri Taufan dan duduk di sebelahnya. Manakala Harru yang baru selesai membuka kasut berjalan menghampiri Ais yang baru sahaja habis membekukan Blaze dan di hujung leher Blaze terdapat bongkah ais yang tajam hujungnya. Jika bergerak 1 cm, pasti tertikam leher Blaze.
Blaze: Huhu...sorry Ais~ 😭
Ais: Padan muka. Yo, Harru.
Harru: Sup. (duduk) Mana Solar dan Thorn?
Ais: Solar ada kat makmal dia. Buat apa ntah. Thorn macam biasa kat belakang rumah tengah siram pokok.
Harru: Hmm...ok. Hali?
Ais: Ntah. Stalk bilik Gempa lagi kot?
Hali: Oi! 😑
Sontak Harru dan Ais berpusing kepala dan terlihat Hali sudah berdiri di belakang mereka sambil berpeluk tubuh. Ais tertawa canggung manakala Harru mengabaikannya.
Hali hanya bergeleng kepala lalu memusingkan badannya berjalan ke arah dapur. Dia lihat Ani sedang seronok berceritakan sesuatu sambil menunjukkan sehelai kertas kepada Taufan yang duduk di sebelahnya. Gempa pun ada sekali.
Taufan: Wah! Macam menarik! Kita cuba nak?!
Ani: Mestilah! Aku dah minta Harru sponsor kan untuk kita semua! 😆
Gempa: Huish! Kaya gila Harru sampai boleh sponsorkan untuk kita semua! 😨
Ani: Hehehe...anak duta katakan~ x,D
Taufan: Jadi, bila kita boleh buat ni?
Hali: Buat apa?
Hali yang tidak tahu apa-apa kerana baru turun dari tingkat atas selepas menggeledah bilik Gempa (kantoi :v) duduk bersandar pada dinding dapur sambil melihat Ani, Taufan dan Gempa. Ani bangun dari tempat duduknya lalu berlari menghampiri Hali sambil menunjukkan pamplet pada tangannya.
YOU ARE READING
Halilintar X Gempa HAPPY FAMILY! (HaliGem) [✅✔✅]
FanfictionStatus: COMPLETED (don't ask for more update again) Cover book by: @FarahArts/Wattpad This is how my HaliGem AU storyline is. All of the storyline originally created by me! No negative comments and haters allowed! Don't like? Don't read! WARN! ...