Ani: Yooo!!! Ohayo oka-chan! Otou-chan!
Harru: Pagi...
Gempa: Selamat pagi Ani. Harru. Awal kamu berdua bangun?
Hali: Ntah, kacau aku ngan Gempa nak date je. =-=
Gempa: Pernah makan sudip tak? =_=*
Hali: 0=0'
Ani ketawa dan berjalan mendekati Halilintar dan Gempa ke meja makan bersama Harru. Mereka berdua pun duduk sebelah-menyebelah bersama dan dihidangkan sarapan pagi iaitu sandwich.
Ani: Hari ni ada tetamu istimewa yang akan join kita. Tapi buat masa sekarang 1 chapter lah dulu untuk tengok dia puas hati ke tak dalam chapter ni. Kalau dapat respons baik Ani nak masukkan dia terus. (makan sandwich)
Gempa: Siapa orang baru tu?
Ani: Lagi tua dari Ani dan Harru.
Hali: Zie ke? Bukan ke dia memang dah join ke?
Ani: Bukan. Nanti tengah hari dia sampai. ^^
Halilintar dan Gempa saling berpadangan sebelum suasana hening itu diganggu oleh kebisingan trio trouble maker yang bangun awal pagi untuk sarapan. Dari jauh jelas kedengaran bunyi perut mereka berkeroncong.
.
.
Tengah Hari
.
.
Kelihatan keluarga itu sedang seronok buat hal masing-masing. Ani, K.Zie dan trio sedang bermain truth or dare mengikut giliran pada botol manakala Harru dan Solar sedang bincang tentang projek sains yang mereka dapat baru-baru ini dari guru dan Halilintar menonton televisyen di atas sofa bersama Ais di hujung sofa satu lagi sedang tidur dengan nyenyaknya. Manakala Gempa seperti biasa buat kerja rumah seperti cuci pakaian, sidai, lipat, sapu lantai dan masak makanan tengah hari.
Semua menjalankan aktiviti harian mereka seperti biasa sehinggalah kedengaran seseorang memberi salam dan mengetuk pintu.
???: Assalamualaikum~ Ani??
ZzzuPpp!!
Dengan sepantas halilintar Ani yang sedang duduk di sebelah K.Zie hilang dan belum sempat Gempa menjenguk siapa di pintu Ani sudah mendahuluinya sambil membuka pintu.
Ani: Wa'alaikumussalam~ AKAK~!! XD
Dengan pantas Ani memeluk insan yang berada di hadapannya a.k.a di luar rumah. Insan tersebut juga tidak lepas memeluk erat Ani. Mereka berdua gelak tawa dalam pelukan.
Gempa berjalan menghampiri Ani sambil menunggu mereka meleraikan pelukan. Dalam penuh tanda tanya Gempa bertanya.
Gempa: Siapa ni Ani?
Ani yang sebaik sahaja melepaskan pelukan terus memandang Gempa a.k.a Mommynya //slapp!
Ani: Inilah orang yang Ani cakap tu! XD Namanya Kak Farah~!! Kak Zie~!! Kak Farah dah sampai!!!
ZzzuPpp!!
K.Zie juga tidak kurang lajunya memecut ke arah muka pintu dan memeluk insan yang bernama Farah itu lalu dipelawanya masuk ke dalam rumah.
.
.
.
Kini di ruang keluarga penuh dengan bunyi suara bercakap dan hilai tawa yang dihuni oleh manusia-manusia yang lemah dan penuh dosa.
Ani: Baiklah. Mari Ani kenalkan sekali lagi orang ini. Nama dia Siti Farah Binti Ani tak tahu nama ayah dia. Dia pelukis yang dalam wattpad nama akaun dia FarahArts tu. Korang kenal kan?
YOU ARE READING
Halilintar X Gempa HAPPY FAMILY! (HaliGem) [✅✔✅]
ФанфикStatus: COMPLETED (don't ask for more update again) Cover book by: @FarahArts/Wattpad This is how my HaliGem AU storyline is. All of the storyline originally created by me! No negative comments and haters allowed! Don't like? Don't read! WARN! ...