Ani: Eh! Ani lupa lah tentang chapter ni! Ha, sebelum korang baca part2 kisah HaliGem dulu, enjoy honeymoon diorang ni!
Zie: Peringatan ya? Chapter ni dan seterusnya HaliGem masih belum couple tau!
Readers: Huh? (hairan)
Ani: Eh.. uhh... takpelah! Korang baca jelah ya? Enjoy!!
.
.
.
.
.
.Pin! Piiin!!
Kedengaran bunyi hon kereta dari luar rumah. Gempa mengintai di balik pintu rumah. Terlihat dirinya sudah lengkap berpakaian dan berkot warna emas.
Gempa: Alamak...kereta dah sampai. Aku ni betul-betul ready ke tak ni..?
Taufan: Ready untuk apa?
Gempa: GYAAAAAHH!!! (shock)
Terlompat Gempa ke belakang kerana terlalu terkejut. Gempa segera menoleh ke sisinya. Taufan sedang memandangnya sambil tergelak.
Gempa: T-T-Taufan..! Terkejut aku...
Taufan: Hehehe! Gemgem takut ya sebab ini kali pertama Gemgem dan Hali akan ke luar negara selama 3 hari~?
Gempa: M-mana ada..! Kan kami dah biasa bersama?
Taufan: Hoho~ tapi kali ini lain Gem~ special sikit sebab... korang kan akan ke Perancis~??
Blaze: The Wheels On The Bus Going Round and Round~ Round and Round~ Round and Round~ The Wheels On The Bus Going Round and Round~ All Through The Town~
Suara serak-serak basah milik Blaze menerpa masuk ke dalam perbualan antara Taufan dan Gempa. Keduanya memandang ke arah Blaze dengan pandangan datar.
Solar: Kau dah kenapa hah?
Blaze: Eh? Eheheh... aku saja je nak nyanyi. Yelah, kan Mama dan Papa nak ke Perancis. Teringat pula lagu kanak-kanak bahasa Inggeris ni.
Ais: Kau rupanya yang nyanyi. Ingatkan burung gagak mana yang lalu tadi.
Blaze: Oi, oi. Mulut tu cuci sikit ekk!
Ais: Ceh!
Ais dan Blaze saling memberikan tatapan tajam antara satu sama lain. Suasana sekeliling bertukar dingin dan hangat. Frost Fire!
Hali berjalan turun dari tingkat atas. Nampak cool pakai jaket yang tebal berwarna merah dan disertakan logo kilat di setiap button jaket tersebut.
Hali perasan keadaan di tingkat bawah lain macam. Dia melihat duo HotnCold sedang memberikan tatapan tajam antara satu sama lain.
Hali: Apsal korang ni?
Blaze: Si Ais ni hah. Sedap mulut je nak samakan suara aku dengan suara burung gagak!
Ais: Apa? Memang sama lah kan? Ke kau yang tak berani nak mengaku? (smirk)
Blaze: Eish! Kau ni..!!
Hali: Oi! Sudah!
Bla/Ais: HAH?!
Hali: Korang ni memang tak boleh nak duduk diam, kan?! Kalau aku dan Gempa tinggalkan rumah ni, hmph! Tak tahulah macam mana keadaan rumah ni nanti.
Blaze: Ehehe... j-janganlah marah Papa. Kami gaduh mesra je.
Hali: Gaduh mesra lah sangat.
Hali menggeleng-gelengkan kepalanya sambil menuruni tangga. Dia berjalan mendekati Gempa bersama beg di sebelahnya.
Taufan: Kau boleh percayakan aku, Gem.
Gempa: Uuhh... boleh ke?
Solar: Takpe. Aku pun ada.
YOU ARE READING
Halilintar X Gempa HAPPY FAMILY! (HaliGem) [✅✔✅]
FanfictionStatus: COMPLETED (don't ask for more update again) Cover book by: @FarahArts/Wattpad This is how my HaliGem AU storyline is. All of the storyline originally created by me! No negative comments and haters allowed! Don't like? Don't read! WARN! ...