⚠🔪I SHOULD DIE🔪⚠

1.1K 78 7
                                    

AMARAN SEBELUM BACA
⚠🔪⚠
.
.
Buku kali ini akan diisi dengan situasi di mana apa yang orang rasai dalam diri mereka sewaktu mereka dalam keadaan depresi.
Dan berkemungkinan akan situasi membunuh diri dan unsur-unsur yang tidak digalakkan kepada mereka yang tidak sukakan pembunuhan.
⚠NO HAPPY ENDING⚠
ENJOY!
.
.
.
Maafin author menggunakan Gempa sebagai watak depression. TvT

🔪🔪🔪

Depression.
Apa yang mereka tahu tentang depresi?
Sesetengahnya faham depresi itu hanyalah situasi yang mana tidak perlu terlalu dilayani.
Namun adakah mereka yang menghadapi depresi akan berkata demikian?

Sentiasa ditinggalkan.
Sentiasa diabaikan.
Mereka pun tidak perlukan dia.

Itu yang dirasai oleh Gempa sekarang.
Di saat dia menatap cermin di hadapannya, dia dapat merasakan seolah-olah sebuah bisikkan suara.

"Kenapa kau tak saja mati, ya?"

.
.
.

Shaaa~

Kedengaran bunyi percikan air dari pili di singki bercucuran jatuh dan mengalir ke bawah. Air yang suci dan tulen itu terus membasahi singki putih yang berada di dalam bilik mandi tersebut. Pili air itu dibiarkan terbuka tanpa ada sesuatu yang boleh dicuci oleh air tersebut. Seolah-olah dengan sengaja ia dibuka dan dibiarkan bercucuran sedemikian bagi mengisi ruang bilik mandi yang tidak terlalu luas itu dengan bunyi air.

Di singki putih itu, terdapat sebuah cermin yang digantung di dinding dan berbentuk segi empat sama. Cermin tersebut dihiasi dengan retakan yang sedikit pecah dan juga goresan-goresan benda tajam. Percikkan merah maroon juga terdapat di wajah cermin tersebut dan kelihatannya ia adalah titik tompokan darah.

Dan dari pandangan yang lama, terdapat wajah seseorang di balik pantulan cermin tersebut. Di wajahnya jelaslah matanya yang bengkak dan sembap seperti barusan sahaja menangis. Mata yang bengkak itu telah mencacatkan iris emasnya yang berkilauan. Itu membuatkan irisnya menjadi kabur dan kosong. Wajah yang pucat itu juga dihiasi dengan tompokan darah dan juga sedikit goresan-goresan benda yang tajam.

Disebabkan torehan dan goresan yang ada pada wajah tersebut, banyak darah yang mengalir turun ke bawah dan menitik di permukaan lantai. Dan secara perlahan, aliran air bercampur darah itu mengalir keluar dari lubang yang menuju ke tangki kumbahan bawah tanah.

"Hehe.."

Dia tertawa. Kelihatan pakaian yang dipakainya terserlah nama di nametagnya yang tertulis, Gempa di bahagian kiri dadanya.

Gempa, dia terkenal sebagai seorang pelajar yang bijak dan berdisiplin. Dia juga merupakan ketua pelajar di sekolahnya sendiri dan dia sering disegani dan disukai ramai.

Bagi mereka yang tidak mengenali kehidupan Gempa, mereka tidak merasakan sama sekali apa yang dirasai Gempa. Mungkin hanya gembira dengan apa yang dicapai Gempa?

Tapi adakah mereka memahami kesedihan dan keperitan Gempa..?

"Hey... kenapa kau pandang aku macam tu, Gempa..?"

"Kau tak kuat ke..?"

"Kau sakit ke...?"

"Kau tak sakit kan..?"

"Mhmhmhm~ Gempa tak sakit...~"

"Gempa sihat...~"

Gempa tertawa dalam ucapannya. Hanya seorang. Hanya dia seorang sahaja yang ada di dalam bilik mandi tersebut. Langsung tidak sesiapa.

Jadi Gempa bermonolog sendirian. Melihat wajahnya di balik pantulan cermin yang ditatapnya di hadapan.

"Gempa... apa yang terjadi..? Kenapa kau datang ke sini balik...?"

"Kau ditinggalkan lagi ya...?"

"Ish.. ish.. ish.. kesiannya kau Gempa."

Gempa menyentuh permukaan cermin yang memantulkan wajahnya itu. Di tangannya, terdapat sebilah pisau yang mempunyai darah yang melekat padanya.

Gempa menatap kasihan pada wajah yang ada di pantulan cermin tersebut.

"Gempa... kenapa..? Kenapa kau ditinggalkan Gempa..?"

"Kenapa kau dibenci abang dan adik kau...?"

Gempa menundukkan kepalanya. Dia menggenggam kedua tangannya dengan kuat seperti seolah-olah sedang menahan sesuatu.

Bagaikan sebuah tayangan,

Halilintar X Gempa HAPPY FAMILY! (HaliGem) [✅✔✅]Where stories live. Discover now